Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förfallodag på skattekontot 2026-07-27

Hej,

Har gjort en omprövan för inkomstår 2024 hos skatteverket.

Fått beslut nu.

I beslutet står det "Förfallodag på skattekontot 2026-07-27"

Min fråga är när Skatteverket skickar vidare till KFM? (Antar det kommer en påminnelse först?) har man på sig till 15-20 augusti att betala eller är det sharp 27 juli innan et skickas vidare?

@Lock kanske kan denna?

Viktigt att tänka på är att så fort som Skv tar det till Kfm så är betalningsanmärkningen ett faktum. Även om man typ betalar direkt efter att Kfm får ärendet.

Om jag minns rätt så göra Skatteverket en körning första helgen i månaden efter ditt förfallodatum, dvs i ditt fall första helgen i augusti. Finns inte pengarna då så åker det direkt till KFM.

Hej,

Har gjort en omprövan för inkomstår 2024 hos skatteverket.

Fått beslut nu.

I beslutet står det "Förfallodag på skattekontot 2026-07-27"

Min fråga är när Skatteverket skickar vidare till KFM? (Antar det kommer en påminnelse först?) har man på sig till 15-20 augusti att betala eller är det sharp 27 juli innan et skickas vidare?
det kommer väl en betalningsanmaning innan isf, jag skulle säga att det når kfm första helgen i september.
Vad har du kommit på nu var fel på den gamla deklarationen?

det kommer väl en betalningsanmaning innan isf, jag skulle säga att det når kfm första helgen i september.
Vad har du kommit på nu var fel på den gamla deklarationen?

Jag hade skattat för lite dom hade inte med hela min inkomst för 2024 och då jag vill göra rätt för mig och inte bli upptaxerad kontaktade jag SKV och gjorde en omprövan. En arbetgivare jag hade någon månad 2024 hade inte betalat skatt....... tur jag kom på det. Annars utgår man ju för att detta görs.
Det var inga stora summor alls ska väl betala 30-40K bara men rätt ska vara rätt.
Dock får jag en bra lön (med semesterersättning) 25:e augusti så tänker om det är lugnt tils dess.

Jag hade skattat för lite dom hade inte med hela min inkomst för 2024 och då jag vill göra rätt för mig och inte bli upptaxerad kontaktade jag SKV och gjorde en omprövan. En arbetgivare jag hade någon månad 2024 hade inte betalat skatt....... tur jag kom på det. Annars utgår man ju för att detta görs.
Det var inga stora summor alls ska väl betala 30-40K bara men rätt ska vara rätt.
Dock får jag en bra lön (med semesterersättning) 25:e augusti så tänker om det är lugnt tils dess.

Jag tror den skatteskulden ingår i din skuldsanering men som prekluderad.

Eller, innan jag säger för mycket, när inleddes din skuldsanering terry?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp