Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Förutsättningar för samlingslån ?

Jag tror att du kommer att få erbjudanden eftersom du har den årsinkomst du har. Men jag är ju ingen spådam så lita inte alltför mycket på att jag tror rätt. Du har mer lån än inkomst, men inte så mycket så det borde stoppa erbjudanden.

Jag själv har 0.1 på UC men jag är ganska säker på att jag inte får några erbjudanden förrän mina blancolån går ned till 700.000 och då är min årsinkomst runt 480.000 (blanco idag 865.000).

Dock så fick jag låna 410.000 av Remember förra året ( hade dom innan) när min skuldbörda var ännu värre. Typ krediter på 90.000 och blancolån på 920.000. Det var den enda bank som trodde på mig, det enda erbjudande jag också fick via Lendo. Nu kämpar jag på, har inte använt någon kredit, har sagt upp alla krediter utom två. Har tre blancolån, jag drömmer om att landa på två om 18 månader. Jag hoppas verkligen att du får ditt samlingslån!

Även om det ju är riskabelt att "lova" något garanterat är jag 99 procent säker på att du kommer få erbjudanden som gör situationen enklare för dig. 95 K utanför UC ska inte vara några problem som jag ser det. Jag har säkert tagit tio samlingslån de senaste 12-15 åren och aldrig haft några problem att lösa krediter (Klarna, Fairlo osv) utanför UC. Vilken förmedlare du använder är nog mest en smakfråga. Jag har haft varit nöjd med både Advisa och Lendo men numera använder jag faktiskt "bara" Lendo. Dels av vana, dels enkelt/överskådligt, dels baserat på bra erfarenhet av dem. När du senare får bort resterande ff kan du ju söka om en gång per år varje gång du får 0 FF och försöka optimera om det du betalar på.
Det förstår jag att man inte kan göra, lova något. Men då vet jag att du inte haft det problemet kring lån utanför UC. Lendo känns bäst. Ska man söka på 350 000 kr då har läst att det är bättre än 500 000 kr. Jag tänkte 250 000 kr skulle jag behöva. Tack för att du peppar mig så. Jag ska söka med bättre förutsättningar när krediterna bara kan få komma bort. Det är som en sten just nu i mitt liv

Jag tror att du kommer att få erbjudanden eftersom du har den årsinkomst du har. Men jag är ju ingen spådam så lita inte alltför mycket på att jag tror rätt. Du har mer lån än inkomst, men inte så mycket så det borde stoppa erbjudanden.

Jag själv har 0.1 på UC men jag är ganska säker på att jag inte får några erbjudanden förrän mina blancolån går ned till 700.000 och då är min årsinkomst runt 480.000 (blanco idag 865.000).

Dock så fick jag låna 410.000 av Remember förra året ( hade dom innan) när min skuldbörda var ännu värre. Typ krediter på 90.000 och blancolån på 920.000. Det var den enda bank som trodde på mig, det enda erbjudande jag också fick via Lendo. Nu kämpar jag på, har inte använt någon kredit, har sagt upp alla krediter utom två. Har tre blancolån, jag drömmer om att landa på två om 18 månader. Jag hoppas verkligen att du får ditt samlingslån!
Tack för fin peppning, förstår att inte något går att lova. Jag är inte belånad till 2 *inkomsten vilket man inte ska vara, har jag läst. Men vet att många fått lån även fast de varit lite mer belånade än mig. Men det låter ju bra för dig att du fick låna från Remeber de verkar vara en bra bank. Har samma tänk som dig framöver men behöver fokusera på att få ett samlingslån först för att få bort krediterna sen jobba vidare med de andra utanför UC och de andra lånen. Så jag har också ett mål att endast ha 2 lån om ett par år. Men man måste ta det i olika etapper.

Tack så mycket för all peppning.

Tänker kring summan att söka 350 000 kr, för jag har läst att fler aktörer beviljar det och svårt att få ett lån på 500 000 kr för mig just nu, så jag söker nog på 350 000 kr och Lendo verkar vara forumets favorit. Så får jag hoppas att jag får erbjudande och som sagt jag väntar ut två förfrågningar till, egentligen skulle jag vilja söka efter uppdateringen nästa vecka om jag hamnar under 4, men har bestämt att jag ska vänta tills slutet av augusti för att kanske få ännu bättre betyg.
Så hoppas jag verkligen att det går vägen

Tack så mycket för all peppning.

Tänker kring summan att söka 350 000 kr, för jag har läst att fler aktörer beviljar det och svårt att få ett lån på 500 000 kr för mig just nu, så jag söker nog på 350 000 kr och Lendo verkar vara forumets favorit. Så får jag hoppas att jag får erbjudande och som sagt jag väntar ut två förfrågningar till, egentligen skulle jag vilja söka efter uppdateringen nästa vecka om jag hamnar under 4, men har bestämt att jag ska vänta tills slutet av augusti för att kanske få ännu bättre betyg.
Så hoppas jag verkligen att det går vägen
Med fördel så väntar Du ut dom två FF som löper ut nu i närtid.

Absolut det har varit grundtanken och jag står fast vid den och sedan hoppas jag att jag får ett erbjudande. Här har man ju sett folk fått lån med sämre förutsättningar än de jag har. Men hoppas i alla fall få erbjudande och räntan kan vara lite sämre. Bara det löser sig tack !!!

Tack så mycket sen hoppas man få något erbjudande i alla fall känns som det finns dem som fått det här med jättekonstiga förutsättningar

Hur pålitliga är dessa låneindikatorer ? Jag tycker de känns lite konstiga i en kunde jag låna 500 000 kr i en 350 000 kr och i en ingenting alls.
Det står lån och krediter övrigt, är det månadssumman för kostnader av krediterna och lånen man ska fylla i kalkylen eller är det den totala lånesumman känns lite oklart förklarat i dessa låneindikatorer och de känns lite konstiga att få så olika svar i alla hur mycket ska man gå efter dessa ?
Jag är så nervös och rädd att jag inte får något erbjudande alls, fast jag sett folk med så mycket sämre förutsättningar fått lån här under detta år en fick med betalningsanmärkning läste jag. Känns som rysk roulette vilka som får. Men dessa låneindikatorer är de pålitliga när de visar så enormt olika ?

Hur pålitliga är dessa låneindikatorer ? Jag tycker de känns lite konstiga i en kunde jag låna 500 000 kr i en 350 000 kr och i en ingenting alls.
Det står lån och krediter övrigt, är det månadssumman för kostnader av krediterna och lånen man ska fylla i kalkylen eller är det den totala lånesumman känns lite oklart förklarat i dessa låneindikatorer och de känns lite konstiga att få så olika svar i alla hur mycket ska man gå efter dessa ?
Jag är så nervös och rädd att jag inte får något erbjudande alls, fast jag sett folk med så mycket sämre förutsättningar fått lån här under detta år en fick med betalningsanmärkning läste jag. Känns som rysk roulette vilka som får. Men dessa låneindikatorer är de pålitliga när de visar så enormt olika ?
Har noll förtroende för dem. Labbat lite och ändrat siffror och får inte förväntat utslag, exempelvis coop.se

Men kan ju inte att uttala mig för alla.

Försöker läsa mig till svaren men har inte riktigt blivit helt klok, så ställer mina frågor så här inför önskan om samlingslån senare.
Ska man inte uppge de lån/krediter som är utanför UC? Det är de jag vill betala av men är det en nackdel att uppge de? Eller märker de dessa sen och har man då gjort sig skyldig till att ljuga?

CSN-ska man uppge de?

Om bankerna har egna riskbedömningar, kan man då lite på sin riskbedömning på ex Kreddy?
Fördel eller nackdel att uppge om man har skuld till inkasso? Ikano svarade mig att återkomma när inkassoskulden var betald, annars hade de kunnat hjälpa mig med lån. Trodde bara det var anmärkningar och kronofogdskulder som gjorde att det blev avslag..

Försöker läsa mig till svaren men har inte riktigt blivit helt klok, så ställer mina frågor så här inför önskan om samlingslån senare.
Ska man inte uppge de lån/krediter som är utanför UC? Det är de jag vill betala av men är det en nackdel att uppge de? Eller märker de dessa sen och har man då gjort sig skyldig till att ljuga?

CSN-ska man uppge de?

Om bankerna har egna riskbedömningar, kan man då lite på sin riskbedömning på ex Kreddy?
Fördel eller nackdel att uppge om man har skuld till inkasso? Ikano svarade mig att återkomma när inkassoskulden var betald, annars hade de kunnat hjälpa mig med lån. Trodde bara det var anmärkningar och kronofogdskulder som gjorde att det blev avslag..
Hur fick Ikano reda på att du betalar till inkassobolag?
Det ser de väl ändå inte på kreditupplysningen?

CSN-ska man uppge de?

Jag är nog inte rätt att svara på detta kring lån utanför UC jag vill betala av dem jag har på UC och inte att jag faller på att jag har lån utanför UC.
Kring CSN vet jag ej
Ingen inkasso har jag heller så där kan jag inte svara.
Kring Kreddy tycker jag den uppdaterar UC sent om det händer något med det. Det är lite trist. Men har inte kollat riskbedömning på kreddy, eftersom de alltid uppdaterar betyget senare.

Tusen tack och jag väntar tills de två förfrågningarna jag har i augusti löper ut och hoppas då komma ner under 4 och hoppas då få några bud med mina förutsättningar
Inkomst 560 000
Synligt UC 837 000
Underskott 132 000
Idag 4,9 UC men har 6 förfrågningar varav 2försvinner denna månad så jag hoppas komma under 4 och få något bud är så rädd att inte få något, samtidigt som jag läst om folk som fått erbjudande med sämre förutsättningar och nån med betalningsanmärkning

För jag va dum och sa det när de frågade Blev så osäker om de kunde se det så var ärlig.. Syns inte på kreditupplysningen
Det var inte dum alls. Om man skulle fått lånet för att betala av andra lån och många av dessa som erbjuder samlingslån har lösenkrav då hade inkasso iaf dykt upp och då hade du fått avslag efteråt.

CSN-ska man uppge de?

Många banker frågar specifikt efter CSN för att säkerställa att ekonomin går ihop. Det görs det i en KALP när man söker lån och/eller bolån. Så alla utgifter skall tas med. Bedömningarna finns ju för att säkerställa att du klarar av att betala tillbaka och inte hamna ytterligare i en skuldfälla om man har gjort en felberäkning.

Det enda jag känner är att det är ju ett samlingslån, dvs inga nya pengar. Och räntan lägre än den du har nu. Har man klarat det hittills borde man ju definitivt klara det med det nya lånet är väl logiskt

Många banker frågar specifikt efter CSN för att säkerställa att ekonomin går ihop. Det görs det i en KALP när man söker lån och/eller bolån. Så alla utgifter skall tas med. Bedömningarna finns ju för att säkerställa att du klarar av att betala tillbaka och inte hamna ytterligare i en skuldfälla om man har gjort en felberäkning.

Finns banker som köper den informationen direkt av UC där denna info finns med på upplysningskopia man får om man söker direkt där. Tror inte det syns på en upplysningskopian som man får hos Lendo mfl.

Det enda jag känner är att det är ju ett samlingslån, dvs inga nya pengar. Och räntan lägre än den du har nu. Har man klarat det hittills borde man ju definitivt klara det med det nya lånet är väl logiskt
Håller med dig faktiskt

Är det någon som fått samlingslån dvs att man löser in andra lån trots högt underskott ? Jag har läst att några fått det men väldigt lite om det.
Jag väntar ut lite mer förfrågningar och att mitt betyg kommer under 4 som är bra.
Jag behöver få lösa in krediterna och därmed minska min månadskostnad. Tänkte söka samlingslån nu i augusti
Är det någon som fått samlingslån med högt underskott ?
Har inte några inkasso, betalningsanmärkningar eller spelhistorik
Inkomst 560 000 kr 2021
Synligt på UC 837 000 kr ska inte öka på det, utan ta ett samlingslån och lösa in krediter och lån
Underskott 132 000 kr
Förfrågningar kvar 6 st en förfrågan försvinner i veckan och en förfrågan i slutet av augusti och ingen nyare än 6 mån
UC nu 4,9 vill vänta tills de kommer under 4
Har läst om folk som fått beviljat samlingslån trots högt underskott och t om de som fått med betalningsanmärkning.

Northmill Reduce är ett koncept där de tar över befintliga lån/krediter och sänker räntan. Maxbelopp 300 000 kr. Kanske kan vara ett sätt? Ett annat alternativ kan vara att söka hos långivare utanför UC. Wästgöta finans är t.ex en sådan där maxbeloppet också är 300 000 kr.

Northmill Reduce är ett koncept där de tar över befintliga lån/krediter och sänker räntan. Maxbelopp 300 000 kr. Kanske kan vara ett sätt? Ett annat alternativ kan vara att söka hos långivare utanför UC. Wästgöta finans är t.ex en sådan där maxbeloppet också är 300 000 kr.
Tack men utanför UC är nog svårt då min bisnode inte är bra. Men jag vill söka ett vanligt samlingslån och har redan Northmill och deras lån är för hög ränta på. Jag tänkte söka ett vanligt samlingslån via Lendo eller Zmarta men ville veta om någon fått ett samlingslån med dessa förutsättningar, vill vänta tills min UC blir bra och helst få ett vanligt samlingslån.
Men undrar om någon har fått samlingslån med ett underskott på 23 % har hört att det bör ligga på 15 till 20%
Tack för tipset, men jag är ute efter ett vanligt samlingslån som andra sökt här för att lösa mina krediter.

Tack men utanför UC är nog svårt då min bisnode inte är bra. Men jag vill söka ett vanligt samlingslån och har redan Northmill och deras lån är för hög ränta på. Jag tänkte söka ett vanligt samlingslån via Lendo eller Zmarta men ville veta om någon fått ett samlingslån med dessa förutsättningar, vill vänta tills min UC blir bra och helst få ett vanligt samlingslån.
Men undrar om någon har fått samlingslån med ett underskott på 23 % har hört att det bör ligga på 15 till 20%
Tack för tipset, men jag är ute efter ett vanligt samlingslån som andra sökt här för att lösa mina krediter.
Oj shit ok detta var nytt för mig. Räknade ut nu, jag har 18% och ska söka samlingslån hos coop om nån vecka. Har bra uc risk, 0.7% så hoppas det går igenom trots mer än 1 mkr i blanco :/

Oj shit ok detta var nytt för mig. Räknade ut nu, jag har 18% och ska söka samlingslån hos coop om nån vecka. Har bra uc risk, 0.7% så hoppas det går igenom trots mer än 1 mkr i blanco :/
Tror det går bra för dig, du har ju bra UC och du ska väl söka ett samlingslån och inte öka på skuldbördan ytterligare så det går nog bra.

Ingen som fått beviljat samlingslån med högt underskott av kapital ?

Tror det går bra för dig, du har ju bra UC och du ska väl söka ett samlingslån och inte öka på skuldbördan ytterligare så det går nog bra.
Tack har hört folk här som fått samlingslån med högt underskott så det löser sig för dig också. Lycka till. Ska också söka snart

du får utan problem sen är räntan en annan sak.
Tack så mycket ska vänta tills UC blir under 4 så den är bra i alla fall. Räntan får bli sämre det är bättre än att ha krediterna i alla fall.
Tack för dina fina ord

De flesta av hos här har ju höga underskott och det brukar ju (oftast) gå relativt bra ändå att få till ssmlingslån. Sen finns det säkert procentgränser som gör det lite tuffare men har ärligt svårt att se att du inte skulle få erbjudanden som gör situationen lättare för dig :-)

De flesta av hos här har ju höga underskott och det brukar ju (oftast) gå relativt bra ändå att få till ssmlingslån. Sen finns det säkert procentgränser som gör det lite tuffare men har ärligt svårt att se att du inte skulle få erbjudanden som gör situationen lättare för dig :)
Tack känns ju bra att höra.

Jag kommer att behöva söka samlingslån när uppdateringen är gjord för det har hänt lite saker. En förfrågan försvinner på onsdag och hoppas UC uppdateras på torsdag
Sen undrar jag är 10 kreditgivare för mycket ?
Eller är det någon som fått samlingslån med så många, de ska bli färre och ska betala av krediter
Och ska man ange barn i ansökan eller inte ?
Behöver lite tips, är så orolig och rädd att inte få några erbjudanden eller att bli nekad.
Ni som behöver skicka in lönespecar och kontoinsättningar filtrerar ni löneinsättningarna då så att de inte ser allt annat på kontot ? Att man har lån utanför UC t ex.
Behöver veta då jag behöver söka samlingslån när uppdateringen är gjord denna månad, kan inte vänta längre.

De flesta av hos här har ju höga underskott och det brukar ju (oftast) gå relativt bra ändå att få till ssmlingslån. Sen finns det säkert procentgränser som gör det lite tuffare men har ärligt svårt att se att du inte skulle få erbjudanden som gör situationen lättare för dig :)
Tusen tack och hoppas då få något napp behöver söka denna vecka efter uppdatering och att en förfrågan försvinner om jag kommer under 4 i UC. Hoppas få något erbjudande

Behöver söka denna vecka har en förfrågan som försvinner och en uppdatering och jag behöver helst 350 000 kr kan också tänka mig 200 000 kr

Det är klart du kommer få erbjudande. Jag var i liknande situation som dig för ca 2 år sedan med 5-6 förfrågningar och en uc på ~8%. Jag hade ca 7-800 000 kr i lån och krediter och fick flera erbjudande. Valde re:member på 420 000 kr.

Det är klart du kommer få erbjudande. Jag var i liknande situation som dig för ca 2 år sedan med 5-6 förfrågningar och en uc på ~8%. Jag hade ca 7-800 000 kr i lån och krediter och fick flera erbjudande. Valde re:member på 420 000 kr.
Tack låter skönt. Jag har valt att vänta ut förfrågan nästa fredag och då bör jag hamna under 4 i UC. Frågan är om man ska ange sin faktiska lön eller den deklararerade ? Det verkar vara olika svar man får kring det. Härligt för dig

Tack låter skönt. Jag har valt att vänta ut förfrågan nästa fredag och då bör jag hamna under 4 i UC. Frågan är om man ska ange sin faktiska lön eller den deklararerade ? Det verkar vara olika svar man får kring det. Härligt för dig
Ange din faktiska lön om den är högre än den deklarerade, diffar det inte allt för mycket så lär det inte vara några problem, annars kanske de vill ha nå lönespecar bara

Ange din faktiska lön om den är högre än den deklarerade, diffar det inte allt för mycket så lär det inte vara några problem, annars kanske de vill ha nå lönespecar bara
Tack den faktiska är dock lite lägre än om man tar den deklararerade delat på 12, men det skiljer inte mer än 10% och kan styrka den faktiska lönen med lönespecifikationer. Det blir ju aldrig bara den faktiska lönen * 12 som årsinkomst tillkommer alltid något mer. Men tack då vet jag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp