Långivare med aktiv utlåning

1. Brixo Kontokredit - Lån utan UC, Swish
2. Kredio - Lån utan UC
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Klaralån - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön, ansökte om 10.000 kr

Ansökte om 10.000 på förskottslön. Fick mail om att pengarna var utbetalda.
Fick kort därefter mail om ,att det var avslag, stod även avslag på hemsidan bredvid det godkända avtalet.

Jag har mailat om detta och frågat om jag kan söka om ett mindre belopp etc, utan svar.

Så jag frågar er som har koll här.
Är det någon idé att söka på ett mindre belopp?

Mvh Miklo

Det låter jättekonstigt
Har du loggat in på din sida och tittat
Har du godkänt autogiro avtalet?
Är det först gången du ansöker så måste din lönespec scannas in

Jag signerade autogiro avtalet med bankid, fast behöver jag göra något med det sen?
Autogiro avtalet dök upp på hemsidan bredvid min ansökan.

Har inte skickat in någon lönespec, antog att dom skulle maila om att dom önskade en lönespec.
Men fick som sagt både beviljat och avslag innan dock.

Hmm kan det vara så att det blev avslag vid kreditkontrollen så att det aldrig blev aktuellt att skicka in lönespec?

/Miklo

Första gången

har du sökt där tidigare

Brukar inte vara några problem

är en av de bästa

Jag signerade autogiro avtalet med bankid, fast behöver jag göra något med det sen?

Har inte skickat in någon lönespec, antog att dom skulle maila om att dom önskade en lönespec.

Hmm kan det vara så att det blev avslag vid kreditkontrollen så att det aldrig blev aktuellt att skicka in lönespec?

/Miklo

Har du anmärkningar? Vad tjänar du?
Jag har själv haft skuldsaldo när jag ansökt men jag har använt dom länge

/Miklo

Försök nå dom antingen på telefon eller mejl

Anmärkningar går men kanske inte skuldsaldo första gången man lånar
Jag har frågat de gånger det har ramlat in ett saldo och det har aldrig varit några problem

Förskottslön

Jag har med ett års mellanrum ansökt om lån hos Förskottslön och båda gångerna fått beviljat, signerat autogiroavtal etc MEN för att sen någon timme efteråt få ett mail att tyvärr kan vi inte bevilja dig ett lån. Jag hade ett lån där 2012 som jag betalade för sent ca en vecka och kanske det ligger mig i fatet. Men tycker att dom borde uppdatera sin ansökningssida så att man inte först får ett Ja, signerar avtal etc för att senare få Nej. Förstår inte varför dom både har hängslen och livrem...

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp