• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Förhala betalning vid betalningsföreläggande

Johan_99

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
18 Augusti 2021
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Men vadå får man ingen bet anmärkning efter att den första brevet skickats? Sen 10 dar
Nej det får man inte. Man får det det det står " utslag" på brevet. Först delgivningskvitto som man ska skriva under. Sen påminnelse om man inte skriver under sen om man skickar in har man 10 dagar att betala. Har inte skulden betalats då kommer ett brev där det står " utslag" och då är det 1 betalningsanmärkning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Nej det får man inte. Man får det det det står " utslag" på brevet. Först delgivningskvitto som man ska skriva under. Sen påminnelse om man inte skriver under sen om man skickar in har man 10 dagar att betala. Har inte skulden betalats då kommer ett brev där det står " utslag" och då är det 1 betalningsanmärkning.
Oki tack så står de föreläggande kan jag skippa skriva på den först? Förlåt för mycket frågor men väntar på att pengar ska trilla in från en bilförsäljning och har tio dagar fr 8 feb på mig,
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
När skulle ni säga att återbäringen är safe? Jag får återbäringen första veckan i april men har förfallna fakturor från januari som jag lyckats skjuta upp/få anstånd till sista februari. Därefter kommer nog vissa gå vidare till inkasso men hinner det gå så långt på en månad att Kfm utmäter/tar återbäringen? Har inte tänkt förhala iom att jag vill ha goda chanser på sanering i framtiden. Men skulle vilja bestämma själv vilka skulder återbäringen ska gå till. Har förstått att det går ganska trögt kfm processen ändå så återbäringen kanske redan är safe?
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Jag är lite osäker har fått ett föreläggande av Allektum, skickat 2022-03-08 fr KF. Är de 10 dagar med helger? Och jag behöver förhala tills lön 25/3. Finns de någon möjlighet? Får man en delgivningsman om jag inte svarar nu? Får lite smått panik, har inga pengar jag få nu iallafall. Kontaktade allektum 3 gånger men fick inte möjlighet att vänta med betalningen så de skickade hela skulden endast 9000kr. Har sökt om förtidsåterbet av skatt men ej fått svar än, enl skattehandläggare så kommer de inte bli beviljat heller…
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 521
Mottagna reaktioner
12 900
Poäng
9 787
Jag är lite osäker har fått ett föreläggande av Allektum, skickat 2022-03-08 fr KF. Är de 10 dagar med helger? Och jag behöver förhala tills lön 25/3. Finns de någon möjlighet? Får man en delgivningsman om jag inte svarar nu? Får lite smått panik, har inga pengar jag få nu iallafall. Kontaktade allektum 3 gånger men fick inte möjlighet att vänta med betalningen så de skickade hela skulden endast 9000kr. Har sökt om förtidsåterbet av skatt men ej fått svar än, enl skattehandläggare så kommer de inte bli beviljat heller…

Det ska mycket till för att den delgivare ska hinna få det, då är det precis sista dagen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp