• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Fördelar kfm? Släppa allt, löneutmätning

Roya

Viktig medlem
Poäng: 166
Blev medlem
12 September 2022
Meddelanden
97
Mottagna reaktioner
56
Poäng
166
Tack för inlägget, ville starta samma ämne men du hann före .
Jag är exakt i samma läge som du förklarar nu, går back varje månad, försöker med allt för att kunna gå runt men orkar verkligen inte mer, just nu betalar jag 12k bara för lån jag har plus det är bara jag som jobbar, frugan har ingen inkomst och får ingenting sedan ett år tillbaka. Jag räknade på kfm hemsida och fick att ingen löneutmätning skulle dras om jag släpper allt för att frugan har 0 inkomst och även om hon jobbar i framtiden så kommer löneutmätning på 6000 kr vilket är halva vad jag betalar nu!! , men ska vänta några månader till och göra sista försöket för samla lån om inte jag får det då skiter jag i allt och släpper det till kfm. Sedan ska jag försöka med saneringen om det går.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 115
Poäng
1 367
Hej på er
Har på "skoj" räknat ut mitt förbehållsbelopp på kfm. Vilken skillnad det skulle bli ekonomiskt för mig. Som det är nu klipper och klistrar jag för att inte ens kunna gå runt, går minus varje månad. Har på alla sätt försökt: billigare boende, jämka osv men det ser inte bra ut.

Skulle vara sån lättnad att få släppa allt men jävlar var det tar emot! Har sån ångest
Ni som gjort det , hur har det blivit?
Mitt livs bästa beslut. Det enda jag ångrar är att jag inte gjorde det tidigare.
Släppte allt i februari 2016. Nu skuldfri efter först löneutmätning och sen skuldsanering.

Som läget var när jag släppte skulderna hade jag inget annat val skall sägas. Det var inget jag gjorde lättvindigt.
 

EllenBellen

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
12 September 2021
Meddelanden
703
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Hej på er
Har på "skoj" räknat ut mitt förbehållsbelopp på kfm. Vilken skillnad det skulle bli ekonomiskt för mig. Som det är nu klipper och klistrar jag för att inte ens kunna gå runt, går minus varje månad. Har på alla sätt försökt: billigare boende, jämka osv men det ser inte bra ut.

Skulle vara sån lättnad att få släppa allt men jävlar var det tar emot! Har sån ångest
Ni som gjort det , hur har det blivit?
Bästa nånsin!!! Skuldfri om 1 år ( hade hundratals kr i skuld för ett par år sedan o ångest varje dag…)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp