• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Förslagslåda

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 609
Mottagna reaktioner
1 757
Poäng
1 217
Här kan du komma med förslag till förbättring för lånforum.se. Alla förslag kanske inte kan utföras, men alla idéer är välkomna för det. Kanske kan en del av idén användas istället.

Håll gärna med eller kommentera på andras förslag, så att jag vet hur resten av forumet tycker.
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lånforum.se

Forumsägare
Poäng: 1 217
Moderator
Blev medlem
9 Mars 2009
Meddelanden
1 609
Mottagna reaktioner
1 757
Poäng
1 217
Var även beredd på att det kan ta tid innan förbättringen införs. Mindre förslag kan utföras rätt fort men större ändringar kan ta så lång tid som en gång per år (brukar försöka bunta ihop saker att fixa till 1 ggr per år). Just nu ser det ut som det tillfället kommer efter sommaren 2016.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Bra initiativ :)

Då skriver jag här önskemålet om att på något sätt lyfta ut kontokrediter som idag ligger ihopbakade med smslånen.
Och det verkar som att de kalas just Kontokrediter på Nätet.

Det kanske är enklast att döpa om Kreditkort kategorin till Kreditkort & Kontokrediter?
 
Senast ändrad:

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Bra initiativ :)

Då skriver jag här önskemålet om att på något sätt lyfta ut kontokrediter som idag ligger ihopbakade med smslånen.
Och det verkar som att de kalas just Kontokrediter på Nätet.

Det kanske är enklast att döpa om Kreditkort kategorin till Kreditkort & Kontokrediter?
Om man ska vara lite petig så menar du väl med Kontokrediter en kredit utan kort Myra, en Kontokredit är ju egentligen en kredit kopplad till ditt lönekonto som du kan utnyttja om lönen inte räcker till och det är väl inte det du menar Myra utan en kredit utan kort som EverydayPlus och Ferratum Credit;);)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 861
Poäng
4 477
Om man ska vara lite petig så menar du väl med Kontokrediter en kredit utan kort Myra, en Kontokredit är ju egentligen en kredit kopplad till ditt lönekonto som du kan utnyttja om lönen inte räcker till och det är väl inte det du menar Myra utan en kredit utan kort som EverydayPlus och Ferratum Credit;);)
Jo det stämmer, men blev lite vilsen då jag såg igår när jag surfade runt att de kortlösa krediterna hittade man under kontokredit och kontokrediter, lite som samlingsnamn kan man säga.
Men ja det är krediterna utan kort jag menar.
 
L

läserofta

Gäst
Poäng: 0
Hej jag saknar en tråd eller ett forum för påminnelser. Det finns ju en för inkasso men det är ju steg två och många frågor rör just utskick av påminnelser.
Vi är ju oerhört många som lever med post-skräck.

Ex
företag påminnelse
kurtlånarut a-brev skickas efter 5 dagar
kestinsminilån mail först sedan brev efter 14 dagar (diskret logga

Men det kanske bara är jag som är in och söker sådan info? Har dock ofta fått söka omständiga trådar för att få svar på liknande frågor. Den kan ju liga under inkassoforumet men i en egen mapp?
Kommentera gärna ifall jag är den enda som vill veta dessa saker :)
 
A

Anki55

Gäst
Poäng: 0
Jag tycker det är svårläst när man inte delar av stora summor.
T.ex. är det lättare att tyda 500 000 än när man skriver 500000.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp