Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Viaconto - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Förmedlades marknad

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Lasseman, 21 november 2020 kl 12:34.

1. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 4 027 Moderator

Mottagna gillanden:
    5 686
    Trofépoäng:
    4 027
    Det började väl med lendo, men nu måste det finnas fler förmedlare än långivare. Är det så kopiöst lukrativt att förmedla lån?

Jag har blivit uppringd flera gånger senaste veckorna av några olika, en har ringt 4 ggr, första 3 samtalen avbröt jag tidigt och förklarade mitt ointresse. 4e gången fick dom prata på 25 minuter, sen råkade jag lägga på. Får se om den taktiken får mig att slippa undan fler samtal.

Kalaskulan gillar detta.
  2. 123abc

123abc Gäst

Jag drar lite slutsatsen att de tjänar mindre nu om färre blir beviljade under pandemin vilket borde resultera i alla dessa samtal. Blivit uppringd ett x antal gånger jag med, sambla ringde en dag. Jag berättade tydligt att jag inte hade behov( vilket jag egentligen har), då sa hon ” du kan inte komma på något dyrt du vill unna dig som vi kan ordna” riktigt ful taktik!

3. Lasseman

Mottagna gillanden:
    5 686
    Trofépoäng:
    4 027
    Låter rätt oansvarigt...

4. Jenka

Jenka Viktig medlem - Trofépoäng: 136

Mottagna gillanden:
    37
    Trofépoäng:
    136
    Jag tror att det var Freedom Finance som var först ut här i Sverige ... De förmedlade ett lån till mig för ca 20 år sedan, och har terroriserat mig sedan dess ... :wicked: Nu tror jag dock att de är en del av Zmarta. Hur som helst så är dem alla mycket enerverande att få i luren. :( Det spelar ingen roll att du inte har några lån - för de ska bestämt "samla dem" i alla fall! :rolleyes:

5. 2pac

2pac V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 717

Mottagna gillanden:
    829
    Trofépoäng:
    717
    Så lustigt, jag har aldrig blivit uppringd av någon förutom när de velat sälja på mig låneskydd.

6. Jenka

Jenka Viktig medlem - Trofépoäng: 136

Mottagna gillanden:
    37
    Trofépoäng:
    136
    Det är bara att gratulera! :)

2pac gillar detta.
  7. pala87

pala87 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 677

Mottagna gillanden:
    715
    Trofépoäng:
    677
    Jag har haft det lugnare sen jag bytte nummer!

Vet inte hur dom behandlar personuppgifterna eller om jag har haft tur. Dom kanske googlar mitt namn snart och ringer upp på nytt

8. Zaozi

Zaozi Kunnig medlem - Trofépoäng: 206

Mottagna gillanden:
    60
    Trofépoäng:
    206
    Har man en gång ansökt om lån hos bolaget så kommer dom fortsätta ringa och erbjuda omförhandling av lånen eftersom du finns i deras databas. Det bästa man kan göra är att svara när dom ringer och säga att man inte är intresserad. Ignorerar man bara samtalen så är det självklart att dom fortsätter ringa. Svarar du och säger att du inte är intresserad och att dom gärna får ta bort dig ur listan alternativt göra en notering om att du inte är intresserad så ringer dom inte mer. Så gör jag och det ringer extremt sällan.

Kalaskulan gillar detta.
  9. Lasseman

Mottagna gillanden:
    5 686
    Trofépoäng:
    4 027
    Den som ringt och tjatat nu har jag inte sökt nåt alls hos, inte hört talas om dom ens, likvid nåt hette dom tror jag

10. Fina

Fina V.I.P - Trofépoäng: 537

Mottagna gillanden:
    453
    Trofépoäng:
    537
    Ringer som tokar till mig med. Många vägrar ta ett nej och är rentav otrevliga och aggressiva i sitt sätt att sälja in. Jag brukar säga att jag har förvaltare, då lägger de på snabbt. :rolleyes:

Kronofogden och Lånforum.se gillar detta.

Dela sidan