• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Fördelar kfm? Släppa allt, löneutmätning

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
152
Poäng
337
Hej på er
Har på "skoj" räknat ut mitt förbehållsbelopp på kfm. Vilken skillnad det skulle bli ekonomiskt för mig. Som det är nu klipper och klistrar jag för att inte ens kunna gå runt, går minus varje månad. Har på alla sätt försökt: billigare boende, jämka osv men det ser inte bra ut.

Skulle vara sån lättnad att få släppa allt men jävlar var det tar emot! Har sån ångest
Ni som gjort det , hur har det blivit?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Många har skrivit om just det. Det bästa de gjort säger de.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 358
Mottagna reaktioner
13 444
Poäng
8 917
Största fördelen är väl att du får behålla mycket mer varje månad kontra nu.
 

Yanko

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
21 December 2018
Meddelanden
227
Mottagna reaktioner
152
Poäng
337
För mig vägde nackdelarna tyngre än fördelarna.
har läst många av dina inlägg och du verkar vara en otroligt inkännande och empatisk människa. Har också funderat på inkasso men det är ju en djungel och så vet man inte vilka man kan få bra villkor på
Hur går det för dig? Hur funkar det med dina inkasso?
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
har läst många av dina inlägg och du verkar vara en otroligt inkännande och empatisk människa. Har också funderat på inkasso men det är ju en djungel och så vet man inte vilka man kan få bra villkor på
Hur går det för dig? Hur funkar det med dina inkasso?
Tack snälla, jag blir varm om hjärtat av dina ord!
Jag tror att jag har haft det värsta bakom mig, det var är jag ständigt behövde jaga nya lån för att få ihop ekonomin varje månad. Nu har jag släppt de värsta lånen/krediterna till Inkasso och fått väldigt bra avbetalningsplaner men betalar ca 5000 kr per månad, hade jag inte släppt dem till inkasso så hade det varit minst det dubbla och då hade de inte minskat alls.
Men sen har jag massa andra lån som jag betalar på som jag inte kan släppa pga de rapporterar misskött kredit och jag vill inte ha anmärkningar så det ytterligare ca 20 000 kr på lån varje månad men jag är ganska lugn nu, behöver inte jaga lån, skulle vi gå back nån månad så vet jag att det inte är att låna som är lösningen, utan hoppa över nån eller några räkningar (noga utvalda), har lärt mig så otroligt mkt de senaste åren. Har skaffat extrajobb, otroligt skönt.
Håller stenkoll på alla lånen och inkasso. Kör snöbollsmetoden. Det går framåt. Ett orosmoment är om Gothia vill höja avbetalningsplanen.
För att summera lite så är det sluta låna, jobba extra och förhandla som har hjälpt mig framåt.
Sen kanske jag också hade släppt men då jag har egen firma så ville jag till varje pris undvika Kf.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 572
Mottagna reaktioner
7 001
Poäng
4 807
Vilka var nackdelarna/fördelarna för dig? :)
Nackdelar med att släppa - betalningsanmärkningar, skuldsaldo, utmätning av br, svårare att driva eget.
Fördelar - slippa pussla varje månad
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp