• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Förhala betalning vid betalningsföreläggande

O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Citat:
(Ursprungligen postat av gran
Bättre bestrida då och tillskriva dom att du vill ha en betalningsplan
Alternativt att du betalar skulden när lönen kommer
Nu är risken att du får anmärkning om duinte betalat skulden när tiden gått ut
Det utfärdas ett utslag och en anmärkning )
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::


Du skriver att man ska bestrida... men om man redan har frågat tex Svea inkasso om avbetalning och dom har sagt nej... då kan jag ju inte skriva på delgivningskvittot att jag bestrider och att jag vill ha en betalplan.... Hur gör man då för att förhala allt så att man hinner få lön? Jag är lite okunnig på detta så jag vill gärna ha många tips från dem som vet hur det funkar... :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
Hoppas på svar...

Citat:
(Ursprungligen postat av gran
Bättre bestrida då och tillskriva dom att du vill ha en betalningsplan
Alternativt att du betalar skulden när lönen kommer
Nu är risken att du får anmärkning om duinte betalat skulden när tiden gått ut
Det utfärdas ett utslag och en anmärkning )
:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Användarnamn GRAN... kan du snälla svara på frågan nedan..?? :)

Du skriver att man ska bestrida... men om man redan har frågat tex Svea inkasso om avbetalning och dom har sagt nej... då kan jag ju inte skriva på delgivningskvittot att jag bestrider och att jag vill ha en betalplan.... Hur gör man då för att förhala allt så att man hinner få lön? Jag är lite okunnig på detta så jag vill gärna höra hur du skulle göra... :)
 
O

Oregistrerade

Gäst
Poäng: 0
vill ge dig ett tips att gå in på fattiga riddares forum och förklara ditt läge där.du kommer få svar av flera kunniga där om allt som rör detta och kfm m.m.m.m.
jag är tyvärr inte kunnig själv i detta med bestridanden men kan tipsa om det andra forumet.
 

Olle.

Kunnig medlem
Poäng: 197
Blev medlem
3 Januari 2013
Meddelanden
193
Mottagna reaktioner
62
Poäng
197
Hej

Om du vill vinna lite tid fram till nästa lön så skriver du inte på delgivningen nu. Det som händer är att efter ca en vecka kommer en påminnelse från kfm skriv inte på den heller. Efter någon dag till kommer en andra påminnelse nu har du 5 dagar på dig att skriva på och skicka in delgivningen och det gör du nu (annars kommer delgivningsman). Nu har du 10 dagar på dig att betala hela skulden (se till att allt är med så att det inte finns något restbelopp efter din inbetalning) från det att du skrev på delgivningen och du måste även skicka el. mailar till kfm att du bestrider kravet i sin helhet pga att skulden är betald och detta gör du direkt när du betalat och håll dig inom dessa 10 dagar, ring och kolla med kfm att de mottagit och registrerat ditt bestridande.
Nu kan det hända två saker....ev. återkallar inkassobolaget ärendet när de ser din betalning eller om de är lite sega så kommer ärendet att gå vidare till tingsrätten då kommer du få möjlighet att skicka in bevisning och då skickar du en kopia på din betalning som du gjorde inom det 10 dagarna ovan. Tingsrätten kontaktar sedan inkassobolaget och framför din bevisning varefter ärendet kommer att avskrivas eftersom de fått sina pengar och du kommer inte att få någon anmärkning.
Detta brukar gå att klara sig fram till nästa lön genom detta förfarande.

Olle.
 

Mini

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 Februari 2012
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
Tack för ett jättebra svar Olle..

En liten fråga till bara... Kommer det alltid 2 påminnelser? :)
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
det gör det om inte det hinner komma en delgivningsman
beror på var man bor
jag har alltid väntat till den andra påminnelsen
 

svalan

V.I.P
Poäng: 317
Blev medlem
18 Oktober 2011
Meddelanden
607
Mottagna reaktioner
119
Poäng
317
10 dagar från det datum du skriver på MÅSTE du mejla kfm
att du bestrider målet.
 

Mini

Viktig medlem
Poäng: 7
Blev medlem
9 Februari 2012
Meddelanden
69
Mottagna reaktioner
0
Poäng
7
10 dagar från det datum du skriver på MÅSTE du mejla kfm
att du bestrider målet.

Jo men vad ska jag skriva om bestridandet om jag redan har frågat inkassobolaget om avbetalning o dom har sagt nej. Jag vet ju att skulden är rätt men vill vinna tid så jag kan betala när lön kommer. Jag fick en påminnelse i torsdags o vet inte om jag vågar vänta på påminnelse nr 2. Vill inte ha besök av delgivningsman :-(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp