Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön 2024

Kunnig medlem
Poäng: 297
Meddelanden
211
Mottagna reaktioner
119
Poäng
297
Hej,

Jag vet att det är så dumt att ta de hemska snabbalån och har spärrat mig hos de flesta, alla tror jag förutom Förskottslön.
Använt dem 1 gg under 2023 och det gick sakta innan man fick utbetalningen.

Nu fick jag en riktig tuff oväntat utgift, Nope, är absolut inte spelberoende och har spårat mig sen länge på Spelpaus iaf.
Min fråga: har någon fått beviljat lån nu under 2024? De är sååååå Jä v l a långsamma nu, har gått 10 dagar och inget svar. De svarar aldrig på telefonen heller.

Hej,

Jag vet att det är så dumt att ta de hemska snabbalån och har spärrat mig hos de flesta, alla tror jag förutom Förskottslön.

Nu fick jag en riktig tuff oväntat utgift, Nope, är absolut inte spelberoende och har spårat mig sen länge på Spelpaus iaf.
Min fråga: har någon fått beviljat lån nu under 2024? De är sååååå Jä v l a långsamma nu, har gått 10 dagar och inget svar. De svarar aldrig på telefonen heller.
Det är löning nu på fredag, du kan inte vänta? Om det är ett lån så kan den vänta värsta fall påminnelseavgift.

Dem är aktiva... Har själv spärrat mig överallt förutom hos dessa. Nackdelen är som du säger, dem är långsamma. Oftast får du utbetalt mitt i natten.

Hej,

Fick du utbetalt tillslut? Har använt dessa ett par gånger och då har det oftast tagit 2-3 dagar sen mitt i natten får man det godkänt. Har nu väntat 8 dagar utan något besked.

Fick du utbetalt tillslut? Har använt dessa ett par gånger och då har det oftast tagit 2-3 dagar sen mitt i natten får man det godkänt. Har nu väntat 8 dagar utan något besked.

Samma här, han kanske är på sportlov :D

Dåligt att åka på semester när det finns ”idioter” som oss utan buffertkonto som inte klarar en oväntad utgift :facejoy:

Ansökte för 3 veckor sedan utan svar

Nej.. inget svar o tror inte de beviljar nån längre. Tack för påminnelsen. Ska meddela dem att jag inte vill låna alls.

Nu var det många år sedan.. Jag kom på en mycket smart lösning, så jag fick jag utbetalt nästan direkt!

Nu var det många år sedan.. Jag kom på en mycket smart lösning, så jag fick jag utbetalt nästan direkt!
Vad gjorde du då? Jag har väntat i 2 veckor . Fick direkt efter ansökan att jag skulle koppla aoutogiro och det gjorde jag. Nu står det inväntar medgivande

Vad gjorde du då? Jag har väntat i 2 veckor . Fick direkt efter ansökan att jag skulle koppla aoutogiro och det gjorde jag. Nu står det inväntar medgivande

Nu finns ju risken att detta kommer användas flitigt. Jag skickade ett mail med ämnesrad: Handlägg mig!

Ni får passa på nudå, blir nog svårt om typ 100 pers skriver det. :D

Upptäckte att den inbetalade räntan förskottslön har rapporterat till skatteverket inte stämmer på långa vägar. Något ni andra kanske bör kontrollera också.

Senast ändrad:
Dom är ju otroligt sega, fick mail för 8 dagar sedan att dom kunde erbjuda mig 4000kr och jag accepterade det sedan inte ett knyst. Har mailat dom 4 gånger o frågat men inget svar. Satt just i telefon i 50 minuter utan svar med. Testade "Handlägg mig" i ärenderaden nu. Så lustiga..

Dom är ju otroligt sega, fick mail för 8 dagar sedan att dom kunde erbjuda mig 4000kr och jag accepterade det sedan inte ett knyst. Har mailat dom 4 gånger o frågat men inget svar. Satt just i telefon i 50 minuter utan svar med. Testade "Handlägg mig" i ärenderaden nu. Så lustiga..
Jag skickade lönespecar i onsdags. Helt tyst sen dess.

Snacka om oseriöst företag !!

Fick du något svar?

Hur funkar detta lånet har du endast 30dagar på dej eller får man längre avbetalningsplan
Och är det Max 10,000kr du kan låna

Hade inte tänkt söka bara löst mycket här om dom och är nyfiken på hur dom agerar

Hur funkar detta lånet har du endast 30dagar på dej eller får man längre avbetalningsplan
Och är det Max 10,000kr du kan låna
Jag har lånat 3000 kr och då är det 30 dagar som gäller. Du får ange dagen för din nästa lön och då drar det på autogiro

Hade inte tänkt söka bara löst mycket här om dom och är nyfiken på hur dom agerar
Ja, du har endast 30 dagar på dig för att betala tillbaka, och då måste du skicka en lönespecifikation till den nästa utbetalningen, godkänna autogiro sen drar dem direkt från ditt konto när din lön finns. 10k kan du glömma. De godkänner aldrig så stora summor även om du har en riktig bra månadslön. Det är säkert många som inte ville/kunde betala tillbaka hela lånet i tid, mkt förlust och därför de inte utbetalar längre nya lön. Klart att de ser att man ringer och mejlar men de orkar inte eller de bryr ska inte att svara.

Någon som använt förskott lön nyligen och vet hur det fungerar.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp