Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Klaralån - Lån utan UC
4. Brixo Privatlån - Ingen UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Förfallodag på skattekontot 2026-07-27

Jag tror den skatteskulden ingår i din skuldsanering men som prekluderad.
Om det är tvärtom då? Fick omprövan från en arbetsgivare 2024 betalat för mkt skatt å fick tillbaka ca 35k. Sanering i 1.5 år nu. Bör man ompröva? Det beloppet är ju ingen inkomst som registreras nånstans men vill ändå göra rätt för mig.

Hade gärna skickat all kvarskatt till min arbetsgivare som ett inbetalningskort.
Men ska de ta ansvar för att jag säljer egendom med hög vinst...?
I detta fallet handlar det ju om att arbetsgivaren inte alls betalat in någon skatt på lön som jag tolkar det.
I Sverige är det arbetsgivarens ansvar att göra detta. Sen kan man alltid jämka och då kan man ju själv sätta sig i dålig sits. Men finns inget jämkningsbeslut är det arbetsgivaren som ska betala enligt din skattesedel.

Detta gäller självkart skatt på lön. Som tråden handlar om. Inte skatt på vinst/kapital... Stanna gärna On-Topic ;-)

I detta fallet handlar det ju om att arbetsgivaren inte alls betalat in någon skatt på lön som jag tolkar det.
I Sverige är det arbetsgivarens ansvar att göra detta. Sen kan man alltid jämka och då kan man ju själv sätta sig i dålig sits. Men finns inget jämkningsbeslut är det arbetsgivaren som ska betala enligt din skattesedel.

Detta gäller självkart skatt på lön. Som tråden handlar om. Inte skatt på vinst/kapital... Stanna gärna On-Topic ;-)
Jag började inte diskutera postmodern konst, så helt ute var jag inte. :)

Prata med din arbetsgivare om att betala vinstskatt på din lön istället ;-)
Jag kommer att behöva ta från mitt kapital för att betala om arbetsgivaren har gjort fel, jag kommer att behöva att ta från min lön om jag tjänat för mycket på mitt kapital.

Hur man än vrider och vänder, skatt är stöld och motsätter du dig detta brott mot frid och frihet enligt EKMR kommer staten i slutändan att använda våld för att du ska betala.

Alldeles oavsett vem det var som gjorde fel från början.

(Vad gillar ni denna juridiska och filosofiska utsvävning, som fortfarande håller sig inom grundfrågan, skatt?) ;)

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp