• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förlorat allt - självmordstankar

M2g

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
14 Februari 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
Hur har det gått för dig med allt? ⭐️
Jo varit intensiva 2 veckor.
Mina föräldrar har besvarat mig och vi har en bättre relation nu än någonsin med 100% ärlighet. Jag har kontaktat massa stödgrupper, psykolog, psykoterapeut, kommunens budget o skuldrådgivning m.m så känns som jag är på rätt väg iaf. Känns bra men samtidigt så påverkas man av alla påminnelser från lån och allt som snart kommer dimpa ner i brevlådan från inkasso och kf vilket ger extrem ångest! Jobbigaste är nog tanken av att man kanske kommer bli skuldsatt resten av livet då löneutmätningen kommer inte ens täcka all räntor då skulden kommer aldrig försvinna.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 084
Mottagna reaktioner
6 663
Poäng
4 477
Jo varit intensiva 2 veckor.
Mina föräldrar har besvarat mig och vi har en bättre relation nu än någonsin med 100% ärlighet. Jag har kontaktat massa stödgrupper, psykolog, psykoterapeut, kommunens budget o skuldrådgivning m.m så känns som jag är på rätt väg iaf. Känns bra men samtidigt så påverkas man av alla påminnelser från lån och allt som snart kommer dimpa ner i brevlådan från inkasso och kf vilket ger extrem ångest! Jobbigaste är nog tanken av att man kanske kommer bli skuldsatt resten av livet då löneutmätningen kommer inte ens täcka all räntor då skulden kommer aldrig försvinna.
Det är en process, inte minst mentalt. Det kommer lugna ner sig så småningom.
 

therealdeal

Viktig medlem
Poäng: 207
Blev medlem
21 Maj 2022
Meddelanden
65
Mottagna reaktioner
74
Poäng
207
Jo varit intensiva 2 veckor.
Mina föräldrar har besvarat mig och vi har en bättre relation nu än någonsin med 100% ärlighet. Jag har kontaktat massa stödgrupper, psykolog, psykoterapeut, kommunens budget o skuldrådgivning m.m så känns som jag är på rätt väg iaf. Känns bra men samtidigt så påverkas man av alla påminnelser från lån och allt som snart kommer dimpa ner i brevlådan från inkasso och kf vilket ger extrem ångest! Jobbigaste är nog tanken av att man kanske kommer bli skuldsatt resten av livet då löneutmätningen kommer inte ens täcka all räntor då skulden kommer aldrig försvinna.

Låter fantastiskt ett en dialog förs!

Visa att du menar allvar den här gången så kanske de kommer ha förtroende nog att hjälpa dig framöver.

Har någon av dem (eller om de bor tillsammans) ett boende med låg belåningsgrad till exempel? De kanske kan rensa dina skulder i utbyte mot ett juridiskt utformat avtal, där du betalar för alla merkostnader lånet ger dem och lite där till.

Om inte den möjligheten finns, existerar ju faktiskt skuldsanering. Det låter inte som att det hade varit en omöjlighet för dig att bli beviljad det. Då är det 5 år av existensminimum men sen är du fri.

Är inte så insatt i det, men finns massvis med läsning på forumet om det. Så att du ska vara skuldsatt resten av livet känns inte troligt, det är väl i såna lägen skuldsanering just kommer in. Men det krävs först att du släpper allt då tror jag och inte betalar skulderna, så gäldenärerna fattar att de måste godkänna skuldsanering. Gissning, andra trådar vet mer.
 

M2g

Medlem
Poäng: 86
Blev medlem
14 Februari 2022
Meddelanden
14
Mottagna reaktioner
26
Poäng
86
Låter fantastiskt ett en dialog förs!

Visa att du menar allvar den här gången så kanske de kommer ha förtroende nog att hjälpa dig framöver.

Har någon av dem (eller om de bor tillsammans) ett boende med låg belåningsgrad till exempel? De kanske kan rensa dina skulder i utbyte mot ett juridiskt utformat avtal, där du betalar för alla merkostnader lånet ger dem och lite där till.

Om inte den möjligheten finns, existerar ju faktiskt skuldsanering. Det låter inte som att det hade varit en omöjlighet för dig att bli beviljad det. Då är det 5 år av existensminimum men sen är du fri.

Är inte så insatt i det, men finns massvis med läsning på forumet om det. Så att du ska vara skuldsatt resten av livet känns inte troligt, det är väl i såna lägen skuldsanering just kommer in. Men det krävs först att du släpper allt då tror jag och inte betalar skulderna, så gäldenärerna fattar att de måste godkänna skuldsanering. Gissning, andra trådar vet mer.
Tyvärr ingen som är villig/kan hjälpa mig. Skulderna är dessutom så pass höga att jag inte ha möjlighet att betala dem. Helt utmattad efter jobbat över 150% nu i över ett år så fått avsluta mitt extrajobb. Jag kommer fortsätta mitt ordinarie jobb såklart men det räcker ej räntorna.

Skuldsanering är enda hoppet om det ens är möjligt för mig. Mina skulder är helt pga spel och tog senaste 2 lånen (50000+65000) i Juni. Planen var att betala av andra lån men mest av dem gick till spel sjukt nog. Betalade av några krediter men i det sjuka beteendet så tog jag ut krediterna igen. Man skäms då mycket nu i efterhand även att man mitt i spelet så har man knappt nått konsekvenstänk :(

Sökt hjälp och inväntar möten/bokade tider. Tills löneutmätningen drar igång så ska jag leva på existensminimum och betala av så mycket som möjligt av smålånen iaf.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp