• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Föreläggande kf igen, redan påskrivet?

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
jag fått ett föreläggande igen från ett lån jag redan fått ett föreläggande på, det är påskrivet och skickat till kf för flera veckor sedan, vad bör jag göra med det nya? Måste ju blivit nåt fel
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Driveby Colonoscopy

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
1 April 2014
Meddelanden
209
Mottagna reaktioner
108
Poäng
297
KFM har antagligen inte mottagit delgivningskvittot som du skickade in till dom. Ring eller mejla KFM för att bekräfta delgivningen så att det inte överlämnas till KFM's delgivningsmän.
 

p79

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
9 April 2014
Meddelanden
1 329
Mottagna reaktioner
354
Poäng
517
Står det samma ärendenummer på båda kvittona?
 

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
ja det är samma ärendenummer och det står inget om att de skulle vara någon påminnelse
 

skogen87

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
30 Oktober 2019
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
24
Poäng
112
ja jag får göra de, för om nu det första brevet jag skrev på inte skulle kommit fram av nån anledning borde väl de stå nånstans i andra brevet att de är en påminnelse av nåt slag? vilket de inte gör
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
ja jag får göra de, för om nu det första brevet jag skrev på inte skulle kommit fram av nån anledning borde väl de stå nånstans i andra brevet att de är en påminnelse av nåt slag? vilket de inte gör
Det borde stå påminelse absolut :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Det hände mig i höstas och när jag ringde så sa de att det berodde på ngt fel i deras system.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Det hände mig i höstas och när jag ringde så sa de att det berodde på ngt fel i deras system.
Dom har hatt stora problem i deras system vet jag , jag skickade in ett föreläggande påskrivet ..sedan 3 veckor senare kom delgivningsman ... då hade jag ändå fått utslag på den skulden med ! Lite dåligt faktiskt tycker jag
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 078
Mottagna reaktioner
6 660
Poäng
4 477
Dom har hatt stora problem i deras system vet jag , jag skickade in ett föreläggande påskrivet ..sedan 3 veckor senare kom delgivningsman ... då hade jag ändå fått utslag på den skulden med ! Lite dåligt faktiskt tycker jag
Oj! Låter inget vidare!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp