• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Ferratum - Lån utan UC
5. Compricer - Jämför lån (ny)
6. Brixo - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Binly - Lån utan UC
10. Viaconto - Lån utan UC
11. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Förändringar pga Covid-19

Chris123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
11 Oktober 2018
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Om du trycker på "ansök" så står följande:

"Tjänsten är för tillfället ur bruk Det nuvarande COVID-19-viruset har en stor inverkan på vårt samhälle och det återspeglas också på våra kunder. För att säkerställa att vi kan betjäna våra kunder på bästa möjliga sätt beviljar vi inga nya lån för tillfället. Om du redan är kund hos oss och har frågor om ditt lån, vänligen kontakta vår kundservice."
Ok, tack för snabb info :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 522
Mottagna reaktioner
6 971
Poäng
4 507
Hoppas att nästa steg blir att erbjuda anstånd med betalning för dem som behöver det.
 

Chris123

Kunnig medlem
Poäng: 217
Blev medlem
11 Oktober 2018
Meddelanden
219
Mottagna reaktioner
73
Poäng
217
Hoppas att nästa steg blir att erbjuda anstånd med betalning för dem som behöver det.
Man hoppas ju.
Sen kollade jag med Everyday Plus, de godkänner uttag för befintliga kunder,
men som sagts innan här så är nya kunder stoppade både på Everyday Plus och OPR Privatlån.

Chris :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 507
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 522
Mottagna reaktioner
6 971
Poäng
4 507
Man hoppas ju.
Sen kollade jag med Everyday Plus, de godkänner uttag för befintliga kunder,
men som sagts innan här så är nya kunder stoppade både på Everyday Plus och OPR Privatlån.

Chris :)
Precis pratat med Everyday+ jag med :) Fick samma besked, att de fortsätter på som vanligt, alltså befintliga kunder får ta ut. De sa även att om man blivit varslad så kan man få lite lägre belopp att betala. Dock vet jag inte om man blir beviljat ett lägre belopp, om man fortfarande kommer kunna ta ut eller inte.
 

Kexx

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
11 December 2017
Meddelanden
375
Mottagna reaktioner
120
Poäng
307
Jag tror många kommer ta stora lån framöver för att klara sig vidare några år framöver för detta viruset börja spåra ur totalt.
 
B

Boban

Gäst
Poäng: 0
Nanokredit har tagit beslut om att pausa sin utlåning samt sina program på grund av situationen i omvärlden från och med imorgon 26/3.

Detta gäller Nanokredit, Nanoflex samt Cash Republic.


hur är det med resten av långivarna? Jag måste vänta till mitten av april för att beräkna min inkomst. Jag har fast anställning men nu sa mitt företag att de kommer att stänga tillfälligt. Tror du att jag kan få lån under dessa omständigheter?
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
Precis pratat med Everyday+ jag med :) Fick samma besked, att de fortsätter på som vanligt, alltså befintliga kunder får ta ut. De sa även att om man blivit varslad så kan man få lite lägre belopp att betala. Dock vet jag inte om man blir beviljat ett lägre belopp, om man fortfarande kommer kunna ta ut eller inte.
Tyckte det var så jobbigt med dom pga av sin ”dubbla ränta” dvs dels ränta på skulden 5% månad + 5% ränta på det belopp man tar ut. Tycker de åtminstone kunde ta bort räntan för uttag om det fortfarande är så då de ändå ligger så pass högt p skuldräntan.
 

MyLife

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
15 November 2018
Meddelanden
260
Mottagna reaktioner
70
Poäng
227
hur är det med resten av långivarna? Jag måste vänta till mitten av april för att beräkna min inkomst. Jag har fast anställning men nu sa mitt företag att de kommer att stänga tillfälligt. Tror du att jag kan få lån under dessa omständigheter?
Jag tror tyvärr det kommer bli kärvare nu över lag. Du har fast anställning så det är bra. Är det en permittering då i så fall det handlar om?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 449
Mottagna reaktioner
12 869
Poäng
9 787
Verkar rimligt att högrisklångivare lugnar ner sig i nuvarande läge, redan från början tar dom höga risker. Det i kombination med risk för hög arbetslöshet som för de drabbade sabbar betalningsförmågan totalt innebär att man måste fundera om lite..
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp