• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Förhala betalning vid betalningsföreläggande

Johan_99

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
18 Augusti 2021
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
Hur gör du?
Jag har mitt första ärende som kommer hamna hos kronofongden nu. FSI kommer lämna över den 18 feb. Hur lång tid har jag på mig att betala skulden innan utslag?
hur mkt pengar är det då och har du inte pengarna?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 792
Mottagna reaktioner
791
Poäng
707
hur mkt pengar är det då och har du inte pengarna?
5000 kr. Kanske kan betala slutet av denna månad. Men kan säger betala slutet av nästa månad. Om de skickar 18 feb. När kommer jag få brev från kronofongden?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Kollade upp idag, och man har mycket att göra nu, ”om det går på 2 månader” så går det snabbt var svaret. Brottmål planeras in i juni nu, tvistemål kan man eventuellt klämma in här och där, men det lät som det kan ta rätt lång tid.

De flesta tvistemål har man inga förhandlingar i, så där sätts aldrig datum ut.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 525
Mottagna reaktioner
12 903
Poäng
9 787
Hur gör du?
Jag har mitt första ärende som kommer hamna hos kronofongden nu. FSI kommer lämna över den 18 feb. Hur lång tid har jag på mig att betala skulden innan utslag?

Enklast är nog att rättshaverera, skicka in massa saker i tid och otid.
 

Johan_99

Viktig medlem
Poäng: 62
Blev medlem
18 Augusti 2021
Meddelanden
51
Mottagna reaktioner
16
Poäng
62
5000 kr. Kanske kan betala slutet av denna månad. Men kan säger betala slutet av nästa månad. Om de skickar 18 feb. När kommer jag få brev från kronofongden?
Det var en bra förklaring i början av tråden. MEN du får som sagt ett delgivningskvitto först. Kan lätt vänta 1 vecka med att skriva under. Sen får du en påminnelse om samma sak. Sen kan du ju skriva under sen har du 10 bankdagar att betala (utan lördagar och söndagar) Man kanske kan vänta att skriva under den andra påminnelsen men kanske inte så kul få besök av någon från kronofogden om grannarna står och glor eller på jobbet. för en skuld på 5000spänn. Men tar nog tid att få besök av en sådan iofs. Allafall så har du ju nästan 4 veckor att betala om du drar ut på det lite;
 

Stryker

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
22 Mars 2015
Meddelanden
231
Mottagna reaktioner
92
Poäng
257
Det var en bra förklaring i början av tråden. MEN du får som sagt ett delgivningskvitto först. Kan lätt vänta 1 vecka med att skriva under. Sen får du en påminnelse om samma sak. Sen kan du ju skriva under sen har du 10 bankdagar att betala (utan lördagar och söndagar) Man kanske kan vänta att skriva under den andra påminnelsen men kanske inte så kul få besök av någon från kronofogden om grannarna står och glor eller på jobbet. för en skuld på 5000spänn. Men tar nog tid att få besök av en sådan iofs. Allafall så har du ju nästan 4 veckor att betala om du drar ut på det lite
Det var en bra förklaring i början av tråden. MEN du får som sagt ett delgivningskvitto först. Kan lätt vänta 1 vecka med att skriva under. Sen får du en påminnelse om samma sak. Sen kan du ju skriva under sen har du 10 bankdagar att betala (utan lördagar och söndagar) Man kanske kan vänta att skriva under den andra påminnelsen men kanske inte så kul få besök av någon från kronofogden om grannarna står och glor eller på jobbet. för en skuld på 5000spänn. Men tar nog tid att få besök av en sådan iofs. Allafall så har du ju nästan 4 veckor att betala om du drar ut på det lite;
Hur gamla är dina 26 ärenden? Har något gått till Tingsrätten?
 

henke88

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
28 Januari 2020
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
94
Poäng
267
Tingsrätten? Jag har inte dödat någon. Bara haft ostabil ekonomi och småskulder sen bara betalat dom så fort som möjligt inget mer med det;)
Det går till tingsrätten så småningom, så det är inga konstigheter..

För övrigt så kan man förhala rätt så länge, om man inte skriver under så kommer påminnelse, när det har gått en tid så kommer en andra påminnelse. sen börjar det bli dax att skriva under. Men då kan du bestrida ärendet för att förhala det om det behövs...
 

Hej234

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
26 Januari 2022
Meddelanden
161
Mottagna reaktioner
45
Poäng
156
Det går till tingsrätten så småningom, så det är inga konstigheter..

För övrigt så kan man förhala rätt så länge, om man inte skriver under så kommer påminnelse, när det har gått en tid så kommer en andra påminnelse. sen börjar det bli dax att skriva under. Men då kan du bestrida ärendet för att förhala det om det behövs...
Men vadå får man ingen bet anmärkning efter att den första brevet skickats? Sen 10 dar
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp