• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Förutsättningar att samla hög lön hög belåning

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 387
Poäng
8 917
hur kan du ha 72 papp i månaden och ha dessa lån? måste kunna gå att beta av massor väldigt snabbt isf.. Du har 3x min lön i mån.... vad får du ut 60k/mån?

Vad är det konstiga? Det är ofta höginkomsttagare som drar på sig skulder..
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 278
Mottagna reaktioner
13 387
Poäng
8 917
Har i dagsläget en spretig UC och ekonomi. Betalat hiskliga räntor och betalar fortfarande höga räntor. Vill snygga till min Uc i ett steg att räta upp min ekonomi. Måste ske detta år då inkomsten deklaration 22 kommer visa en lägre inkomst på nån 100.

Inkomst : 874
Underskott : 199
Uc 3,2

synligt på uc : 1 031 070

ej synligt på uc närmare 350. Inklusive betalplan med visconto. Och tryggkredit- (äntligen!!)

Exklusive : kvarskatt 85000

Kortsiktig plan är således att betala bort alla små spretiga lån och krediter som ligger i min uc. Har totalt 4 synliga krediter på Uc Maxade. Tot 80000. Samt få ut lite som kan hjälpa till att få undan kvarskatten. Min tanke är dock att effekten av att få bort northmill och lite annat skulle kunna få ner mina måntliga utgifter med ca 5-10000/ per månad.

den långsiktiga planen är att få ned samlade utgifter/ månad genom snöbollseffekten. Men idags läge går jag BACK. Var månad.

har i september amorterat och betalat bort ca 60000 inom vanlig amortering. Så har en possessiv nedgång På uc sedan nått år tillbaka...

Har ej bostadsrätt. Någon med liknande förutsättningar ?
Kan samlingslån funka ?

har : idag ikano,marginalen och collector. Som de stora kreditgivarna i min Har tyvärr inte legat helt i fas med mina betalningar till dem. Så utökning är kanske ej sannolikt..Idagsläget är jag Helt fas med marginalen. Men inte de andra ligger en månad efter ungefär..

2ff den ena går ut 11/9 den andra 27/11.

ps postade den fråga i konversationer ?ny här så vet ej vart den hamna ursäkta för detta.

Skickar PM till dig. Sökte igår med liknande förutsättningar som du har. Men UC på 12-13%....
 

123 på det fjärde

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
12 Augusti 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
Tack för era svar! Alla har sin egna historia till vart de är. Och varför. Självklart inte bra. Räntorna på lån utanför ut har ju varit en stor pengatjuv ( Tot underskott på deklaration 20 för år 19: -270’ !!!! de senaste åren detta i kombination med leva över sina tillgångar med shoppingmissbruk som det faktiskt är om om ekonomin ej tillåter konsumtion och inköpen följer alla de olika steg som kringgärdar beteendet. Impulsivitet, mängd inköp, dyra inköp. Det är väl balansen som är det svåra:
Missbruk är ju just det helt förvrängd balans. I år har min min inkomst förändrats och detta till följ av efterdyningarna av covid. Räkningar som tickar… men en inkomst som inte riktigt möter upp utgifterna måste förändra rådande situation så att andrum finns. jobbar redan Max extra och tar ej semester. Hoppas på förändring 16/10 -21
 

123 på det fjärde

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
12 Augusti 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
Tack för att ni finns med morötter piskor och tillrop :de glada påhejande i rätt riktning speciellt.
men ja jag lever obalanserat och detta vill jag ändra på .
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 286
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
Ska du testa göra en ansökan eller väntar du? Har du pratat med din bank och kollat om dom kan hjälpa dig? Du har en bra lön så säg att om dom är villiga att ge dig ett stort samlingslån så är du villig att ha allting via dom. Försäkringar, sparande etc.
 

123 på det fjärde

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
12 Augusti 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
Jag kommer vänta tills nästa uppdatering av uc tänkte försöka 0 a ett kreditkort och se om det gör nån skillnad. Kommer bara kunna 0 ett tills 30/9. Och sen kommer den tot lånebördan ha minska något också …. Inte till minnackdel i vart fall. Nej går ej via min bank min konto historik är inte så snygg. Återbetalning av snabblån omlån av samma aktör för att få det att tuffa på osv. Söker vid nästa uc uppdatering går via lendo eller advisa . Vet ej ännu om jag söker 350 eller 500.
 

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 286
Mottagna reaktioner
687
Poäng
637
Jag kommer vänta tills nästa uppdatering av uc tänkte försöka 0 a ett kreditkort och se om det gör nån skillnad. Kommer bara kunna 0 ett tills 30/9. Och sen kommer den tot lånebördan ha minska något också …. Inte till minnackdel i vart fall. Nej går ej via min bank min konto historik är inte så snygg. Återbetalning av snabblån omlån av samma aktör för att få det att tuffa på osv. Söker vid nästa uc uppdatering går via lendo eller advisa . Vet ej ännu om jag söker 350 eller 500.

Varför bara söka på 350 istället för 500.000? Hur går tankarna där?
 

123 på det fjärde

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
12 Augusti 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
Läst att många aktörer kalibrerar på nå vis så att man får fler anbud om man söker på 350 Max då fler aktörer har det som Max …? Läst det här på forumet…. Men hade ju varit bra med 500
Hade då kunnat samla : alla krediter ca och små blanko ca 350. Och sen ta bort eller till stor del baka in det i det större lånet ,. Skulle gå från 10 talet aktörer till 4-5Om det det betalades ut till mitt konto skulle jag också ta tillfället i akt att släcka kvarskatten innan den blev en verklig huvudverk. Samt ta bort några sms lån…
 

123 på det fjärde

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
12 Augusti 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
Men som sagt är kraftigt belånad utan säkerhet. Så tar samla lån. Vilket i stor utsträckning oftast betyder: samla synligt. Vilket är nog så bra. Får väl ta ut någe då på betalad kredit kort och betala kvarskatten. …. Avsluta de andra krediterna….
 

123 på det fjärde

Viktig medlem
Poäng: 61
Blev medlem
12 Augusti 2021
Meddelanden
59
Mottagna reaktioner
15
Poäng
61
det börjar dra ihop sig till tänkt ansökningsdatum. Det känns som jag går på nålar. Tror och hoppas att detta med att samla går i lås, men säker kan ju man aldrig vara.

tilltänkt datum oktobers uppdatering av uc. Förväntad förändring = förhoppningsvis inte till det sämre?
Förhoppningen till det bättre: helt slutbetalat ett lån så en färre kreditgivare på uc. (Ytterligare en avslutad utanför uc.)
Inte lyckats 0 någon kredit tyvärr. Ligger efter med en del betalningar varav några kritiska…påföldavgifter och Ikaros och sen nån vit lögn till nån kreditgivare..
så vad är förväntad utdelning med att vänta 9 dagar? Bör jag söka nu, innan något händer?
( förlåt blivit paranoid :tror långivare man har kan ta uc på en om de så önskar för att kolla betalförmågan, stämmer säkert men …)

Ps den krediten jag 0 var noterad som 300kr återstående skuld förra månaden. Vad tror ni ? Kan det bålverks kreditbetygetBankerna inställning till utlåning?
Kommer att ha marginellt snyggare utnyttjande sv krediter vid nästa uc uppdatering. Bara nån övertrassering med nån 2000 ing på typ betacoll och qliro. De andra kommer ligga nån tusing under Max tak om krediter i storleksordningen 10-40 papp. Så *Max men inte igenom taket*
Åh .. jobbigt

men: is i magen eller köra nu?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp