- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Jag postade i måndags. Har inte fått svar än. Men räknar med ett nejHur lång tid tog de innan ni andra fått svar?
Följ videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din hemskärm.
Notera: Den här funktionen kanske inte är tillgänglig i vissa webbläsare.
Jag postade i måndags. Har inte fått svar än. Men räknar med ett nejHur lång tid tog de innan ni andra fått svar?
Tog 4 dagar för mig, fick svar på kvällenHur lång tid tog de innan ni andra fått svar?
Beviljad här också!beviljad förtidsåterbetalning, fick precis kivra post från Skatteverket. 22.45 på kvällen haha
beviljad förtidsåterbetalning, fick precis kivra post från Skatteverket. 22.45 på kvällen haha
Vad angav ni för anledning vid ansökan?Beviljad här också!
Vad skrev du för anledning? Jag postade förra veckan på måndag. Har fortfarande inte fått svar…beviljad förtidsåterbetalning, fick precis kivra post från Skatteverket. 22.45 på kvällen haha
Det
Vad angav ni för anledning vid ansökan?
Skrev som det var att jag inte vill få mitt första inkassoärende. Nu kan jag betala av det, släcka en kredit och snöbolla. Känns skönt trots att det ändå kommit inom 2-3v.Vad skrev du för anledning? Jag postade förra veckan på måndag. Har fortfarande inte fått svar…
Ja, bedömningar kallas det, förutom på detta forum, få kallas det godtycklihet, ungefär samma som domstolar kör efter.Vad konstigt. Så samma regler gäller inte för alla. Det beror nog vem som handlägger ärende.
Löser skatten skulderna? Annars ser jag inte nån mening med att få den utbetald nån vecka innan ordinarie utbetalning. Den kommer ju automatiskt gå till skulderna hos kfm. Dvs inget betalas ut till dig.Hej!
Jag trodde det var fullständigt kört att få förtidsutbetalning av skatt om man har skulder hos KFM, men enligt några inlägg tidigare är detta ett krav för att de ska överväga det?
Jag väldigt stora skulder och pågående löneutmätning. Får dock tillbaka en kraftig summa på skatten. Går det övervhuvudtaget om jag skickar in en förfrågan idag? Tack på förhand
Nej inte i sin helhet, men det är tillräckligt mycket för att jag ska kunna få allt återkallat och en uppgörelse utanför kfm. Vad borde jag göra?Löser skatten skulderna? Annars ser jag inte nån mening med att få den utbetald nån vecka innan ordinarie utbetalning. Den kommer ju automatiskt gå till skulderna hos kfm. Dvs inget betalas ut till dig.
Trodde du hade löneutmätning? Isf har du väl ett skuldsaldo?Nej inte i sin helhet, men det är tillräckligt mycket för att jag ska kunna få allt återkallat och en uppgörelse utanför kfm. Vad borde jag göra?
Ja, det stämmer. Jag har skuldsaldo och löneutmätning.Trodde du hade löneutmätning? Isf har du väl ett skuldsaldo?
Du får inga pengar utbetalda sålänge du har ett skuldsaldo. Pengarna kommer gå direkt till kfm.Ja, det stämmer. Jag har skuldsaldo och löneutmätning.
Men det är såpass mycket jag får tillgång till att den summan kan hjälpa mig att få skulder återkallade med en större inbetalning
Jag fick precis godkänt förutbetalning men allt drogs med en gång till skatteskuld och KFM. Du får alltså inte in en krona vid utmätning utan de fördelas till de du är skyldig.Ja, det stämmer. Jag har skuldsaldo och löneutmätning.
Men det är såpass mycket jag får tillgång till att den summan kan hjälpa mig att få skulder återkallade med en större inbetalning
Japp, de får de göra.Kan någon förresten svara på om KFM får ta alla skattepengar oavsett inkomst för tillfället? Jag har haft 0 kronor sen December, ändå tog dom allt. @Lasseman
Så ingen hänsyn tas till att jag inte har någon inkomst alls ( och därmed inte klarar mig ekonomiskt)?Japp, de får de göra.
Japp. Allt. Finns inga lagstöd för att lämna någotKan någon förresten svara på om KFM får ta alla skattepengar oavsett inkomst för tillfället? Jag har haft 0 kronor sen December, ändå tog dom allt. @Lasseman
Inte får, ska.Japp, de får de göra.
Nej inte i sin helhet, men det är tillräckligt mycket för att jag ska kunna få allt återkallat och en uppgörelse utanför kfm. Vad borde jag göra?
Nej inte vad gällande skatteåterbäringen.Så ingen hänsyn tas till att jag inte har någon inkomst alls ( och därmed inte klarar mig ekonomiskt)?
Vad blir bättre av förtidsåterbetalning? Det går till kfm oavsettHej!
Jag trodde det var fullständigt kört att få förtidsutbetalning av skatt om man har skulder hos KFM, men enligt några inlägg tidigare är detta ett krav för att de ska överväga det?
Jag väldigt stora skulder och pågående löneutmätning. Får dock tillbaka en kraftig summa på skatten. Går det övervhuvudtaget om jag skickar in en förfrågan idag? Tack på förhand
Det låter sinnessjukt i mina öron. En barnfamilj skall alltså vara utfattigt för att KFM ska fördela 1400 kr mellan 30 bolag?Nej inte vad gällande skatteåterbäringen.
Det är väl inte deras fel?Det låter sinnessjukt i mina öron. En barnfamilj skall alltså vara utfattigt för att KFM ska fördela 1400 kr mellan 30 bolag?
Vadå SKA? Det är pengar som hade gett mat på bordet till mina barn. Undrar hur fan man kan gilla såna här inlägg också.Inte får, ska.
Ja, det är så det ser ut. Har man skuld till KFM så tar de skatteåterbäringen oavsett om du har mat för dagen eller inte, oavsett summa att få tillbaka. Förstår att de känns surt, men de är så de är och de blir tyvärr ingen skillnad på att va otrevlig mot andra på forumet.Det låter sinnessjukt i mina öron. En barnfamilj skall alltså vara utfattigt för att KFM ska fördela 1400 kr mellan 30 bolag?
Vadå SKA? Det är pengar som hade gett mat på bordet till mina barn. Undrar hur fan man kan gilla såna här inlägg också.
Vad som blir motsatsförhållande är tyvärr inte så relevant. De 1400kr det kan vara frågan om ska fördelas på de sökande.Det låter sinnessjukt i mina öron. En barnfamilj skall alltså vara utfattigt för att KFM ska fördela 1400 kr mellan 30 bolag?
Finns väl existens minimum till familjer? Kf får väl ba dra en viss summa så det ska finnas mat på bordet!?Vadå SKA? Det är pengar som hade gett mat på bordet till mina barn. Undrar hur fan man kan gilla såna här inlägg också.
Nu var det skatteåterbäringen som hen inte fick ut pga skulder hos kfmFinns väl existens minimum till familjer? Kf får väl ba dra en viss summa så det ska finnas mat på bordet!?
Ja? Är man skyldig pengar så är man ju det varför skulle skatten va annorlunda? Inget illa menatNu var det skatteåterbäringen som hen inte fick ut pga skulder hos kfm
Ja jo det påpekade jag också för vederbörandeJa? Är man skyldig pengar så är man ju det varför skulle skatten va annorlunda? Inget illa menat
Skatteåterbäring är inget som man har som återkommande inkomst som man kan räkna med att få år efter år.Finns väl existens minimum till familjer? Kf får väl ba dra en viss summa så det ska finnas mat på bordet!?