Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förslagslåda

Går det inte fixa så man kan använda iPhone emojis? Skriver man nu blir det blankt :) eller typ ett verktyg ovanför där man skriver där man kan välja emojis? @Lånforum.se
Finns ett verktyg ovan man skriver med emojis, om du klickar på de sista tre punkterna så kommer de upp ytterligare förslag, där ligger en emojigubbe, tryck på den så har du lite olika alternativ :)

Finns ett verktyg ovan man skriver med emojis, om du klickar på de sista tre punkterna så kommer de upp ytterligare förslag, där ligger en emojigubbe, tryck på den så har du lite olika alternativ :)
Aha tack sorry helt missat haha. Kolla alla förutom den 😎

Alright nu har jag läst igenom https://www.lånforum.se/threads/hjälpa-varandra-köp-och-sälj-telia-finance.14875/

Nu har jag ingen statistik men många inlägg är rena sälj-annonser för produkter man redan har i handen.

Problemet ligger snarare i inlägg som "säljer vad som helst, klickar hem med avbetalning" samt möjligen inlägg som vill köpa en specifik produkt.

Känner att det finns legitima skäl att sälja en pryl med avbetalning. Tex förpackningen är bruten, den är använd... eller öppet köp har löpt ut.

Så fokus borde ligga på att inte addera onödig skuld med räntor o annat. Har skulden redan uppstått och inte går att få bort... Ja då kan prylen likaväl säljas här tänker jag.

Så, vad tror ni om en ny tråd med riktlinjer baserat på ovan?

Alright nu har jag läst igenom https://www.lånforum.se/threads/hjälpa-varandra-köp-och-sälj-telia-finance.14875/

Nu har jag ingen statistik men många inlägg är rena sälj-annonser för produkter man redan har i handen.

Problemet ligger snarare i inlägg som "säljer vad som helst, klickar hem med avbetalning" samt möjligen inlägg som vill köpa en specifik produkt.

Känner att det finns legitima skäl att sälja en pryl med avbetalning. Tex förpackningen är bruten, den är använd... eller öppet köp har löpt ut.

Så fokus borde ligga på att inte addera onödig skuld med räntor o annat. Har skulden redan uppstått och inte går att få bort... Ja då kan prylen likaväl säljas här tänker jag.

Det är bättre, helt klart.

Absolut, mycket bättre. :folded:

Låter väldigt bra och seriöst måste jag säga guldstjärna till dig super admin!

Super duper, på detta vis hjälper man istället. :tummen:

Tråden är nu flyttad: https://www.l%C3%A5nforum.se/threads/k%C3%B6p-och-s%C3%A4lj-tr%C3%A5den.18812/

Har även gjort om editorn när man gör inlägg. Märkte att punktlistor hade försvunnit helt vid uppdateringen i maj, sen var smilies gömd. Ordning omgjord därmed.

Morgon,

Extremt mkt spaminlägg nu från nya medlemmar ang låneerbjudanden. Kanske en idé att granska nya medlemmars första inlägg?

Morgon,

Extremt mkt spaminlägg nu från nya medlemmar ang låneerbjudanden. Kanske en idé att granska nya medlemmars första inlägg?
Då var det dax igen... Någon har suttit manuellt och klurat ut vår antispam fråga "Skriv namnet på en klassisk svensk korv (börjar med namnet på en stad)"

Vi kör vidare med rätter. "En vanlig svensk rätt som är platt och serveras med sylt, som barn ofta gillar. Börjar med Pa... Ikea brukar servera dem."

Senast ändrad:
Då var det dax igen... Någon har suttit manuellt och klurat ut vår antispam fråga "Skriv namnet på en klassisk svensk korv (börjar med namnet på en stad)"

Vi kör vidare med medrätter. "En vanlig svensk rätt som är platt och serveras med sylt, som barn ofta gillar. Börjar med Pa... Ikea brukar servera dem."
Välj något med åäö, blir jobbigt för utländska spammers då.

Snälla snälla ta bort den där dropdown reklamen som börjat komma, ha gärna reklam fattar att ni behöver dra in pengar men just den typen gör mig galen....:)

Nu är den borta, bör va. Google hade lagt till den automatiskt helt plötsligt.

Edit: ska gör ett test med detta, som rör alla medlemmar så att ni inte ser den i toppen

Senast ändrad:
Nu är den borta, bör va. Google hade lagt till den automatiskt helt plötsligt.

Edit: ska gör ett test med detta, som rör alla medlemmar så att ni inte ser den i toppen
Fortf kvar för mig i toppen dyker ner as irriterande haha. Förstår reklam för pengar måste in. Men banderollen är riktigt störande som droppar ner.

Bilagor

• C0B58C82-18B9-4FCB-9360-0803F3748545.webp
    C0B58C82-18B9-4FCB-9360-0803F3748545.webp
    70.4 KB · Visningar: 13
Möjligtvis något som redan tagits upp, finns det någon anledning till att detta forum inte använder sig utav möjligheten till att ha en profilbild?

Möjligtvis något som redan tagits upp, finns det någon anledning till att detta forum inte använder sig utav möjligheten till att ha en profilbild?
De flesta vill väl vara anonyma och skall man tillåta annat än bilder på en själv kan det ju bli vad som helst, samt att det nog skulle kännas mycket mer plottrigt än det nu stilrena intryck man får av forumet nu. (Bara min åsikt)

De flesta vill väl vara anonyma och skall man tillåta annat än bilder på en själv kan det ju bli vad som helst, samt att det nog skulle kännas mycket mer plottrigt än det nu stilrena intryck man får av forumet nu. (Bara min åsikt)
Mycket bra syn på det.

Det är en bra åsikt till varför man inte ska ha en profilbild i alla fall.

Just det med stilrena intrycket.

Togs bort 2015 tror jag det var. Då var det jag och en till som hade avatar

Togs bort 2015 tror jag det var. Då var det jag och en till som hade avatar
Lika bra köra utan. Tycker argumentet av Bullens var bra och svar nog på den funderingen.

Lånforum känns som ett forum som många hade uppskattat men få vet om.

Exempelvis blev jag rekommenderad forumet av en annan medlem här. Visste inte detta existerade alls förens 2019.

ser att det är uppdaterat vad forumet gillar? Tänkte på att det står massor utan uc där. Är mest förvånad över att inte Fairlo står med där? Det är endå den utan uc med mest humana räntor och villkor.... Om man jämnför med t.e.x creditifi som har 39.5% ränta... som ägs av lumify som hela forumet pratar om hur illa dom är.

så mitt förslag är att ta bort dom där "ocker lånen" som forumet "rekommenderar" och lägga till dom som verkligen är bra villkor. Som Fairlo t.e.x.

Senast ändrad:
ser att det är uppdaterat vad forumet gillar? Tänkte på att det står massor utan uc där. Är mest förvånad över att inte Fairlo står med där? Det är endå den utan uc med mest humana räntor och villkor.... Om man jämnför med t.e.x creditifi som har 39.5% ränta... som ägs av lumify som hela forumet pratar om hur illa dom är.

så mitt förslag är att ta bort dom där "ocker lånen" som forumet "rekommenderar" och lägga till dom som verkligen är bra villkor. Som Fairlo t.e.x.
Det är något av hela havet stormar när det gäller lån utan uc, därför det är så många där uppe nu. Frågan är vilka som har en fungerande utlåning över huvudtaget.

Så listan är inte spikad. Kommer ändringar framåt, tar med din feedback.

Det är något av hela havet stormar när det gäller lån utan uc, därför det är så många där uppe nu. Frågan är vilka som har en fungerande utlåning över huvudtaget.

Så listan är inte spikad. Kommer ändringar framåt, tar med din feedback.
Fairlo funkar alltid :) även bra ränta. Det tror jag alla kan intyga :)

Tycker det vore smidigt om det fanns en funktion "MIn startade ämnen" som på Flashback!

Här kan du komma med förslag till förbättring för lånforum.se. Alla förslag kanske inte kan utföras, men alla idéer är välkomna för det. Kanske kan en del av idén användas istället.

Håll gärna med eller kommentera på andras förslag, så att jag vet hur resten av forumet tycker.
Tycker det vore bra med en länk till Finansinspektionen dom behandlar Banker o Kreditinstitut om lagar o regler

Tack för en mycket bra sida. Du gör ett grymt jobb! Tycker dock det är lite missvisande att Zmarta står som forumets favorit på listan högst upp. Fattar att du behöver affiliates-intäkter och att du kanske får lite peng för att placera låneaktörer på listan. Nu har du visserligen tagit bort skräpbolaget Lumify från listan vilket jag är evigt tacksam för. Men 99,99% av forumet rekommenderar faktiskt Lendo före Zmarta så någon forumets favorit är det icke!

Tack för en mycket bra sida. Du gör ett grymt jobb! Tycker dock det är lite missvisande att Zmarta står som forumets favorit på listan högst upp. Fattar att du behöver affiliates-intäkter och att du kanske får lite peng för att placera låneaktörer på listan. Nu har du visserligen tagit bort skräpbolaget Lumify från listan vilket jag är evigt tacksam för. Men 99,99% av forumet rekommenderar faktiskt Lendo före Zmarta så någon forumets favorit är det icke!
Tack tack och noterat. Det har hänt en del på lånemarkanden senaste 6 månaderna, så därav testas det en del. Zmarta verkar enligt senaste datan vara minst lika bra som Lendo faktiskt.

Var ser jag medlemslistan på forumet?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp