• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förbehållsbelopp för ensamstående vid utmätning KFM

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Hon mår mitt lönskontor har aldrig haft någon som fått maxbeslut , och då sa hon att totalt genom åren är den över 50 pers ! Så håller tummarna jag med slipper det :)
Jag med krånglar med mitt beslut nu dom har räknat på övertid och inte på min grundlön o ob-tillägg vilket innebär att jag måste jobba över för att dom ska kunna dra beloppet varje månad. KFM har inte gått på min uppgift alls utan gått på snittlön vilket jag förstår men vill inte tvingas att jobba över varje månad för att beloppet ska kunna dras.
Är rädd jag får maxbeslut nu:( hon på lön som sköter detta var borta några veckor till vill ju att dom ska räkna om.
Undrar om det blir maxbeslut nu usch är orolig :(
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 786
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Jag med krånglar med mitt beslut nu dom har räknat på övertid och inte på min grundlön o ob-tillägg vilket innebär att jag måste jobba över för att dom ska kunna dra beloppet varje månad. KFM har inte gått på min uppgift alls utan gått på snittlön vilket jag förstår men vill inte tvingas att jobba över varje månad för att beloppet ska kunna dras.
Är rädd jag får maxbeslut nu:( hon på lön som sköter detta var borta några veckor till vill ju att dom ska räkna om.
Undrar om det blir maxbeslut nu usch är orolig :(
Ja maxbeslut är ju kanske inte så roligt , men samtidigt så minskar skulden snabbare ..så man få det på de sättet .. jag ringde faktiskt henne på kontoret ...då sa hon att snittet ligger på runt 38k ...fast sen typ mars då får vi bonus på runt 10k , juni kommer semester ersättning och då är det ju 18k extra den månaden ...enligt henne så har hon alltid skickar in 38k i lön och dom nöjt sig med det ...eftersom vi tjänar 480 -510k på 1 år...så snittet på 38k brukar bli bra ....sen är säkert handläggarna lite olika med. :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja maxbeslut är ju kanske inte så roligt , men samtidigt så minskar skulden snabbare ..så man få det på de sättet .. jag ringde faktiskt henne på kontoret ...då sa hon att snittet ligger på runt 38k ...fast sen typ mars då får vi bonus på runt 10k , juni kommer semester ersättning och då är det ju 18k extra den månaden ...enligt henne så har hon alltid skickar in 38k i lön och dom nöjt sig med det ...eftersom vi tjänar 480 -510k på 1 år...så snittet på 38k brukar bli bra ....sen är säkert handläggarna lite olika med. :)
Inte borde det bli maxbeslut nu bara för att jag krånglar eller krånglar beloppet är för högt räknat. Och då måste man få ifrågasätta bara jag inte ställt till med nått. Orolig över allting nu för tiden.
Mitt beslut räknades på 45000kr och jag ligger runt 40000kr normalt det är ju ändå femtusen skillnad :(
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 786
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Inte borde det bli maxbeslut nu bara för att jag krånglar eller krånglar beloppet är för högt räknat. Och då måste man få ifrågasätta bara jag inte ställt till med nått. Orolig över allting nu för tiden.
Mitt beslut räknades på 45000kr och jag ligger runt 40000kr normalt det är ju ändå femtusen skillnad :(
Absolut håller med dig , du ska ju alltid ha minimum beloppet ! Kan ju inte vara lägre än så ..bara stå på dig , det kommer ordna sig !
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Inte borde det bli maxbeslut nu bara för att jag krånglar eller krånglar beloppet är för högt räknat. Och då måste man få ifrågasätta bara jag inte ställt till med nått. Orolig över allting nu för tiden.
Mitt beslut räknades på 45000kr och jag ligger runt 40000kr normalt det är ju ändå femtusen skillnad :(

Du behöver inte jobba upp till avdragsbeloppet? Det har ingen påstått
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
För syrrans del skulle maxbeslut med hennes uppgivna inkomst innebära ett lägre förbehåll än det som räknats fram nu..
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 786
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
För syrrans del skulle maxbeslut med hennes uppgivna inkomst innebära ett lägre förbehåll än det som räknats fram nu..
Men får det vara så att man kan få lägre förbehållsbellop ? För måste vara minimum som gäller väl ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Men får det vara så att man kan få lägre förbehållsbellop ? För måste vara minimum som gäller väl ?

Syrran har sambo eller make/maka. Då minskar det man ska behålla med lägre inkomst. Man förväntas inte bidra lika mycket till hushållets kostnader.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 786
Mottagna reaktioner
2 638
Poäng
1 857
Syrran har sambo eller make/maka. Då minskar det man ska behålla med lägre inkomst. Man förväntas inte bidra lika mycket till hushållets kostnader.
Fast i hennes fall var det väl att dom räknat att hennes lön är 6 mån tillbaka 45k ...fast normalt är det 40k ? Typ tex juni kan ju vissa få monster löner och då blir det fel om man räknar ut på 6 mån ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 699
Mottagna reaktioner
12 984
Poäng
9 787
Fast i hennes fall var det väl att dom räknat att hennes lön är 6 mån tillbaka 45k ...fast normalt är det 40k ? Typ tex juni kan ju vissa få monster löner och då blir det fel om man räknar ut på 6 mån ?

Ja dom kan räkna om på 40 säkert, resultatet är ett lägre förbehållsbelopp. Varierar lönen så pass skulle jag nog kört in ett maxbeslut.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp