Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Försiktigt Lumify dyrt lätt att hamna oss inkasso

Aktiv medlem
Poäng: 42
Meddelanden
44
Mottagna reaktioner
12
Poäng
42
Har precis slutat betala lumify.
Aldrig mer denna månad låg månadskostnad på 5200kr (15.000kr i kredit)

Dyrt om man tar många uttag svindyrt
Ta ut allt annars.

Inga bryt datum alla uttag ändras dagen efter du gör uttaget allt hamnar på samma faktura samma månad

Går inte skjuta fram fakturan

Fick en höjning på 30.000kr efter slutbetalning. Månad kostnad över 4400kr om du tar ut allt gör du små uttag drar konstand iväg snabbt

Spärrat mig nu därifrån

Senast ändrad:
Allting är relativt, skickas inte till inkasso på minst 1 år. Sambon hade en kredit den hade kanske höjts med 600-700 på 1 år utan att ha betalat, krediten på 2000 kronor.
Men ja håller med dig...

Menade denna lån kan dra iväg i kostnader och man kan lätt hamna oss inkasso om man inte har råd att betala. Denna lån är en kortidslån med hög månadskostnad.

Menade denna lån kan dra iväg i kostnader och man kan lätt hamna oss inkasso om man inte har råd att betala. Denna lån är en kortidslån med hög månadskostnad.
Ja, det kan dra iväg i kostnader. Men betalar du in lite åt gången, så ser de till helheten. Det vill säga att du visar gest på god betalningsvilja och de behandlar dig då mildare. Som sagt, det tar lång tid innan man hamnar hos inkasso där så det finns ändå tid att samla på sig en ganska bra slant. Men varför inte bara slänga in endel åt gången och betala bort det du kan?

Jag har fått inkasso krav från lumify , har dom något eget ??

Mitt gick till inkasso rätt fort, inom en månad. Det hamnade hos Gothia.

Rapporterar dom missbrukad kredit eller ger anmärkning när det går till inkasso?
Sugen på att låta det gå över till inkasso helt ärligt...Men rädd för att få något av dessa 2 då det står på deras interna inkasso att dom kan komma att ge dessa...Aldrig hört någon som fått det dock.

Har ett lån på 18500kr som förfaller den 31 maj man har läst att lumify skickar skulden till inaksso allt i från efter 1 månad till efter 1år men jag undrar följande. Blir inte lånet dyrare för mig när den bara ligger hos lumify och tickar ränta? Är det inte bättre ringa dom och be dom skicka den till inkasso så man kan göra en avbetalningsplan istället? Sen undrar jag också om man får en anmärkning om missbrukad kredit om skulden går vidare till inkasso? Sen en sista fråga om man får missbrukad kredit hur länge syns den på min UC 12 månader eller?
Tacksam för svar

Har ett lån på 18500kr som förfaller den 31 maj man har läst att lumify skickar skulden till inaksso allt i från efter 1 månad till efter 1år men jag undrar följande. Blir inte lånet dyrare för mig när den bara ligger hos lumify och tickar ränta? Är det inte bättre ringa dom och be dom skicka den till inkasso så man kan göra en avbetalningsplan istället? Sen undrar jag också om man får en anmärkning om missbrukad kredit om skulden går vidare till inkasso? Sen en sista fråga om man får missbrukad kredit hur länge syns den på min UC 12 månader eller?
Tacksam för svar
Får i te missbrukad kredit av dem. Hade du fått syns det i 3 år

Tacksam för svar
Det skulle jag inte göra eftersom de skickar till Gothia inkasso (!).
Har du otur så måste du betala allt i 1-2 svep. Släpp det inte. Betala in det du kan, på så vis får du ner totalskulden och du får således inte samma ränta.

Jag fick nu till 30.000kr efter min slut betalning. Inget att har spärrat mig därifrån
Håller med inget att ha ALDRIG MER! Bra du har spärrat dig! Sjukt HÖGA kostnader med sina orimliga uppläggningsavgifter och förlängningsavgifter. Sämsta bolaget på grund av det. För min del gäller Lumify=Aldrig mer :)

Jag fick höjning idag. Med ynka 2000. Då ska tilläggas att jag fortfarande har lägre än innan. Ändå har jag bättre inkomst nu och betydligt mindre skulder.
De sa att jag kunde höja efter att ha betalat av hela lånet, men visade ju sig vara fel.

Är det någon som försökt göra ett uttag där idag? Jag har slutbetalt mitt lån hos dom och brukar alltid kunna göra nya uttag. Nu står det bara ”välkommen tillbaka ditt kreditutrymme är ... ” så står de bara så och snurrar och jag kommer inte vidare ?
Någon som varit med om det?

Är det någon som försökt göra ett uttag där idag? Jag har slutbetalt mitt lån hos dom och brukar alltid kunna göra nya uttag. Nu står det bara ”välkommen tillbaka ditt kreditutrymme är ... ” så står de bara så och snurrar och jag kommer inte vidare ?
Nej, kontakta kundtjänst bara. När slutbetalade du lånet? Kanske tar lite tid för systemet att uppdatera sig? Låter dock som ett tekniskt fel, enligt min mening så är det ganska vanligt att Lumify har det.

Någon som vet, om jag ska tex ska betala 4000 i månaden. Kan man betala in 2000 och sedan 2000 till veckan efter eller måste man betala 4000 direkt?

Någon som vet, om jag ska tex ska betala 4000 i månaden. Kan man betala in 2000 och sedan 2000 till veckan efter eller måste man betala 4000 direkt?
Klart du kan det. Varför skulle du inte kunna det? Har du ett visst förfallodatum behöver du hålla dig till det, sen på vilket sätt du betalar in spelar ingen roll. Bara den efterfrågade summan är inne vid det angivna datumet så är dom nöjda. Annat är det med Vivus, om man betalar in exempelvis 2000 och det är lägre än lägst-att-betala-beloppet då går det bara på totalskulden och inte på lägst-att-betala-beloppet. Helt sjukt, men de skyller på att systemet inte känner av att betalningen ska placeras på lägst-att-betala-skulden. Tur nog är inte Lumify som Vivus.

Är det någon som fått höjning hos dessa ?
Jag har sett att de höjer lånet lite då och då. Började med 8000 kr i början av året. Har sedan betalt i lägsta att betala och kunnat ta ut en summa igen. Nu såg jag på mitt individuella låneavtal att jag harv15000 kr? Förra månaden hade jag 11000 kr? Någon annan som har så? Och någon som vet om det går att ta ut det över varje månad?

Hej,
Hur gick det? Vet att man måste vänta 24 timmar innan man får ta ut

Jag slutbetalde mitt lån igår. Gjorde därefter en ny ansökan och uttag 45 minuter efter med en rejäl kredithöjning. Borde således inte finnas någon 24-timmarsspärr eller motsvarande.

Har de samma sjuka påslag kvar med höga uppläggnings- och förlängningsavgifter?

Någon som har god koll på deras kredithöjningar?

Jag tog ett lån 19/6 på 6000 SEK och återbetalde det igår. 45 minuter senare ansökte jag på nytt och blev då erbjuden det 12,000 SEK vilket jag accepterade. Min fråga är om någon här har betalat tidigare, i princip direkt enligt mina sidor för att sedan få kredithöjning igen, eller måste det närma sig förfallodatumet vilket är 18/8?

Hade varit skönt att öka från 12 till 20+ vilket är det jag eftersöker.

Tacksam för svar!

Lånade 12000 och betalade en dyr förlängningsavgift. Nu verkar det som man kan delbetala lånet under 6 månader framöver. Hur gör ni med era delbetalningar till dom, kan man betala mer än det som står och att det isåfall blir billigare i längden eller vad gäller? Tycker deras avtal är luddiga.... Känns mest som dom lurar folk på pengar med sjuka avgifter

Lånade 12000 och betalade en dyr förlängningsavgift. Nu verkar det som man kan delbetala lånet under 6 månader framöver. Hur gör ni med era delbetalningar till dom, kan man betala mer än det som står och att det isåfall blir billigare i längden eller vad gäller? Tycker deras avtal är luddiga.... Känns mest som dom lurar folk på pengar med sjuka avgifter
Håller med. Förstår inte deras avtal alls. Så dåligt har detta bolag blivit tyvärr. Har precis betalt av det sista på mitt lån dit. Aldrig mer. Amortera 3000 kr i månaden på ett lån på 8000 kr

Tror det kostar 18000 spänn att delbetala mina 12000. Det känns dyrt på 6 månader... Ska försöka lösa hela lånet om ca 2 månader

Alltså jag är inte helt med på hur dom funkar.... Betalar man bara förlängningsavgift en gång? Nån som vet?

Alltså jag är inte helt med på hur dom funkar.... Betalar man bara förlängningsavgift en gång? Nån som vet?
Du betalar varje månad, och för vardera månad blir det dyrare och dyrare. Min skuld var på 30. Jag ska betala in 8000 i månaden. Nu ska jag betala in 16.000 eftersom jag inte betalade föregående månad. Alltså ska jag betala in 24.000 nu i augusti. Där har du förlängningen.

Du betalar varje månad, och för vardera månad blir det dyrare och dyrare. Min skuld var på 30. Jag ska betala in 8000 i månaden. Nu ska jag betala in 16.000 eftersom jag inte betalade föregående månad. Alltså ska jag betala in 24.000 nu i augusti. Där har du förlängningen.
Hur mycket är ränta och avgifter av det och hur mycket amortering?

Hur mycket är ränta och avgifter av det och hur mycket amortering?
Räntan är inte farlig, den är på 600kr avisering 60kr. MEN sen har vi ju en förlängningsavgift på 1895kr som tillkommer vardera månad också. Den beräknas efter ursprungsbeloppet.
Så då sitter man plötsligt med avgifter på 2600 kr i månaden. Det är inte värt det. Hutlöst.

Räntan är inte farlig, den är på 600kr avisering 60kr. MEN sen har vi ju en förlängningsavgift på 1895kr som tillkommer vardera månad också. Den beräknas efter ursprungsbeloppet.
Så då sitter man plötsligt med avgifter på 2600 kr i månaden. Det är inte värt det. Hutlöst.
Det är inte klokt!!
Du har lånat om pengarna du amorterar varje månad? Har du kredit på 30000 kr? Att inte fler klagar och reagerar tycker jag är konstigt

Det är inte klokt!!
Du har lånat om pengarna du amorterar varje månad? Har du kredit på 30000 kr? Att inte fler klagar och reagerar tycker jag är konstigt
Visst är det galet. Därför jag låter det gå till inkasso nu. Det går inte att betala av det om man inte kan dunka in 12.000 åt gången 3 gånger.

Ja det är något som inte stämmer? Jag verkar ha fått en betalplan på 8 månader men där är det inte förlängningsavgift varje månad utan den ligger uppdelad under alla månader jag ska betala. Så totalt är det bara en förlängningsavgift + upplägningsavgift. Men du verkar alltså betala förlängningssvgift varje månad?

Ja det är något som inte stämmer? Jag verkar ha fått en betalplan på 8 månader men där är det inte förlängningsavgift varje månad utan den ligger uppdelad under alla månader jag ska betala. Så totalt är det bara en förlängningsavgift + upplägningsavgift. Men du verkar alltså betala förlängningssvgift varje månad?
Jag har som dig och jag kan även ta ut det som jag amorterar. Men då blir avbetalningsplanen förlängd. Jag kommer aldrig upp i de hemska summorna som tur är.
Kanske är nytt och gammalt avtal?

Ok ja det kan ju skilja beroende på när man tog lånet.

Jag tycker dom har blivit katastrof, har både haft Mail kontakt och telefon kontakt. Ändå så ringer dom 10 ggr dagen.
jag är sen med en faktura, jag förvisso betalat in runt av 2100 av deras hutlösa räkning på 4000 som bara stiger, kom överens att via Mail att jag fick till den 25 på mig att betala fakturan.
nu ser jag dom avslutat lånet ändå så vad händer? åker det till fogden eller inkasso? Missbrukad kredit får man det?
Tacksam för svar.

Jag tycker dom har blivit katastrof, har både haft Mail kontakt och telefon kontakt. Ändå så ringer dom 10 ggr dagen.
jag är sen med en faktura, jag förvisso betalat in runt av 2100 av deras hutlösa räkning på 4000 som bara stiger, kom överens att via Mail att jag fick till den 25 på mig att betala fakturan.
nu ser jag dom avslutat lånet ändå så vad händer? åker det till fogden eller inkasso? Missbrukad kredit får man det?
Tacksam för svar.
Mitt gick till gothia inkasso, ingen missbrukad kredit för mig.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp