• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förlorat allt - självmordstankar

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag har läst det här forumet i 2 år nu och hade mycket hjälp av många många fina människor här-tänkte aldrig registrera mig eftersom är inte så bra på att skriva men har nu bestämt mig pga dig.Också lån på en miljon och men mycket äldre-snart 60 år.Jag har inte tid.Hade också självmordstankar men insåg att det skulle inte hjälpa mina käraste så det är best att fortsätta kämpa och försöka GÖRA SKADA SÅ LITEN SOM MÖJLIGT.Som någon sagt,med all rätt,ditt liv är mycket mer värd för de som älskar dig än alla pengar som finns i världen!
Hur ser du på framsidan och livet som pensionär ?
Hur lång tid har du kvar i skuldträsket ?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Hemmes

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
20 Mars 2022
Meddelanden
123
Mottagna reaktioner
28
Poäng
112
Jag är i liknande situation. Panik ibland och lugn ibland. Försök att tänka dag för dag. Det är inte hela världen att släppa allt till inkasso och kronofogden. Många tycker det är skönt när man väl tagit beslutet. Då har man ändå tagit kontrollen. En dag utan att spela blir snabbt två, och sen en vecka..
Att känna att man förlorar viktiga personer är jättejobbigt, men du har gjort det du ska. Berättat och erkänt! Du har sökt hjälp. Spelbolagen vet precis hur de ska få oss att bli fast. Man vinner, då vill man vinna mer, så förlorar man och vill spela för att vinna tillbaka. Det är så uträknat och kalkylerat. Klart vi gjort fel som spelat som vi gjort, men det är inte konstigt att vi gick på det. Ta det lugnt och andas. Du är inte ensam i den här situationen och hjälp finns att få. Vi är många här som går igenom samma sak. Bra att du skrev här! Håll ut!
 

En av er

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
800
Mottagna reaktioner
227
Poäng
427
Hur ser du på framsidan och livet som pensionär ?
Hur lång tid har du kvar i skuldträsket ?
Jag tänkte jobba tills jag är 67 och tror har skuld på ungefär 100 tusen som jag kommer att klara-i värsta fall säljer hus(äger en villa tillsammans med min sambo, taxeringsvärdet 11000000-belånat 450000)och blir av med skuld men även med alla och allt jag älskar och det vill jag undvika till varje pris
 

En av er

V.I.P
Poäng: 427
Blev medlem
27 Juni 2022
Meddelanden
800
Mottagna reaktioner
227
Poäng
427
Jag tänkte jobba tills jag är 67 och tror har skuld på ungefär 100 tusen som jag kommer att klara-i värsta fall säljer hus(äger en villa tillsammans med min sambo, taxeringsvärdet 11000000-belånat 450000)och blir av med skuld men även med alla och allt jag älskar och det vill jag undvika till varje pris
Rättelse-husets taxeringsvärdet är 1,1 miljon
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag tänkte jobba tills jag är 67 och tror har skuld på ungefär 100 tusen som jag kommer att klara-i värsta fall säljer hus(äger en villa tillsammans med min sambo, taxeringsvärdet 11000000-belånat 450000)och blir av med skuld men även med alla och allt jag älskar och det vill jag undvika till varje pris
Då ser ändå framtiden ljus ut för dig.
 

M2g

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
14 Februari 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
Jag vill gärna få hjälp med mitt missbruk.
Kontaktat Spelmissbrukarnas Riksförbund och inväntar svar. Min fråga är, kan man få hjälp och möten av ett annat län än där man bor? Kan inte gå på möten lokalt pga mitt jobb
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag vill gärna få hjälp med mitt missbruk.
Kontaktat Spelmissbrukarnas Riksförbund och inväntar svar. Min fråga är, kan man få hjälp och möten av ett annat län än där man bor? Kan inte gå på möten lokalt pga mitt jobb
Ditt jobb är skyldig att hjälpa dig med behandling om du är fast anställd.
 

M2g

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
14 Februari 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
Ditt jobb är skyldig att hjälpa dig med behandling om du är fast anställd.
Jo jag förstår det. Inte därför jag inte kan gå lokalt. Gruppmöten där folk kanske känner igen mig kommer påverka mitt jobb. Jag vill få hjälp men inte med bekostningen av att jag måste sluta på min arbetsplats.
 

therealdeal

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
21 Maj 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Jo jag förstår det. Inte därför jag inte kan gå lokalt. Gruppmöten där folk kanske känner igen mig kommer påverka mitt jobb. Jag vill få hjälp men inte med bekostningen av att jag måste sluta på min arbetsplats.
Ditt jobb är skyldig att hjälpa dig med behandling om du är fast anställd.

Alla möten inom AA, NA, GA (Gamblers Anonymous) är anonyma. De är även helt kostnadsfria. När jag gick på NA-möten var det väldigt många som var uppenbart tidigt eller mitt i karriären. Artister, jurister, högutbildade, en högt uppsatt politiker är några av de jag mött.

Beroendesjukdomen finns i alla samhällsklasser och åldrar. Mötesledare håller i mötet och man kan bara sitta och lyssna in de första gångerna om man vill.

Vid varje möte (iaf AA+NA) finns personer som har gått igenom 12 stegsprogrammet. Det är ett väldigt välutvecklat program. Vill man gå det (vilket du borde) så får man kostnadsfritt en sponsor (mentor) som guidar en igenom alla steg. Du har kontakt med sponsorn via telefon/sms/ses och gör programmets olika steg.

Alla som är med på mötena har 100% tystnadsplikt och man får inte berätta för någon utanför möten att någon varit på möte. Det är förstås helt förbjudet för mig att berätta vem eller vilka jag ser eller träffar där.

Här är mötestider och platser för GA. Rekommenderar varmt att gå dit fysiskt, om du har ett nära: https://www.gamblersanonymous.se/kontakt

Jag skulle ge det ett försök, även om det finns risk att någon känner igen dig. Men självklart kan du åka på möten i valfri ort.

Att du skulle förlora ditt jobb ser jag faktiskt som en absolut omöjlighet med bakgrund till att jag vet hur det fungerar på mötena. Du har mer att förlora på att inte få hjälp med beroendesjukdomen.

Vill passa på att varmt tipsa om En Beroendepodd: https://open.spotify.com/episode/2w4QZOgB8MvBroVI4vmswY?si=Zp8Ii1IuRhCB179vlANbxA. Finns på Spotify. Den kommer du få galet bra tips av och mkt går att applicera på sjukdomen i sin helhet, inte bara tex alkohol eller droger. Finns tex avsnitt som går igenom de 12 stegen och berättar hur vägen till din tillfrisknad ser ut när du går igenom programmet.
 
Senast ändrad:

M2g

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
14 Februari 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
Tack för all info! Väldigt hjälpsamt!
Någon ska ge förslag på bra terapibehandling man kan få och vart? Förhoppningsvis något man kan få medans man jobbar/bor hemma.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp