• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Fördelar kfm? Släppa allt, löneutmätning

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Men kan inte Kf anse det som skäl för avslag om man söker skuldsanering? Alltså att man prioriterat privata skulder?

Det är jag nog ganska övertygad om.

Det mina frågor snarare gällde om detta är något KFM kan skicka till ekomyndigheten eller polismyndigheten och hur vanligt det är.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 661
Poäng
4 477
Det kan den säkert göra, men det kommer knappast ske, lagar ska vara öppna nog för att kunna tolkas och omfatta mer än en situation.
Att det skulle skrivas in att krav på restföring hos kronofogden i den lagen finns det ingen anledning till
Det skulle vara så mkt enklare om det fanns en lag för varje situation:facejoy:
Det är just det här med hur lagen tolkas som är intressant.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 660
Poäng
1 177
Men kan inte Kf anse det som skäl för avslag om man söker skuldsanering? Alltså att man prioriterat privata skulder?
Det är en helt annan sak än brott. Så kan det eventuellt vara.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Det är jag nog ganska övertygad om.

Det mina frågor snarare gällde om detta är något KFM kan skicka till ekomyndigheten eller polismyndigheten och hur vanligt det är.

Anmäla borgenärsbrott görs, vet inte alls frekvens, killgissning är kanske 1 om dagen
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Skulle nästan säga det är lite lättare idag med anmärkningar än innan . Det känns så iallafall ! Har både tecknat abonnemang och även bytt lägenhet till det dyrare .
 

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 157
Blev medlem
5 Januari 2020
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
54
Poäng
157
Mitt livs bästa beslut var att släppa allt, men jag har också haft många fördelar i ett bra jobb, billigt boende, inga barn och ett jävlaranamma tänk.

Jag blir skuldfri här i senhöst/tidig vinter, efter att ha haft löneutmätning i ca 4 år. Har inte haft skuldsanering och har heller inte ansökt om det. Jag räknade på att jag skulle fixa mina skulder inom 5 år med min lön + löneutveckling.
Det har inte varit lätt, men jag anpassade mig efter situationen och har lärt mig leva efter mina förutsättningar varje månad. Jag sålde allt av värde för att betala av småskit och jobbar en del övertid för att kunna betala av dom skulder som man kan. Det är en ganska skön känsla att se när lönen betar av en rejäl bit på skulderna på kfms sida.

Men mitt råd är att försöka få till samlingslån eller "bra" avbetalningsplaner, för de är inte lätt att leva och absolut inte kul med löneutmätning. Även om de är en skönare känsla än att behöva jaga ören för att få livet att gå ihop.
 
Senast ändrad:

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Skulle nästan säga det är lite lättare idag med anmärkningar än innan . Det känns så iallafall ! Har både tecknat abonnemang och även bytt lägenhet till det dyrare .
Vad fick du för motivering när du inte fick lägenhet och abonnemang utan anmärkningar?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp