• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Förslagslåda

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Är det inte skönt att man får lite ljus i dessa mörka tider :D
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Dukemo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
5 Mars 2020
Meddelanden
1 250
Mottagna reaktioner
851
Poäng
717
Jag är lite udda och älskar mörker. ;) Även regn och oväder faller mig gärna i smaken.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag är lite udda och älskar mörker. ;) Även regn och oväder faller mig gärna i smaken.

HAHA!
Regn gillar jag också faktiskt, ganska mysigt när det vräker ner.

Mörker är nice en månad. Två på sin höjd. Men när det är mörkt ifrån 15:00 ifrån Oktober till Mars blir man lite less på det efter ett tag :D
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
HAHA!
Regn gillar jag också faktiskt, ganska mysigt när det vräker ner.

Mörker är nice en månad. Två på sin höjd. Men när det är mörkt ifrån 15:00 ifrån Oktober till Mars blir man lite less på det efter ett tag :D

När jag var i Lappland förra vintern var det mörkt från 12.30 till 10.00. Hela två timmar hann man se solen varje dag, och -30C på det :tummen:
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Finns det någon chans att eventuellt developa ett dark-mode tema till sidan? Jag sitter alltid i dimmed-lightnng i mitt rum, speciellt nu under vintern, och blindar mig själv varje gång jag är inne på forumet. :facejoy:

Kan kolla på det till nästa version. Såg att det var en populär feature till iOS 13.

Tog en snabb titt och det är något komplicerat dock. Man behöver två olika teman för forumet kortfattat. Vilket gör att varenda text o knapp måste kollas så att de syns mot mörk bakgrund. Så kommer behövas mer än en intressent för att vi ska ordna det.

Eventuellt kan designern ordna någon quick fix för version 3, kan finnas något uppslag jag inte tänkt på.
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Hej,

Jag undrar om ni övervägt eller kanske vill övervägs att införa ett förbud mot att fråga efter lån och erbjuda extra pengar vid återbetalning i tråden "hjälp en medlem"?

Jag hade några hundra över den här månaden och har nyss fått åtkomst till denna tråd så var inne för att kolla, dels för att se om någon som hjälpt mig med bra svar behövde hjälp och dels av allmän nyfikenhet.

Jag tycker upplägget/idén är briljant men fick lite dålig smak i munnen av mycket av läsningen.

Enkelt löst genom att jag slutar läsa i den såklart men vill likväl flagga för att det är oturligt att människor i sin desperation "lånar" 3-500 som de lovar betala tillbaka en extra 50/100 lapp för inom en väldigt snar framtid. Gång på gång på gång.

Såg även något inlägg där man erbjöd sig att ge - ej direkt citerat- nästan vad som helst i gåva som tack för hjälpen och bad om förslag på pm. Jag är måhända cynisk och lite skadad av mitt arbete men detta gav för mig direkt ljusskygga vibbar.

Summa summarum, ett förbud mot att erbjuda extra pengar / andra gåvor i utbyte mot hjälp hade nog kunnat göra tråden i fråga "sundare" på många sätt tänker jag.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 085
Mottagna reaktioner
6 665
Poäng
4 477
Hej,

Jag undrar om ni övervägt eller kanske vill övervägs att införa ett förbud mot att fråga efter lån och erbjuda extra pengar vid återbetalning i tråden "hjälp en medlem"?

Jag hade några hundra över den här månaden och har nyss fått åtkomst till denna tråd så var inne för att kolla, dels för att se om någon som hjälpt mig med bra svar behövde hjälp och dels av allmän nyfikenhet.

Jag tycker upplägget/idén är briljant men fick lite dålig smak i munnen av mycket av läsningen.

Enkelt löst genom att jag slutar läsa i den såklart men vill likväl flagga för att det är oturligt att människor i sin desperation "lånar" 3-500 som de lovar betala tillbaka en extra 50/100 lapp för inom en väldigt snar framtid. Gång på gång på gång.

Såg även något inlägg där man erbjöd sig att ge - ej direkt citerat- nästan vad som helst i gåva som tack för hjälpen och bad om förslag på pm. Jag är måhända cynisk och lite skadad av mitt arbete men detta gav för mig direkt ljusskygga vibbar.

Summa summarum, ett förbud mot att erbjuda extra pengar / andra gåvor i utbyte mot hjälp hade nog kunnat göra tråden i fråga "sundare" på många sätt tänker jag.

Jag förstår din poäng. Dock finns det redan ett förbjud på forumet om att låna pengar. Att officiellt förbjuda att erbjuda en extra 50-lapp när man betalar tillbaka skulle i praktiken betyda att det är okej att låna och låna ut.

Det har flera gånger varit på tapeten att helt stänga tråden men den flyttades istället till den delen av forumet där man måste kvala in för att kunna skriva.
Det här är en fråga för Lånforum att ta ställning till men de har redan sagt bestämt att det inte är tillåtet att låna pengar.
Glöm heller inte all utlåning som sker via pm, alla som vill ha hjälp skriver inte i tråden utan skickar pm. Kanske blivit lugnare nu när tråden flyttades.
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Jag förstår din poäng. Dock finns det redan ett förbjud på forumet om att låna pengar. Att officiellt förbjuda att erbjuda en extra 50-lapp när man betalar tillbaka skulle i praktiken betyda att det är okej att låna och låna ut.

Det har flera gånger varit på tapeten att helt stänga tråden men den flyttades istället till den delen av forumet där man måste kvala in för att kunna skriva.
Det här är en fråga för Lånforum att ta ställning till men de har redan sagt bestämt att det inte är tillåtet att låna pengar.
Glöm heller inte all utlåning som sker via pm, alla som vill ha hjälp skriver inte i tråden utan skickar pm. Kanske blivit lugnare nu när tråden flyttades.

Väldigt bra poäng!

Jag tänkte uppenbarligen inte hela vägen där men du har helt rätt i att ett förbud mot att erbjuda ränta ju hade förtagit förbudet mot att låna. Tar tillbaka mitt förslag:)
 

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 117
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 590
Mottagna reaktioner
1 737
Poäng
1 117
Hej,

Jag undrar om ni övervägt eller kanske vill övervägs att införa ett förbud mot att fråga efter lån och erbjuda extra pengar vid återbetalning i tråden "hjälp en medlem"?

Jag hade några hundra över den här månaden och har nyss fått åtkomst till denna tråd så var inne för att kolla, dels för att se om någon som hjälpt mig med bra svar behövde hjälp och dels av allmän nyfikenhet.

Jag tycker upplägget/idén är briljant men fick lite dålig smak i munnen av mycket av läsningen.

Enkelt löst genom att jag slutar läsa i den såklart men vill likväl flagga för att det är oturligt att människor i sin desperation "lånar" 3-500 som de lovar betala tillbaka en extra 50/100 lapp för inom en väldigt snar framtid. Gång på gång på gång.

Såg även något inlägg där man erbjöd sig att ge - ej direkt citerat- nästan vad som helst i gåva som tack för hjälpen och bad om förslag på pm. Jag är måhända cynisk och lite skadad av mitt arbete men detta gav för mig direkt ljusskygga vibbar.

Summa summarum, ett förbud mot att erbjuda extra pengar / andra gåvor i utbyte mot hjälp hade nog kunnat göra tråden i fråga "sundare" på många sätt tänker jag.

Det här med ränta var en ny grej. Har ändrat i reglerna nu, ränta är inte ok. Reglerna för tråden finns i första inlägget, https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/hjälp-en-medlem-få-hjälp-av-andra-medlemmar.14166. Återigen, har man lust att återbetala kan man göra det, men absolut inget tvång. Det är en gåva, och gåvor har inte ränta

Man kan anmäla om man ser att ränta förekommer eller det är något annat konstigt med inlägget.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp