• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Föreläggande kf igen, redan påskrivet?

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 778
Mottagna reaktioner
2 632
Poäng
1 857
Kfm måste vara Sveriges största miljöbov sett från mängden papper de avverkar.
På mina ca 25 skulder har jag fått dubbla förelägganden för samtliga, dubbla skuld att betala, osv osv. Aldrig varit med om slöseri i denna kvantitet. Vi har skrivit under och skickat in varenda delgivning i tid så detta är ett fel som ligger enbart hos kfm. Inte en engångsföreteelse alltså, utan har skett på samtliga skulder.
hänt massor gånger för mig med !
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ninna245

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
3 December 2019
Meddelanden
777
Mottagna reaktioner
395
Poäng
497
hänt massor gånger för mig med !
Skapligt irriterande att få så mycket onödig post om en och samma skuld.

Jag kan inte ta in riktigt att en statlig myndighet med så stor kvantitet av post INTE är anslutna till Kivra eller annan digital brevlåda år 2020. Det är skrattretande.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 778
Mottagna reaktioner
2 632
Poäng
1 857
Skapligt irriterande att få så mycket onödig post om en och samma skuld.

Jag kan inte ta in riktigt att en statlig myndighet med så stor kvantitet av post INTE är anslutna till Kivra eller annan digital brevlåda år 2020. Det är skrattretande.
Ja väldigt konstigt , hoppas dom blir det snart ... innan hoppades jag inte på kivira , men absolut mycket bättre ! Tror @Lasseman det är på gång med kivira ? :)
 

Guilty_99

V.I.P
Poäng: 437
Blev medlem
26 Juni 2020
Meddelanden
439
Mottagna reaktioner
266
Poäng
437
Lite konstigt är det allt då många andra myndigheter skickar vi Kivra: Pensionsmyndighetem, Sketteverket, Försäkringskassan, ...
Är det beroende på att det fortfarande skall finnas en fysisk signatur?
Jag antar att Kivra kan skicka digitalt kvitto till avsändaren då meddelandet är läst?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Ja väldigt konstigt , hoppas dom blir det snart ... innan hoppades jag inte på kivira , men absolut mycket bättre ! Tror @Lasseman det är på gång med kivira ? :)

Ja det tror jag, men hur långt bort vet jag inte, några år kanske.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Oj det var lång tid :) borde ju verkligen gå att ordna betydligt snabbare , bara att skriva under mer mobilt bank id :)

Systemen är något mer komplicerade än att saker bara fixas över en dag. Det finns irriterande saker som innebär konstant dubbeljobb i vissa system, man måste först registrera, för att sedan spara och sedan gå in och ändra oc spara igen i ett system, den lilla skitsaken har inte fixats på 4 år.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 778
Mottagna reaktioner
2 632
Poäng
1 857
Systemen är något mer komplicerade än att saker bara fixas över en dag. Det finns irriterande saker som innebär konstant dubbeljobb i vissa system, man måste först registrera, för att sedan spara och sedan gå in och ändra oc spara igen i ett system, den lilla skitsaken har inte fixats på 4 år.
Ja det låter ju lite illa faktiskt , då är man troligtvis skuldfri när det dra igång ;)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 204
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Ja det låter ju lite illa faktiskt , då är man troligtvis skuldfri när det dra igång ;)

Systemet jag refererar till är du inte ens med i vad jag vet förvisso. Men om det går som du tänkt så kommer du nog aldrig få något föreläggande i kivra.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp