• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förlorat allt - självmordstankar

M2g

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
14 Februari 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
Hej alla,

Det är mörkt nu. Jag har aldrig mått så här dåligt. Efter flera års spelmissbruk, flera lån och flera lögner så är nu botten nådd. Jag har jobbat 150% i över 1år för att försöka sänka lån men istället lyckats mata mitt missbruk och förvärrat min lånesituation. Jag har idag över 1 miljon i skulder och tvingas släppa allt till KF nu. Jag är slutkörd fysiskt och psykiskt.

Igår berättade jag för min partner (särbo) och det verkar vara slutet. Sveket att hållt det från han var för stort.
Igår skickade jag även ett långt brev via email till min pappa och uppgav ALLT. Jag ha svikit han stort innan och visste att han. Han har inte svarat mig och inser att jag förlorat han, 1 av de 2 viktigaste människorna jag har haft.

Jag har en stark vilja att ge upp men tanken på min älskade son som skulle bli förkrossad så kan jag inte.

Jag har ingen att prata med och jag har ingen stöttning genom detta. Jag hoppas jag kan få lite kloka ord av forumet.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

therealdeal

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
21 Maj 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Med erfarenhet från spelberoende vet jag vad du går igenom. Det är ingen lek. Att nå botten är ofta vad som krävs för att kunna ta tag i saker på riktigt igen. Nu är du på botten och har redan tagit beslutet att come clean till de viktigaste personerna i din närhet.

Steg 1. Till att börja med måste du maila samtliga spelsidor du har konton hos och skriver att du är spelberoende och ber om en permanent spärr. Om du inte gör detta finns alltid chansen att du gör en insättning till och det är det du vill förhindra. Det kommer bara förvärra både din ekonomi och ditt mående. Gör detta till SAMTLIGA sidor du har konto på, inkl. sidor utan licens, du har konton på.
Steg 2. Registrera dig på Spelpaus.se idag (längsta perioden, 1 år+).
Steg 3. Skulle rekommendera dig att IDAG kontakta Stödlinjen via chat eller telefon - 020-819100 - www.stodlinjen.se. Chatten öppnar klockan 11:00 idag om du föredrar det. Jag rekommenderar att ringa och för all del, bryt gärna ihop i telefonen, om det är vad som krävs. Där kommer du få kontakt med personer som vet exakt vad du går igenom och är utbildade för detta.

Om du ändå avancerar i dina tankar kring att vandra vidare - skulle jag vänligen be dig kontakta 112, om du upplever panikångest eller vacklande tendenser. Det är nämligen, precis som du säger och själv inser, inte rätt väg att gå. Du är starkare än så och ditt liv är värt mer än en miljon kronor. En miljon kronor är ingenting gentemot vad du är värd för dina nära och kära - och att fly är inte rätt lösning. Att ta fram fightern i sig är rätt lösning!

Kom ihåg att du lider av en sjukdom. Du ÄR inte din sjukdom. Den har bara tillfälligt greppat klorna om dig nu. I framtiden kommer du alltid behöva leva med sjukdomen precis som många andra inkl. jag, men du KOMMER att lära dig hur du ska leva med den, så länge du vill och bestämmer sig för det. Förmodligen var det detta som sjukdomen krävde av dig för att du skulle inse att det är dags att börja fäktas tillbaka med den på riktigt.

Skulle varmt rekommendera att gå på ett möte. Varför? För att bevisa för dig själv men också för dina nära och kära att du verkligen gör allt för att tygla din sjukdom just nu. Jag har själv varit på NA-möten och de är fantastiskt bra. Mer information kommer du få från Stödlinjen, men finns även t.ex. här: https://www.gamblersanonymous.se/

Du har svikit dina nära och kära, men du har ett helt liv på dig att make up for it. Det kommer lösa sig. Bryt ihop, samla tid och kraft och tygla din sjukdom en gång för alla.

Om du behöver hjälp att gå igenom budget etc. finns vi här också för det. Du är inte ensam :)
 

M2g

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
14 Februari 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
Tack alla för era svar och stöd.

Jag ska fortsätta kämpa hur tungt det än är nu. Jag gör det för min son. Han är mitt allt.

Jag har redan spelpaus på 12+.
Jag har blockat mig på sidor utan license.
Jag har bokat teletid hos kurator nu med.

Jag kan bara hoppas att en dag att jag kommer lyckas ta mig ur detta och få ett värdigt liv och inte förlorat min familj för gott.
 

therealdeal

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
21 Maj 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Du har redan utfört flera av de viktigaste stegen när det kommer till att tackla ett spelberoende. Come clean till nära och kära och blockera dig på sajter och från spel. Låter som att du är på helt rätt väg! Styrkekramar och grattis till dig för det.

Antagligen är detta din rock-bottom du nått, det får vi i alla fall hoppas, och det är kanske först nu du inser att man kan förlora allt man håller kärt på grund av spel.

Din styrka och dina initiativ du tar just nu kommer vara grunden till ett spelfritt liv och framtida lyckligt liv och för att återvinna förtroendet hos nära och kära. Har mkt svårt att se att du kommer förlora din familj för gott så länge du visar och agerar utifrån att vilja sluta spela för alltid.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Hej alla,

Det är mörkt nu. Jag har aldrig mått så här dåligt. Efter flera års spelmissbruk, flera lån och flera lögner så är nu botten nådd. Jag har jobbat 150% i över 1år för att försöka sänka lån men istället lyckats mata mitt missbruk och förvärrat min lånesituation. Jag har idag över 1 miljon i skulder och tvingas släppa allt till KF nu. Jag är slutkörd fysiskt och psykiskt.

Igår berättade jag för min partner (särbo) och det verkar vara slutet. Sveket att hållt det från han var för stort.
Igår skickade jag även ett långt brev via email till min pappa och uppgav ALLT. Jag ha svikit han stort innan och visste att han. Han har inte svarat mig och inser att jag förlorat han, 1 av de 2 viktigaste människorna jag har haft.

Jag har en stark vilja att ge upp men tanken på min älskade son som skulle bli förkrossad så kan jag inte.

Jag har ingen att prata med och jag har ingen stöttning genom detta. Jag hoppas jag kan få lite kloka ord av forumet.
Jag förstår din ångest men ge din pappa lite tid. Ibland måste chocken lägga sig lite och att han inte svarat betyder inte att han inte finns där för dig.
Livet är så mycket mer värdefullt än alla pengar i världen.
Ge inte upp. ❤️
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Det är som tyngst nu det kan jag berätta för dig.

Men det är långt ifrån över.

Så länge man har hälsan i behåll så löser sig allting på ett eller annat sätt. Talar ifrån egen erfarenhet. Har varit nära att ge upp 100 gånger.
 

M2g

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
14 Februari 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
Tack alla ❤ er stöttning och kloka ord är oerhört tacksamt!!

Rädslan och ångesten är extrem och jag vet att det bli en tuff tid framför mig. Livrädd för inkasso och KF och det är det nu som snart kommer inta mitt liv.

Min hälsa kommer jag få bygga upp både psykiskt och fysiskt. Har med stressen både utvecklat (förutom extrema hjärtklapplingar) magsår och en psykisk stress-sjukdom av huden.

35år gammal och slösat över 12år av det. Det kommer säkert bli 10år framöver med kämpande men jag vill tro att det är mer värt att leva.
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Tack alla ❤ er stöttning och kloka ord är oerhört tacksamt!!

Rädslan och ångesten är extrem och jag vet att det bli en tuff tid framför mig. Livrädd för inkasso och KF och det är det nu som snart kommer inta mitt liv.

Min hälsa kommer jag få bygga upp både psykiskt och fysiskt. Har med stressen både utvecklat (förutom extrema hjärtklapplingar) magsår och en psykisk stress-sjukdom av huden.

35år gammal och slösat över 12år av det. Det kommer säkert bli 10år framöver med kämpande men jag vill tro att det är mer värt att leva.
Ja livet är mycket viktigare!
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
När man gjort slut med speldjävulen så blir livet väldigt mycket bättre ganska fort. Jag har också 5-10 år kvar innan allt skit i mitt liv är borta men redan nu är allt så mycket bättre ❤️
 

En av er

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
800
Mottagna reaktioner
227
Poäng
427
Tack alla ❤ er stöttning och kloka ord är oerhört tacksamt!!

Rädslan och ångesten är extrem och jag vet att det bli en tuff tid framför mig. Livrädd för inkasso och KF och det är det nu som snart kommer inta mitt liv.

Min hälsa kommer jag få bygga upp både psykiskt och fysiskt. Har med stressen både utvecklat (förutom extrema hjärtklapplingar) magsår och en psykisk stress-sjukdom av huden.

35år gammal och slösat över 12år av det. Det kommer säkert bli 10år framöver med kämpande men jag vill tro att det är mer värt att leva.
Jag har läst det här forumet i 2 år nu och hade mycket hjälp av många många fina människor här-tänkte aldrig registrera mig eftersom är inte så bra på att skriva men har nu bestämt mig pga dig.Också lån på en miljon och men mycket äldre-snart 60 år.Jag har inte tid.Hade också självmordstankar men insåg att det skulle inte hjälpa mina käraste så det är best att fortsätta kämpa och försöka GÖRA SKADA SÅ LITEN SOM MÖJLIGT.Som någon sagt,med all rätt,ditt liv är mycket mer värd för de som älskar dig än alla pengar som finns i världen!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp