Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förbättra chans till Samlingslån. Sänka UC säga upp nollad kredit.

Hej !
Jag sitter i en fruktansvärt katastrofal situation och är på gränsen till vad jag klarar nu. Behöver verkligen tips från er !

Min situation är som följer :
Inkomst 450 000
Synliga lån 640 000
UC 22% 12 förfrågningar

Har förutom detta en hel drös med lån utanför UC varav vissa snart lär gå till inkasso/kronofogden (ca 200 000)

Det som syns på UC är

Bluestep 170 000 / 2500kr månad
Norweigan 145 000 /3000kr månad
Norweigan kredit 20 000 /1000kr månad
Avida 140 000 /2500 kr månad
Santander 80 000/1000kr månad
Komplett 50 000 /1000 kr månad
Credway 25 000
Vivus 7000

De finns inga andra lån jag kan ta för att betala ner något för de känns som jag testat allt (även klarna m.m) .
Hur ska jag göra för att kunna få till ett samlingslån för att få bort det som ligger utanför ? Behöver ju få ner min UC på något sätt. Jag har en nollad kredit på 15 000. Bör ja ta bort den eller förvärrar det ?

Är det helt kört för mig ?

För att förbättra ditt UC behöver du dels sänka ditt nyttjande av krediter och dels vänta ut ett antal förfrågningar.

För att förbättra ditt UC behöver du dels sänka ditt nyttjande av krediter och dels vänta ut ett antal förfrågningar.
Hej Lippe !
Tack för svar , jag förstår det också . Problemet är att jag inte vet hur jag ska lyckas med det .
Går back så mycket att jag knappt tror jag klarar 1-2 månader till. Man är så orolig att det ska bli någon blank förfrågning eller misskött kredit också när man skippar visa betalningar samt håller på och grejjar med inkasso .

Om jag får bort vivus och försöker betala ner några tusenlappar på övriga krediter på något mirakulöst sett . Blir de någon märkbar skillnad då?

Vivus kan du släppa till inkasso, det gjorde jag. Då försvann de från UC och jag fick en helt ok avbetalningsplan hos inkasso bolaget. Även Credway bör du kunna släppa, för att få bort dem från UC - kolla i den tråden här, som finns om Credway.

Så ha fokus på att betala av "riktiga krediter", t ex ditt kort hos BN.

Räcker inte pengarna till gäller det att prioritera smart, om man vill få ett bättre UC.

Hej Daniel
Jag hjälper dig gärna lite mer ingående med skulder/räntor.
Återkom om du vill ha hjälp.
Hälsningar Tänkaren

Då ska jag göra så med vivus om man inte riskerar misskött kredit ?

Mitt största problem är ju att jag går back ca 10-15 tusen varje månad så även om jag försöker prioritera och trixa så är det svårt för de blir helt ohållbart i längden när man hela tiden går minus . Och det är där jag hamnat nu . :/ hade en UC på 60% i januari men nu har den stått still tyvärr .

Min rekommendation är att försöka förhandla och få ner så att du amorterar så lite som möjligt på varje lån. Har du svart på vitt vad räntan är på alla lån?
Snöbollseffekten behöver du nog använda här.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp