Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Förtvivlad över livet.

Ny medlem
Poäng: 6
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
3
Poäng
6
Verkligheten kom tillslut ikapp mig, är inte så duktig på att skriva men kände att jag behövde skriva av mig lite.

Total skuld 860K ungefär då jag betalat ner lite på krediterna)

Marginalen 296 tusen (3500 månaden)
Northmill 158 tusen plus 35 tusen kontokredit (2586 kr månaden)
Avida 220 tusen.(3500 kr månaden)
Dnb billån 54 tusen. (1650kr månaden)
Fairlo 60 tusen. (1450kr månaden)
Loanstep 22 tusen. (850kr månaden)
Gfmoney 11 tusen. (700 kr månaden)
Remember kort 25 tusen. (750 kr månaden)
Ferratum 35 tusen. (1650)

Tjänar 27500 i månaden så går knappt runt, har sambo och 1 barn. Är 32 år och Jobbar natt som Undersköterska och tar så mycket extra jag kan utöver min heltid jag jobbar.

Sambon jobbar också och hjälper mig så mycket det går, utöver lånekostnader så är hyran på 8500 och sen får man ju betala El och vattenräkning med sophämtning kommer var 3 månad som brukar ligga på 2300.

Känns riktigt skit allting hur jag kan ha satt min familj I detta, som desperation så försökte jag spela till mig pengar och ja såklart så torska jag 35 tusen som jag tog från kreditkort så gick in på spelpaus driekt och stängde av mig och satt och grät hur sjuk man kan vara.

Ska berätta för mina föräldrar om detta också i veckan hur läget är, vet ej hur jag ska gå vidare hade jag kunnat bli av med krediterna och bara haft dom 3 stora lånen med billånet så hade jag gått runt men nu går det ej längre.
Många här som har det värre än mig såklart brukar läsa och sånt här på forumet.

Förlåt om detta var dåligt skrivet men ja jag vet ej längre, ska man släppa det mesta för utmätning av lön eller vad, är rädd för hembesök av kronofogden inte för jag/vi har mycket av värde hemma möjligtvis bilen.

Ha det bra alla och förlåt om det blev en massa. //Patrik

Måste vara vidriga räntor på dessa lån. 800.000 i lån här är såkert upp mot 2 miljoner räntor inkluderat.

Jag tror att Nordea-metoden är lösningen här. Vänta till 0-1 UC förfrågningar. Sedan bokar ni ett digitalt möte med handläggare på Nordea. Prata om att du och sambo vill bli helhetskund.

Lönekonto, debitkort, pensioner, sparande för barn etc flyttar ni över om ni får samla alla lån hos Nordea till ett stort blancolån, alternativ att båda står på det - Men står ni båda på det så är det extra viktigt att du aldrig fuckar upp igen med spelberoende.

Flera här på forumet har fått ett blancolån runt miljonen hos Nordea efter möte om man blir helhetskund på allt. Rak amortering, 10 år och bra ränta också som ger utrymme för amortering ibland.

Man ringer Nordea och säger att man önskar ett digitalt möte för att familjen eventuellt ska bli kund och önskar möte med handläggare för att diskuttera lån och lägga över allt.

Jämka kan också vara något att kolla på när det öppnar på skatteverket igen.

Måste vara vidriga räntor på dessa lån. 800.000 i lån här är såkert upp mot 2 miljoner räntor inkluderat.

Jag tror att Nordea-metoden är lösningen här. Vänta till 0-1 UC förfrågningar. Sedan bokar ni ett digitalt möte med handläggare på Nordea. Prata om att du och sambo vill bli helhetskund.

Lönekonto, debitkort, pensioner, sparande för barn etc flyttar ni över om ni får samla alla lån hos Nordea till ett stort blancolån, alternativ att båda står på det - Men står ni båda på det så är det extra viktigt att du aldrig fuckar upp igen med spelberoende.

Flera här på forumet har fått ett blancolån runt miljonen hos Nordea efter möte om man blir helhetskund på allt. Rak amortering, 10 år och bra ränta också som ger utrymme för amortering ibland.

Man ringer Nordea och säger att man önskar ett digitalt möte för att familjen eventuellt ska bli kund och önskar möte med handläggare för att diskuttera lån och lägga över allt.

Jämka kan också vara något att kolla på när det öppnar på skatteverket igen.
Är det verkligen så lätt att få så stora blancolån hos Nordea? Även om man är högt överbelånad när man ringer? Har man då verkligen så mycket i pensionsspar och på barnens sparkonton så att de nappar?

Är det verkligen så lätt att få så stora blancolån hos Nordea? Även om man är högt överbelånad när man ringer? Har man då verkligen så mycket i pensionsspar och på barnens sparkonton så att de nappar?
Har läst i flera trådar att det egentligen faktiskt bara är 1 fall där detta tydligen har hänt via Nordea. Skulle tro det behövs en himla massa för att kunna få ett sånt erbjudande om det ens hänt.

Att ta ett extrajobb på distans kvällar + helger har varit min räddning. Har dock nästan inget socialt liv pga detta, men det är det värd.

Bra att du skriver av dig! Det hjälper lite när man vet att man inte är ensam vilket du inte är.

Är du säker på att du inte kommer spela bort pengar igen? Annars behöver du ta tag i det så att det inte händer igen.
Vad har alla dessa lån gått till? Du skriver att ni inte har ngt av värde förutom möjligtvis bilen? Har du shoppingberoende eller har du hamnat i den situationen för att ni inte gått runt och du tagit lån på lån för att rädda månaden?

När du loggar in på Kreddy, vad står det att du har för uc betyg?
Om du inte kan få ett samlingslån (det är svårt att samla 850 k) så ser jag dessa olika alternativ som en väg att gå
1. Föräldrarna hjälper till så du bara har de tre största lånen kvar. Så betalar du till dem.
2. Du försöker förlänga betalningstiden på de lån som det går och på så sätt får du ner månadskostnaden lite. Sen börjar du med snöbollsmetoden och betar av från den minsta lånet och s v. Det krävs disciplin och planering men det går.
3. Löneutmätning men det finns vissa här som säger att man aldrig blir skuldfri med löneutmätning då det tar för lång tid. Är inte insatt i just den biten så vi får se vad andra har att säga.

Det absolut viktigaste är att ni gör upp en plan och drar ner på allt onödigt och inte tar andra lån för att hålla er flytande utan bara om det är ett samlingslån.

Rådet angående Nordea är i princip rent påhitt så du vet.
Det är möjligtvis en person på detta forum som lyckats få blancolån där på över miljonen men inget som går att verifiera. Så att flera personer lyckats är en lögn.

Rådet angående Nordea är i princip rent påhitt så du vet.
Det är möjligtvis en person på detta forum som lyckats få blancolån där på över miljonen men inget som går att verifiera. Så att flera personer lyckats är en lögn.
Definitivt inte påhitt. Vet minst 4 medlemmar på rak arm som haft möte med nordea och fått samlat mellan 700.000 till 1.5 miljon.

Det är väl snarare du som får efterforska? Du borde vara tacksam att folk är behjälpliga.
Nja den som påstår något brukar faktiskt ha bevisbördan. Skulle det nu vara sant så borde det inte vara några problem att styrka det.
Om jag påstår att jorden är platt är det väl inte din uppgift att bevisa att jorden inte är det. Rimligast är att jag, åtminstone initialt, presenterar ett underlag som mitt påstående bygger på.
Jag kan inte påstå att det är till någons hjälp när man rekommenderar något som faktiskt inte finns eller i bästa fall har hänt vid ett enstaka undantagsfall.

Tror du att det är så enkelt att bara ringa Nordea och be om ett möte för att flytta över sitt sparande, lönekonto, pensionskonto, försäkringar m.m mot att få låna 1 000 000 kr utan säkerhet till en 10 års avbetalning och dessutom till bra ränta?

Upp till bevis då. Jag lovar att backa om du kan verifiera dessa 4 medlemmar.
@Zaozi
@Terry_
@Doodles
@Henke054

Kommer inte ihåg exakt summor, men ni kanske kan bekräfta att man kan få blancolån utan säkerhet hos Nordea långt över 500.000 som det står på hemsidan, efter möte och att man väljer att bli helhetskund. Har vart en del som ifrågasätter mig när jag nämnt det på slutet.

Har också hört flera som lyckats få hos ett större blanco Nordea, någon hade t om fått ett bolån på det där.

Däremot bör man ha i tankarna att ränteläget såg annorlunda ut där och då innan bankerna bromsade ( iaf vad jag tror ) så kanske därför det inte är lika vanligt på sistone.

Ska själv försöka mig på detta när ränteläget ser annorlunda ut!

Jag kan bekräfta att jag fick det.

885.000 med en ränta på 3.95% sedan stack det iväg som fan nu när räntorna höjdes.

Jag "gav" dom inte så mycket heller eftersom jag inte hade något sparande men däremot så köpte jag en lägenhet via dom och därmed tog ett bolån.

Tror jag tecknade någon försäkring också.

Jag hade dock ganska bra lön 2020 som lånet 2021 baserades på, minns inte summan exakt men tror nog jag var runt 800K/år. Give or take 100.000

Att ta ett extrajobb på distans kvällar + helger har varit min räddning. Har dock nästan inget socialt liv pga detta, men det är det värd.
Ett bra tips finns ju liksom bara att öka inkomster och minska utgifter.
Det är mitt mål att hitta extra inkomst
- svårt hitta dock. Hur gjorde du?

@Zaozi
@Terry_
@Doodles
@Henke054

Kommer inte ihåg exakt summor, men ni kanske kan bekräfta att man kan få blancolån utan säkerhet hos Nordea långt över 500.000 som det står på hemsidan, efter möte och att man väljer att bli helhetskund. Har vart en del som ifrågasätter mig när jag nämnt det på slutet.
Intressant.
Frågor till er fyra.
- Hur mycket fick ni låna (lån utan säkerhet) och till vilken ränta och återbetalningstid samt vad blev månadskostnaden?
- Förutsättningar? Inkomster, skulder, UC betyg m.m.
- Vilka krav hade Nordea på er i gengäld, flytta pensioner (så fall hur mycket), försäkringar m.m?

Jag kan bekräfta att jag fick det.

885.000 med en ränta på 3.95% sedan stack det iväg som fan nu när räntorna höjdes.

Jag "gav" dom inte så mycket heller eftersom jag inte hade något sparande men däremot så köpte jag en lägenhet via dom och därmed tog ett bolån.

Tror jag tecknade någon försäkring också.

Jag hade dock ganska bra lön 2020 som lånet 2021 baserades på, minns inte summan exakt men tror nog jag var runt 800K/år. Give or take 100.000
Så du tog ett bolån hos dem + blancolån på 855 000 kr? Vad låg bolånet på?

Har också hört flera som lyckats få hos ett större blanco Nordea, någon hade t om fått ett bolån på det där.

Däremot bör man ha i tankarna att ränteläget såg annorlunda ut där och då innan bankerna bromsade ( iaf vad jag tror ) så kanske därför det inte är lika vanligt på sistone.

Ska själv försöka mig på detta när ränteläget ser annorlunda ut!
Vet att detta har varit uppe många gånger tidigare men kan väl inte skada att ta upp det igen. Om detta ska vara möjligt och man väljer att bli helhetskund på t.ex. Nordea och har något att förhandla med kan det säkert vara möjligt. Tror dock inte de skulle vara så intresserade av att hjälpa någon som inte har något av värde. Det är en väldigt stor risk banken tar med att låna ut så mycket pengar och de vill nog gärna ha något i utbyte, tex någon miljon i pensionsspar eller placeringar.

Edit: Läste precis @Terry_ s inlägg. Bolån på någon/några miljoner är också något banken kan vara intresserad av, men ärligt, tror inte merparten av de som behöver samla stora lån har varken miljoner i placeringar eller möjlighet att köpa bostad.

Intressant.
Frågor till er fyra.
- Hur mycket fick ni låna (lån utan säkerhet) och till vilken ränta och återbetalningstid samt vad blev månadskostnaden?
- Förutsättningar? Inkomster, skulder, UC betyg m.m.
- Vilka krav hade Nordea på er i gengäld, flytta pensioner (så fall hur mycket), försäkringar m.m?

885.000, Räntan var 3.95%

Hade synlig skulder på cirka 1.1 miljon kronor (synligt)

UC-betyg på cirka 3-4%

Men kontentan är att du hade fel du kan ju börja be lånaompapper om ursäkt :D

UC-betyg på cirka 3-4%

Nja det var ju minst 4 personer

Nja det var ju minst 4 personer
Du har fått Terrys inlägg ovan som fick samla 885.000, men eftersom du frågar så snällt så har jag plockat fram lite källor åt dig på inläggen som jag tänkte på

Doodles: Flyttade Bolån + Pension: Fick samla över 1 miljon i ett blanco hos Nordea
Källa:

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/nordax-bolån.22464/page-2#post-363037

Henke 54: Samlat 900.000 i ett blanco hos Nordea i samband med att han flyttade över pensionen
Källa:

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/samlingslån-200000-kr-möjligt.24239/page-2#post-392733

Skuldsatt 99: Samlade 650.000 hos Nordea i ett blanco (I alla fall fick löfte om det)
Källa:

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/hjälp-mig-behöver-samlingslån.22171/page-2#post-358382

Zaozi: Samlingslån 1.2 miljoner hos Nordea, inga bolån. Zaozi Hänvisar även till att han sett fler få det på forumet.
Källa:

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/nordea-svåra.22175/#post-357877

Nu har du fått 5 personer. Utöver detta har jag sett flera få större lån över en halv miljon hos Nordea i blanco, men kommer tyvärr inte ihåg användarnamnen på rak arm.

Senast ändrad:
Du har fått Terrys inlägg ovan som fick samla 885.000, men eftersom du frågar så snällt så har jag plockat fram lite källor åt dig på inläggen som jag tänkte på

Doodles: Flyttade Bolån + Pension: Fick samla över 1 miljon i ett blanco hos Nordea
Källa:

Henke 54: Samlat 900.000 i ett blanco hos Nordea i samband med att han flyttade över pensionen
Källa:

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/samlingslån-200000-kr-möjligt.24239/page-2#post-392733

Skuldsatt 99: Samlade 650.000 hos Nordea i ett blanco (I alla fall fick löfte om det)
Källa:

https://www.xn--lnforum-exa.se/threads/hjälp-mig-behöver-samlingslån.22171/page-2#post-358382

Zaozi: Samlingslån 1.2 miljoner hos Nordea, inga bolån. Zaozi Hänvisar även till att han sett fler få det på forumet.
Källa:

Nu har du fått 5 personer. Utöver detta har jag sett flera få större lån över en halv miljon hos Nordea i blanco, men kommer tyvärr inte ihåg användarnamnen på rak arm.
Jag vill inte vara sån men har man stora lån som (jag inkluderat) ska man bara
Söka skuldsaneringar tills man får bort det,

räcker med att bli sjukskriven 5-6 månader efter flera års slit så man är ju tillbaka på ruta ett. Bara min tanke just nu, Man skulle sökt för lääääänge sen

Källa:

Källa:

Källa:

Källa:

Det krävs ändå att man har antingen en stor pension att flytta och/eller hög lön. Det är inte bara att ringa Nordea så löser det sig, utan varje person som beviljades hade något att erbjuda. Det var dit jag ville komma.
Att all sån info kommer fram när man ska ge råd och inte bara det som låter bra. Med det sagt så ska jag backa från diskussionen som utlovat.

Det krävs ändå att man har antingen en stor pension att flytta och/eller hög lön. Det är inte bara att ringa Nordea så löser det sig, utan varje person som beviljades hade något att erbjuda. Det var dit jag ville komma.
Att all sån info kommer fram när man ska ge råd och inte bara det som låter bra. Med det sagt så ska jag backa från diskussionen som utlovat.
Nej de behövs ingen hög eller stor lön/pension.

Nej de behövs ingen hög eller stor lön/pension.
Dock har jag svårt att tro att jag med över 1 m i blaco, har iofs en hyfsad lön på över 500k/år och en uc på 12% skulle få ett större samlingslån hos någon eller ens Nordea och då är jag redan bankkund där.

Dock har jag svårt att tro att jag med över 1 m i blaco, har iofs en hyfsad lön på över 500k/år och en uc på 12% skulle få ett större samlingslån hos någon eller ens Nordea och då är jag redan bankkund där.
Med all respekt tror inte jag det heller.

Jag betvivlar inte att vissa haft turen att lyckas men tror snarare det är undantag än regel. Det ger lite falska förhoppningar om jag ska vara helt ärlig
Grejen är med Nordea. Det skadar inte att ta ett möte och lägga fram sitt case för att höra vad handläggare har att säga. I alla fall jag tycker inte det är skadligt att prova, man kommer inte få "tur" utan att försöka först.

Under mötet kan man själv skicka över sin UC till handläggaren och prata om situationen, vad man kan flytta över i pension, sambos pension, kreditkort, lönekonto, sparkonto, barnspar - Vad man nu har att erbjuda. Det kan man logga in på minpension.se och även pensionsmyndigheten.se , kanske alecta eller liknande med och se vad man för Allmän pension, tjänstepension, premiepension, kpa, och privat pension. Jag tror det är tjänstepension, privat pensionssparande, pension via kollektivavtal och premiepension som går att flytta. Inte allmän pension?

Delvis om man känner under mötet att det här kommer aldrig gå så kan man backa ur utan att ha bränt en UC. Jag minns att Terry gjorde så. Ingen UC togs förrän dom i princip kommit överens om en lösning.

Men jo, ni har nog rätt att man måste ha skaplig inkomst. men inte heller någon miljonlön behövs per år.

Men som Frasse nämnde tidigare. Har man uppåt en miljon eller mer i skulder och ingen super inkomst så ska man också kolla på alternativ med skuldsanering kan jag hålla med om. Speciellt om man har brytpunkter sen ett tag tillbaka. (Inga "nya" lån, spelande/shopping eller var det nu kan vara på ett bra tag, eller att man sökt hjälp för problemet det handlar om.

https://www.nordea.se/privat/produk...q=Vanliga-fragor-om-att-flytta-pension+409910

Senast ändrad:
Jo det var lite min poäng, tror inte varje svenne med hög skuldbörda kan gå till en storbank och tro man kan få ett stort lån utan säkerhet. Banken ska ju vinna på det också. Så är du ensamstående, 0 barn, lågt eget pensionssparande och några hundra tusen i tjänstepension så tror jag man allt oftare får avslag än inte. Därför säger jag det är snarare undantag än en regel.

Det som sticker ut i de exempel ni listat är,
Hög inkomst
Bolån
Bra pension som kan flyttas
Låg uc %

UC-betyg på cirka 3-4%

Inte bra på ekonomi som sagt annars hade jag inte hamnat här.Men beror det inte på vad man tjänar också på va man får i lån. Ju bättre inkomst bättre ränta...?

Jag fick cirka 1,2 miljoner. Ränta 3.45 eller 3.95 minns inte riktigt(ligger runt 8% idag), rak amortering och 10 år. Hade som Terry inte heller någonting att flytta över. Självklart är det inte bara att ringa Nordea och få ett stort lån beviljat men det är det väl inte med någon annan bank heller? Inte som att folk som söker via förmedlare blir beviljade lån varje gång dom söker. Tycker också du ska be om ursäkt till @LånaUtanPapper och backa som du sa att du skulle göra om han hosta upp 4 pers

UC-betyg på cirka 3-4%

Fattar inte varför han ska be om ursäkt? Det finns faktiskt människor som har låg inkomst. Inget hus eller bostadsrätt ingen pension. Inget sparat. Förstår att det är väldigt olika liv om du har 40000 ut eller 15000.
Man måste ha respekt för olika levnadsvillkor.

Jag fick cirka 1,2 miljoner. Ränta 3.45 eller 3.95 minns inte riktigt(ligger runt 8% idag), rak amortering och 10 år. Hade som Terry inte heller någonting att flytta över. Självklart är det inte bara att ringa Nordea och få ett stort lån beviljat men det är det väl inte med någon annan bank heller? Inte som att folk som söker via förmedlare blir beviljade lån varje gång dom söker. Tycker också du ska be om ursäkt till @LånaUtanPapper och backa som du sa att du skulle göra om han hosta upp 4 pers
Du kanske inte hade något att flytta över men du lär ju haft en väldigt bra lön och ev bolån eller liknande.

Har själv testat just Nordea. 500-600 i lön varje år, samlat på en del överflyttningsbara pensionssparande, spar åt barn. Hade då runt 1.1-1.2 i skulder och önskade på 10-12 år. De kunde inte godkänna, trots låg ränta, pga av att inte tillräckligt mycket på lönen blev kvar för allt annat.

Jag har ingen superlön men tjänar ändå mer än merparten av familj/vänner.
Har svårt att tro att större delen av folket här inne tjänar mer heller För den delen heller vilket gör att just att lägga fram Nordea som förslag kanske inte alltid är så bra.

Vi sitter på ett forum på nätet under påhittade namn och "ger råd" i frågor, som antagligen ingen i detta forum ger 100% korrekta uppgifter angående från start. Detta gäller garanterat från båda hållen. Dem som får godkänt har inte berättat all info medans dem som inte fått igenom en ansökan, vare sig det gäller lån eller sanering, inte heller skriver ut all info här.

Att då sitta och ge råd åt ett visst håll kan, även fast det kanske bara finns goda intentioner, sluta väldigt dåligt. Finns kanske dem som mår skit och tar dessa råd som ett säkert kort för att sen ramla ännu djupare ner i hålet.

Så egentligen tycker jag inte hen ska be om ursäkt. Ger man råd om Nordea kan man ju hänvisa till trådarna med Nordea där nu lite info finns.

Wow. Be om ursäkt för jag är av annan uppfattning och ifrågasätter på ett forum. Tror inte det. Jag backade ur diskussionen enligt mitt löfte för att den ändå inte skulle leda någon vart och bara spåra ut.

Du kanske inte hade något att flytta över men du lär ju haft en väldigt bra lön och ev bolån eller liknande.

Har själv testat just Nordea. 500-600 i lön varje år, samlat på en del överflyttningsbara pensionssparande, spar åt barn. Hade då runt 1.1-1.2 i skulder och önskade på 10-12 år. De kunde inte godkänna, trots låg ränta, pga av att inte tillräckligt mycket på lönen blev kvar för allt annat.

Har svårt att tro att större delen av folket här inne tjänar mer heller För den delen heller vilket gör att just att lägga fram Nordea som förslag kanske inte alltid är så bra.

Vi sitter på ett forum på nätet under påhittade namn och "ger råd" i frågor, som antagligen ingen i detta forum ger 100% korrekta uppgifter angående från start. Detta gäller garanterat från båda hållen. Dem som får godkänt har inte berättat all info medans dem som inte fått igenom en ansökan, vare sig det gäller lån eller sanering, inte heller skriver ut all info här.

Att då sitta och ge råd åt ett visst håll kan, även fast det kanske bara finns goda intentioner, sluta väldigt dåligt. Finns kanske dem som mår skit och tar dessa råd som ett säkert kort för att sen ramla ännu djupare ner i hålet.

Så egentligen tycker jag inte hen ska be om ursäkt. Ger man råd om Nordea kan man ju hänvisa till trådarna med Nordea där nu lite info finns.
Exakt min poäng, det som jag fetmarkerat i texten. Tack!

Jag fattar och håller med dig. Men han som skrev inlägget om Nordea skrev ju inte att alla får lån där oavsett förutsättningar, han gav Nordea som tips utifrån vad folk har skrivit om Nordea på forumet.
Folk ger ju tips om ansökningar via låneförmedlare och andra banker varje dag på det här forumet.

Dessutom skrev @zcripter
”Rådet angående Nordea är i princip rent påhitt så du vet.
Det är möjligtvis en person på detta forum som lyckats få blancolån där på över miljonen men inget som går att verifiera. Så att flera personer lyckats är en lögn.”

Och det var ju inte rent påhitt och en lögn.

Med det sagt så håller jag med om att det är betydligt svårare att få lån hos Nordea, särskilt i dessa tider och att man inte ska hoppas på att få ett samlingslån där. Men det skadar inte att prova, värsta man kan få är ett nej.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp