Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förtidsåterbetalning av skatt

Du menar på skatteverket? Är det den informationen du skickat?
Har inte skickat in något, har inte ansökt om jämkning. Men du behöver inte skicka in lönespecar. Alla uppgifter om utbetald lön, inbetald skatt mm finns på Skatteverkets hemsida per månad.

Har inte skickat in något, har inte ansökt om jämkning. Men du behöver inte skicka in lönespecar. Alla uppgifter om utbetald lön, inbetald skatt mm finns på Skatteverkets hemsida per månad.

De är väl inte jämkning vi pratar om? Har sett de på skatteverket men tänker mer på vad ska jag skicka för förtidsåterbetalning för skatten tänkte skicka det imorgon.

Jag ringde skatteverket och de skickade papper för min inkomst för 2021. Frågan är vad man ska skicka för att redovisa räntor?

Jag ringde skatteverket och de skickade papper för min inkomst för 2021. Frågan är vad man ska skicka för att redovisa räntor?
Räntor får man räkna ut själv vad man har betalat in, alt vänta på deklarationen som kommer i dagarna

Postade allt i måndags, så gick snabbt tycker jag.
Okej. Vad skrev du för anledning till att få utbetalt tidigare? Jag tänker ansöka nu idag och jag tänker skriva att flera skulden är på väg till kronofogden och inkasso.

Som anledning skrev jag att jag ville betala av skulder innan de hamnar hos inkasso / kfm.

Som anledning skrev jag att jag ville betala av skulder innan de hamnar hos inkasso / kfm.
Man kanske ska va tydlig med att man vill betala skulder som finns hos inkasso? Så kanske de godkänner. Har iallafall skickat in min ansökan

Jag har skickat in ansökan idag, får nu se vad de beslutar. Hoppas det inte tar för långt tid.

Jag har skickat in ansökan idag, får nu se vad de beslutar. Hoppas det inte tar för långt tid.
Räcker det med att man skriver ut den där lilla blanketten och skickar in?
skulle verkligen behöva hjälp med hur man gör. Hoppas på att kunna skicka in imorgon och få utbetalt i förtid för att kunna betala av skulder som riskerar att hamna hos kronofogden, dvs mina inkasso ärenden.

skulle verkligen behöva hjälp med hur man gör. Hoppas på att kunna skicka in imorgon och få utbetalt i förtid för att kunna betala av skulder som riskerar att hamna hos kronofogden, dvs mina inkasso ärenden.
Har du fått deklarationen? Sök på blankett förtidsåterbetalning av skatt på skatteverket. Fyll i den och skicka till närmaste skatteverk, jag bifogade min deklaration till de. Då jag innan dess inte hade någon aning om vilka ränte uppgifter jag hade. Du kan ange orsak att du har inkasso skulder och skicka in. Jag har skickat in men ej fått svar än.

Har du fått deklarationen? Sök på blankett förtidsåterbetalning av skatt på skatteverket. Fyll i den och skicka till närmaste skatteverk, jag bifogade min deklaration till de. Då jag innan dess inte hade någon aning om vilka ränte uppgifter jag hade. Du kan ange orsak att du har inkasso skulder och skicka in. Jag har skickat in men ej fått svar än.
Jag har fått den. Ska jag alltså bara fylla i mina ränteutgifter där? Det är ju bara två spalter att fylla i? Stämmer det? Och bifoga en kopia på min deklaration?

Jag har fått den. Ska jag alltså bara fylla i mina ränteutgifter där? Det är ju bara två spalter att fylla i? Stämmer det? Och bifoga en kopia på min deklaration?
Ja precis första spalten är nog din totala skatt du betalat 2021 och sedan ränte uppgifter i andra spalten. Sen kryssar du i rutan att du bifogar din deklaration. Skriver en motivering i stora rutan och skickar till ditt närmaste skatteverks kontor.

Som Hej234 sa, bara att fylla i dina person uppgifter, vad du hadde för inkomst förra året och fylla i vad du har betalt i ränta. Sen kan du bifoga dokument som visar din inkomst för förra året. Du fyller också anledning varför du vill ha pengarna i förtid. Skriv att dina skulder är på väg till kronofongden.

Brukar det gå snabbt att få svar?

Fick beslut av skatteverket nu, blev avslag.

Blanketten bara då eller de 3 sidorna man fick av Skatteverket nu i början av mars med?

Gud vad tråkigt. Vad angav du för orsak?
Att flera av mina skulder är på väg till inkasso och kronofogden och att jag kommer få betalanmärkning. Skrev också pengarna skulle hjälpa mig ifrån att min ekonomi blir i ännu svårare situation. Men tydligen uppfyller jag inte kraven då man måste ha skulder hos kronofogden.

Ringde dock skatteverket och de har fortfarande inte fått mitt brev, skickade torsdag. Hon sa även i telefon att hon har svårt att se att de blir någon förtidsåterbetalning då deklarationen öppnar snart. Sa då att jag inte kan vänta så länge tills dess. Men så sa hon ba att man har rätt att ansöka men ej troligt de blir beviljat

Ringde dock skatteverket och de har fortfarande inte fått mitt brev, skickade torsdag. Hon sa även i telefon att hon har svårt att se att de blir någon förtidsåterbetalning då deklarationen öppnar snart. Sa då att jag inte kan vänta så länge tills dess. Men så sa hon ba att man har rätt att ansöka men ej troligt de blir beviljat
Fan, det låter verkligen inte bra. Då kommer mitt CSN hinna gå till kronofogden och northmill kommer hinna bli uppsagt.

Det låter ju i sig inte så orimligt, det är frågan om typ 3-4 veckor till det kommer per automatik

Det låter ju i sig inte så orimligt, det är frågan om typ 3-4 veckor till det kommer per automatik
Ja i mitt fall så måste jag göra ändring i form av reseavdrag. Kan därmed inte vänta till juni månad typ för att få utbetalning.

Ja i mitt fall så måste jag göra ändring i form av reseavdrag. Kan därmed inte vänta till juni månad typ för att få utbetalning.
Du kan godkänna deklaration som den är, ta pengarna i april och efter utbetalning ändra i deklaration och lägga till resekostnader :)

Hur lång tid tog de innan ni andra fått svar?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp