Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Förstört UC med maxade krediter – hur kan jag samla lån nu?

Kunnig medlem
Poäng: 157
Meddelanden
213
Mottagna reaktioner
43
Poäng
157
Hej alla kunniga!
Behöver lite tips/pepp då jag är helt förstörd.
Skulle samla lån efter mina 2 ff försvann i mars men tyvärr maxade kreditkort förstörde det,jag gick från 0,9 till 4,8???
Nu kan jag inte samla lån pga mitt oförsiktiga beslut,betyget ändrades igår så jag hann inte söka samlingslån.
Hur ska jag göra nu,är verkligen tajt,känns som jag drunknar!
Lön 30500 brutto

Kontokredit:
50000(maxad) northmill
10000 (maxad) nordea gold
5000 av 10000 collector
lån:
50000 Northmill
90000 Creditstar (den suger då betalar 2500/mån)
Vill även tillägga att jag har lån hos anhörig som jag betalar 4000/mån
Hjälp nån???

Senast ändrad:
Sök bara. Du har ingenting att förlora. I värsta fall får du vänta ett tag, i bästa fall får du en bättre lånesituation. Sök på hela beloppet som du har i lån.

Sök bara. Du har ingenting att förlora. I värsta fall får du vänta ett tag, i bästa fall får du en bättre lånesituation. Sök på hela beloppet som du har i lån.
Jag får väl inga förslag med mindre bra betyg😭😭🥺

Tror absolut du får lån hos remember eller bank norweigan (utan att veta eller beakta övriga förutsättningar). Inte den bästa räntan men förmodligen bättre tills du kan få något bättre.

Jag har hyra på 8700
Vet inte om de kollar kontot..men det e inte bästa kalpen i nuläget,jag kan stå ut fram fram till i slutet av mars om två ff skulle göra någon skillnad när de försvinner...

Så snabbt kalkylerat:
- 65.000 i förbrukad kontokredit.
- 140.000 blancolån
Bortsett från att du betalar din anhörig så har du en total skuld på cirka 205.000 SEK.

Oftast brukar UC justera kreditbetyget relativt fort efter att man förbrukat kredit förutsatt att det betalas tillbaka i tid. Har du möjlighet så hade jag STARKT väntat tills mars för när dina förfrågningar försvinner så stärkt ditt betyg otroligt mycket, speciellt i samband med att första kreditkortsfakturan betalas. Du ligger ändå inte relativt högt i belåning om man jämför med många inklusive mig själv så tycker du borde följa mitt råd. Efteråt borde det inte vara några problem med ett samlingslån då jag tror att du har bra förutsättningar.

Senast ändrad:
Oftast brukar UC justera kreditbetyget relativt fort efter att man förbrukat kredit, förutsatt att det betalas tillbaka i tid. Har du möjlighet så hade jag STARKT väntat tills mars för när dina förfrågningar försvinner så stärkt ditt betyg otroligt mycket, speciellt i samband med att första kreditkortsfakturan betalas. Efteråt borde det inte vara några problem med ett samlingslån då jag tror att du har bra förutsättningar.
jag kommer inte kunna betala av utan som du skriver jag kommer bara betala av månadsavgiften,sen vet jag inte hur mycket skillnad det gör när två ff försvinner
hoppas jag får lite skatteåterbäring så jag kan betala av lite av kreditkort

jag kommer inte kunna betala av utan som du skriver jag kommer bara betala av månadsavgiften,sen vet jag inte hur mycket skillnad det gör när två ff försvinner
hoppas jag får lite skatteåterbäring så jag kan betala av lite av kreditkort
Det gör JÄTTEMYCKET att två stycken förfrågningar försvinner. Tålamodet är värt det. Om du har någon annan anhörig du kan vända dig till för att enbart klara av mars så hade jag inte tvekat att fråga. När väl slutet av mars kommer och du har fått lön, betalat av det du kan med lite hjälp samt att alla förfrågningarna är borta så kan du ge ett försök att ta samlingslån hos Sambla eller Lendo. Kan nästan garantera dig att du kommer få ett bra erbjudande. Enligt Lendo, Sambla etc som hjälper till med samlingslån så får i genomsnitt personer med 5 eller lägre förfrågningar ALLTID ett erbjudande och med dina 2 förfrågningar borta kommer du ligga väldigt bra till och säkert få flera erbjudanden som du kan välja mellan sedan samla upp allting, bli av med kreditkorten och ha allting samlat hos en lånegivare. Stort lycka till!

Senast ändrad:
tack som tusan för dessa värdefulla råd,jag kommer vänta❤️jag kommer ha bara en ff kvar efter slutet av mars

tack som tusan för dessa värdefulla råd,jag kommer vänta??jag kommer ha bara en ff kvar efter slutet av mars
Även med bara en FF så är förutsättningarna fortfarande riktigt bra för ett samlingslån. Kämpa på för mars är inte långt ifrån nu och tiden går rätt så fort. Du kommer vara otroligt glad att du inte tog några hastiga beslut i förväg och en enorm lättnad när det väl är löst. Ett annat tips, innan din låneansökan hos Lendo, Sambla etc så tveka inte att ringa in till dom och få lite råd i samband med att de tar kreditupplysning över luren. Känns mer personligt när man ändå kan ha en dialog med dom om vad du är ute efter och sedan kan de presentera möjligheterna för dig direkt över telefon när de väl kollat med alla lånegivare de samarbetar med. Lycka till! :)

Det gör JÄTTEMYCKET att två stycken förfrågningar försvinner. Tålamodet är värt det. Om du har någon annan anhörig du kan vända dig till för att enbart klara av mars så hade jag inte tvekat att fråga. När väl slutet av mars kommer och du har fått lön, betalat av det du kan med lite hjälp samt att alla förfrågningarna är borta så kan du ge ett försök att ta samlingslån hos Sambla eller Lendo. Kan nästan garantera dig att du kommer få ett bra erbjudande. Enligt Lendo, Sambla etc som hjälper till med samlingslån så får i genomsnitt personer med 5 eller lägre förfrågningar ALLTID ett erbjudande och med dina 2 förfrågningar borta kommer du ligga väldigt bra till och säkert få flera erbjudanden som du kan välja mellan sedan samla upp allting, bli av med kreditkorten och ha allting samlat hos en lånegivare. Stort lycka till!

Även med bara en FF så är förutsättningarna fortfarande riktigt bra för ett samlingslån. Kämpa på för mars är inte långt ifrån nu och tiden går rätt så fort. Du kommer vara otroligt glad att du inte tog några hastiga beslut i förväg och en enorm lättnad när det väl är löst. Ett annat tips, innan din låneansökan hos Lendo, Sambla etc så tveka inte att ringa in till dom och få lite råd i samband med att de tar kreditupplysning över luren. Känns mer personligt när man ändå kan ha en dialog med dom om vad du är ute efter och sedan kan de presentera möjligheterna för dig direkt över telefon när de väl kollat med alla lånegivare de samarbetar med. Lycka till! :)
tack snälla ??
ska jag skriva hyran osv som det är? eller det sabbar kalpen?
jag kommer såklart inte nämna mit lån till anhöriga och hoppas på att de inte gör en kontoutdrag ??

tack snälla ❤️
ska jag skriva hyran osv som det är? eller det sabbar kalpen?
jag kommer såklart inte nämna mit lån till anhöriga och hoppas på att de inte gör en kontoutdrag ❤️
Inför din ansökan så skriv hyran som den är samt även din totala skuld som jag skrev ovan på cirka 205k. Kontoutdrag osv sker rätt så sällan om inte du ansöker direkt hos din primärbank vilket jag inte hade gjort. Då kan ju dom se över kontoutdrag också men så är inte fallet med ansökningar hos låneförmedlare. Har tidigare sökt flertal gånger både hos låneförmedlare och vanliga banker och absolut ingen har frågat om kontoutdrag under åren, bara i vissa fall begärt de senaste lönespecifikationerna vilket är mer förståeligt.

Hur gick det för dig?
Jag själv har ca 150 tusen på uc behöver samlingslån på 200
4 förfrågningar
1,4 i uc betyg
1,6 miljon i bolån med min partner
300 tusen årsinkomst

Ni som betalar till anhöriga hur gör ni? Betalar ni klumpsumma +era egna lån eller blir det skulder först o sen anh...

Uppdatering: Gick från 4,8 till 2,7???
Har inte gjort något extra,betalade 500 till nordea gold och båda lån och kreditkort(månadsavgift) på Northmil.
Hoppas nu att betyget stämmer ???

Uppdatering: Gick från 4,8 till 2,7???
Har inte gjort något extra,betalade 500 till nordea gold och båda lån och kreditkort(månadsavgift) på Northmil.
Hoppas nu att betyget stämmer ???
Med lite tid så stabiliserar UC sig själv sen, förutsatt att du inte gör några fler kreditupplysningar osv. Det är positivt! Fortsätt ge det lite extra tid så kommer den att gå ner ytterligare.

Hur gick det för dig?
Jag själv har ca 150 tusen på uc behöver samlingslån på 200
4 förfrågningar
1,4 i uc betyg
1,6 miljon i bolån med min partner
300 tusen årsinkomst
De förutsättningarna ser bra ut, dock är jag lite tveksam över din årsinkomst. Kvoten för årsinkomst och skuldkvot matchar inte riktigt ihop. När går dina förfrågningar ut? Har du andra privatlån eller bara dom?

Senast ändrad:
De förutsättningarna ser bra ut, dock är jag lite tveksam över din årsinkomst. Kvoten för årsinkomst och skuldkvot matchar inte riktigt ihop. När går dina förfrågningar ut? Har du andra privatlån eller bara dom?
Jag har bolån med min partner på 1,6 miljoner.
fick 13 erbjudanden igår den med bäst ränta var avida finans med 7% ränta
Via lendo

Hej kära virtuella vänner! :)
Jag är tillbaka igen och skulle verkligen uppskatta era råd kring min situation.?

Nu har två förfrågningar försvunnit och jag har bara en kvar (dec 2025). På Kreddy ligger jag på 2,2 (bra), och idag har mina månadsbetalningar dragits – så jag hoppas att min UC förbättras lite framöver.

Lite bakgrund:
- Inkomst enligt deklaration: 329 923 kr/år
- Underskott: 11 916 kr
- Ny lön från april: 31 500 kr
- Har även halvt barnbidrag + 1 673 kr i underhåll

Tyvärr har mina skulder ökat eftersom jag behövt ta ett lån via Viaconto ....

Så här ser det ut nu när jag har orkat kolla exakt belopp:
- Northmill (inkl. betala senare): 107 000 kr
- Creditstar: 87 160 kr
- Viaconto: 20 900 kr
- Nordea Gold: 8 500 kr
- Collector: 4 500 kr

Totalt: ca 228 060 kr

Mina fasta kostnader:
- Hyra: ca 8 700 kr
- Övriga räkningar: ca 3 000 kr

Min fråga är:
Har jag ens en chans att få ett samlingslån på runt 240 000 kr för att samla allt och få bättre ränta?
Vad är högsta belopp att söka för att ha störst chans att bli godkänd?
Och tror ni att jag bör vänta lite till eller kan jag söka redan nästa vecka?
Jag känner mig ganska stressad och vill verkligen få ordning på detta :-( Det går inte riktigt runt nu när allt har dragits...(((
Tack snälla för all hjälp!

Senast ändrad:
Hej kära virtuella vänner! ?
Jag är tillbaka igen och skulle verkligen uppskatta era råd kring min situation.?

Nu har två förfrågningar försvunnit och jag har bara en kvar (dec 2025). På Kreddy ligger jag på 2,2 (bra), och idag har mina månadsbetalningar dragits – så jag hoppas att min UC förbättras lite framöver.

Lite bakgrund:
- Inkomst enligt deklaration: 329 923 kr/år
- Underskott: 11 916 kr
- Ny lön från april: 31 500 kr
- Har även halvt barnbidrag + 1 673 kr i underhåll

Tyvärr har mina skulder ökat eftersom jag behövt ta ett lån via Viaconto ?

Så här ser det ut nu när jag har orkat kolla exakt belopp:
- Northmill (inkl. betala senare): 107 000 kr
- Creditstar: 87 160 kr
- Viaconto: 20 900 kr
- Nordea Gold: 8 500 kr
- Collector: 4 500 kr

Totalt: ca 228 060 kr

Mina fasta kostnader:
- Hyra: ca 8 700 kr
- Övriga räkningar: ca 3 000 kr

Min fråga är:
Har jag ens en chans att få ett samlingslån på runt 240 000 kr för att samla allt och få bättre ränta?
Vad är högsta belopp att söka för att ha störst chans att bli godkänd?
Och tror ni att jag bör vänta lite till eller kan jag söka redan nästa vecka?
Jag känner mig ganska stressad och vill verkligen få ordning på detta ?? Det går inte riktigt runt nu när allt har dragits?
Tack snälla för all hjälp!
Vad har du för ränta nu i genomsnitt fördelat på dina lån?

Så vi vet vad en bättre ränta skulle innebära för dig ?

Om du söker exempelvis via Lendo och inte får erbjudanden eller inte blir nöjd, eller får erbjudanden och senare nekas - kan du uppdatera din ansökan för att minska beloppet och testa. Detta utan att fler UC tas

Vad har du för ränta nu i genomsnitt fördelat på dina lån?

Så vi vet vad en bättre ränta skulle innebära för dig ?

Om du söker exempelvis via Lendo och inte får erbjudanden eller inte blir nöjd, eller får erbjudanden och senare nekas - kan du uppdatera din ansökan för att minska beloppet och testa. Detta utan att fler UC tas
Jag kan knappast om räntorna
men den summan ovan betalar jag över 6000
bara creditstar är 2400 så skyhög ränta där?

Jag kan knappast om räntorna
men den summan ovan betalar jag över 6000
bara creditstar är 2400 så skyhög ränta där?
Ja det kan bero på både ränta eller avbetalningstid. Men om du vill få ner kostnader i månaden kan det vara värt att söka samlingslån och se vad du kan bli erbjuden.

Jag kan tänka mig att du kan bli erbjuden samlingslån med lösenkrav, dvs banken löser de andra lånen direkt och inget går till ditt konto. Det kan vara enklare då de inte skuldsätter dig mer. Jag vet inte om du får ner räntan men kan få lägre månadsbelopp genom längre avbetalningstid så du får luft i ekonomin om det känns tufft.

Om jag varit du hade jag provat med önskat belopp hos en förmedlare som Sambla eller Lendo och om det inte går vägen sänka beloppet lite för att se om det ändrar bilden vilket du kan göra hos förmedlare utan att flera UC tas. Om du inte vet att dina förutsättningar blir mycket bättre snart och det är bättre att vänta, exempelvis lönehöjning eller liknande?

Ja det kan bero på både ränta eller avbetalningstid. Men om du vill få ner kostnader i månaden kan det vara värt att söka samlingslån och se vad du kan bli erbjuden.

Jag kan tänka mig att du kan bli erbjuden samlingslån med lösenkrav, dvs banken löser de andra lånen direkt och inget går till ditt konto. Det kan vara enklare då de inte skuldsätter dig mer. Jag vet inte om du får ner räntan men kan få lägre månadsbelopp genom längre avbetalningstid så du får luft i ekonomin om det känns tufft.

Om jag varit du hade jag provat med önskat belopp hos en förmedlare som Sambla eller Lendo och om det inte går vägen sänka beloppet lite för att se om det ändrar bilden vilket du kan göra hos förmedlare utan att flera UC tas. Om du inte vet att dina förutsättningar blir mycket bättre snart och det är bättre att vänta, exempelvis lönehöjning eller liknande?
Nej mina förutsättningar fortsätter såhär lönemässigt ett år till tyvärr :-(
Det går tyvärr inte ihop,önskar söka längsta perioden typ 15 år om det är ens möjligt få erbjudanden då ,helt desperat

Jag tror absolut att du får 240tkr utifrån dina Nuvarande förutsättningar. Sök samlingslån via exempelvis Lendo. Ange att du vill samla lån. Jag förstår att du har hemmaboende barn vilket kommer försämra kalpberäkningen något kanske men ska ju gå ändå. Eftersom inte dina förutsättningar kommer förbättras mer nu på ett långt tag så förlorar du inget på att söka. Om 3 månader så spelar det verkligen ingen roll om du har 1 eller 2 förfrågningar. Som jag skrev innan så är jag tämligen säker på att både remember och bank norweigan beviljar dig 240tkr rakt upp och ner.. men sök via Lendo för att få så bra förutsättningar som möjligt. Återkom sen när du har sökt så finns det säkert många här so kan hjälpa dig att välja.. :)

Lycka till!

Jag tror absolut att du får 240tkr utifrån dina Nuvarande förutsättningar. Sök samlingslån via exempelvis Lendo. Ange att du vill samla lån. Jag förstår att du har hemmaboende barn vilket kommer försämra kalpberäkningen något kanske men ska ju gå ändå. Eftersom inte dina förutsättningar kommer förbättras mer nu på ett långt tag så förlorar du inget på att söka. Om 3 månader så spelar det verkligen ingen roll om du har 1 eller 2 förfrågningar. Som jag skrev innan så är jag tämligen säker på att både remember och bank norweigan beviljar dig 240tkr rakt upp och ner.. men sök via Lendo för att få så bra förutsättningar som möjligt. Återkom sen när du har sökt så finns det säkert många här so kan hjälpa dig att välja.. :)

Lycka till!
Tack snälla ! ?? Du ger mig hopp????????
Jag håller tummarna verkligen :)
Jag får söka nästa vecka och hoppas på det bästa <3Tror du jag kan ange 15 år?

Tack snälla ! ❤️ Du ger mig hopp🙏🏻🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Jag håller tummarna verkligen :)
Jag får söka nästa vecka och hoppas på det bästa <3Tror du jag kan ange 15 år?

Absolut! Då får du en lägre månadskostnad vilket förbättrar din återbetalningsförmåga/kalpberäkning.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp