Långivare med aktiv utlåning

1. Klaralån - Lån utan UC
2. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Zmarta - Jämför lån (ny)
5. Tomly - Lån utan UC
6. Kredio - Lån utan UC
7. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
8. Binly - Lån utan UC
9. Brixo - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Credifi - Lån utan UC
12. Nätlån - Lån utan UC
13. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC

Förskottslön svarar inte på mejl el telefon

Tack, skönt att veta att de inte lägger ner :)

Pengar räcker inte till

Många sms-lånebolag vill ju låna ut till många och ta marknad, men de glömmer fort ekorrehjulet att alla smslåntagare bara lånar nytt och betalar gammalt. Till slutndrabbas de av fogden.

Ni som har lånat flera gånger av förskottslön, hur snabbt kan man låna av dom igen efter att dom dragit pengarna via autogiro? Vet att via Daypay som också drar via autogiro kan man låna på eftermiddagen igen....

Ni som har lånat flera gånger av förskottslön, hur snabbt kan man låna av dom igen efter att dom dragit pengarna via autogiro? Vet att via Daypay som också drar via autogiro kan man låna på eftermiddagen igen....

Jag har alltid lånat om samma dag som pengarna har dragits samt fått pengarna på kontot samma kväll.

Jag har alltid lånat om samma dag som pengarna har dragits samt fått pengarna på kontot samma kväll.

Fick du nån bekräftelse på när lånet var betalt och du kunde ansöka igen? Vilken tid på dagen ungefär?

Fick du nån bekräftelse på när lånet var betalt och du kunde ansöka igen? Vilken tid på dagen ungefär?

Nej, jag har aldrig fått någon bekräftelse på att lånet har blivit återbetalt. Jag har ansökt om nytt lån direkt på morgonen samma dag som pengarna har dragits. Har fått bekräftelse på att det blivit godkänt framåt kvällen och pengarna insatta på kontot direkt. Verkar som dom har direkt utbetalning till Swedbank eftersom pengarna kommer in så fort och även på kvällar.

Inga problem att lägga in en ansökan redan på morgonen samma dag som det dras från kontot, de ger inget avslag med hänsyn till att gammalt lån inte är registrerat som betalt, utan de lägger ansökan under behandling, oftast får man nytt lån utbetalt på kvällen. De skickar mejl när lånet är utbetalt. Man kan också följa status på deras hemsida på fliken "Min sida".

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp