Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön påminelse

När skickar dom första påminnelsen och vart skickar dom den?

När skickar dom första påminnelsen och vart skickar dom den?
Om du är mer än 5 dagar sen skickar de ut en påminnelseavgift i pappersformat (brev) detta kommer hem till dig.
Om du inte betalar inom 10 dagar från det att de skickade ut påminnelsebrevet så kommer de att säga upp lånet och skicka det till inkasso, jag skulle gissa på att de skickar till Svea inkasso då.

Om du är mer än 5 dagar sen skickar de ut en påminnelseavgift i pappersformat (brev) detta kommer hem till dig.
Om du inte betalar inom 10 dagar från det att de skickade ut påminnelsebrevet så kommer de att säga upp lånet och skicka det till inkasso, jag skulle gissa på att de skickar till Svea inkasso då.
Jag har nyss denna månad slutbetalat förskottslön från inkasso. De hamnar hos deras eget bolag FSI-inkasso.
Fick avbetalningsplan på 6 månader. 1333kr/mån.

Jag har nyss denna månad slutbetalat förskottslön från inkasso. De hamnar hos deras eget bolag FSI-inkasso.
Fick avbetalningsplan på 6 månader. 1333kr/mån.
Ok, då kanske de bytt inkassobolag eller att de skickar till olika. Jag hade förskottslön för drygt 2 år sedan, jag hamnade hos Svea inkasso.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp