Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Facit back ändrad uppgift!?

Känner mig så dum nu, borde bara ha väntat. Så mycket som hänger på denna återbäring… hoppas för allt i världen att de kan se mänskligt på detta och säkra återbäring även för oss som godkänt en andra gång.
Förhoppningsvis med Facits rättelse så kanske man bortser från den senaste kvittensen, om det var den enda ändringen som gjordes då.

Han jag pratade med på SKV suckade lite lågt då det är väldigt många som hade ringt in om just Facit. Det ska nog lösa sig ska du se! :folded:

Förhoppningsvis med Facits rättelse så kanske man bortser från den senaste kvittensen, om det var den enda ändringen som gjordes då.

Han jag pratade med på SKV suckade lite lågt då det är väldigt många som hade ringt in om just Facit. Det ska nog lösa sig ska du se! :folded:
Tack för peppen. Jag vet inte vad jag gör annars.

Om någon här pratar med Skatteverket idag får ni gärna uppdatera hur det gick…

Det är ändrat nu och deklarationen står som inskickad.

Står den som inskickad för er som inte gjorde någon ändring? Vad får ni för datum på kvittensen då?

Från facit:,
Uppdatering!

Den felaktiga kontrolluppgiften från gårdagen har nu tagits bort. Enligt uppgifter från Skatteverket bör detta inte påverka eventuell skatteåterbäring i april. Har du redan godkänt din deklaration behöver du inte göra något.

Vid frågor är du välkommen att kontakta oss. Observera att våra öppettider idag är förkortade: kl. 9-13:30

Vänliga hälsningar,

Facit Bank

Jag undrar om samma gäller för oss som godkände igår och därmed fick en kvittens från 1 april… texten låter iof lovande men vet inte om jag helt vågar slappna av.

Jag undrar om samma gäller för oss som godkände igår och därmed fick en kvittens från 1 april… texten låter iof lovande men vet inte om jag helt vågar slappna av.
Det köper jag hoppas ni med får nu i april 🙏🏻

Var nyss i kontakt med Skatteverket. Han jag pratade med sa att om man skickat in deklarationen på nytt efter den 31 mars. Även om det inte skett några ändringar så är man inte längre garanterad pengarna i april då de räknas som att man skickat in efter datumet för första körningen av utbetalninga. Utan det är då något man måste prata med handläggare om.

De som fick ändringar av i detta fall facit bank enligt han på skatteverket skulle inte ha skickat in igen utan låtit det vara.

Texten gäller de som ej godkände deklarationen på nytt. Återbäringen för de som godkände på nytt kommer i juni.

För mig har uppgifterna om förändring försvunnit då jag loggar in på skatteverket.

Fick även ett ytteligare mail från skatteverket som såg likadant ut som vi fick tidigare att det var en ändring men nu stod det "BORTTAGEN"

För mig har uppgifterna om förändring försvunnit då jag loggar in på skatteverket.

Fick även ett ytteligare mail från skatteverket som såg likadant ut som vi fick tidigare att det var en ändring men nu stod det "BORTTAGEN"
Skickade du in den på nytt efter den 31 mars?

Hade jag varit de som skickat in igen, så hade jag kontaktat skatteverket och frågat om vad som gäller och trycka på att man vill att det ska bli rätt och riktigt och hänvisa till att sidan och informationen var extremt missvisande och att det var väldigt lätt att göra fel.

Hade jag varit de som skickat in igen, så hade jag kontaktat skatteverket och frågat om vad som gäller och trycka på att man vill att det ska bli rätt och riktigt och hänvisa till att sidan och informationen var extremt missvisande och att det var väldigt lätt att göra fel.
Enligt info från kundtjänst på skatteverket tidigare idag så sa dem att om man skickat in efter 31/3 är man inte längre garanterad att få pengarna i april. Utan det blir ett ärende för handläggare att kolla på

Enligt info från kundtjänst på skatteverket tidigare idag så sa dem att om man skickat in efter 31/3 är man inte längre garanterad att få pengarna i april. Utan det blir ett ärende för handläggare att kolla på
Låter sjukt märkligt, då båda de handläggarna jag pratade med på skatteverket höll med om att sidan var extremt missvisande och att det var som att man skulle skicka in igen medans i brevet stod det att man inte skulle göra nånting

Låter sjukt märkligt, då båda de handläggarna jag pratade med på skatteverket höll med om att sidan var extremt missvisande och att det var som att man skulle skicka in igen medans i brevet stod det att man inte skulle göra nånting
Jag nämner bara vad kundtjänsten sa till mig tidigare idag. Men som jag sa så nämnde han att det är upp till en handläggare att kolla på

Förstår inte problemet. Både Facit och Skatteverket var ju tydliga med att man inte behöver göra någonting. Varför in och pilla då?

Nja jag skulle inte påstå att de var tydliga, de har sagt olika saker. Ändringen är borta för mig men jag har fortfarande två kvittenser där den senaste är från 1 april. Jag får ringa de på tisdag men ser mörkt ut för min del då. Beror på vad en handläggare kan göra åt det då.

Nja jag skulle inte påstå att de var tydliga, de har sagt olika saker. Ändringen är borta för mig men jag har fortfarande två kvittenser där den senaste är från 1 april. Jag får ringa de på tisdag men ser mörkt ut för min del då. Beror på vad en handläggare kan göra åt det då.
Det var så han jag pratade med iallfall. Men samtidigt ska han att det är handläggare som hanterar det där.

Härligt att gå med ont i magen hela påskhelgen tills man får prata med en handläggare. Det finns ingen i den här tråden som godkände igår igen och har fått positivt besked av handläggare idag?

Härligt att gå med ont i magen hela påskhelgen tills man får prata med en handläggare. Det finns ingen i den här tråden som godkände igår igen och har fått positivt besked av handläggare idag?
Du kommer ej få din återbäring i april. Det är bara två månader till juni. Det fixar du!

Hur vet du det så säkert? Har du fått detta bekräftat av Skatteverket?
Skatteverket går alltid efter den senaste inskickade deklarationen. Oavsett om ändring eller inte skett på deklarationen. Därav är du efter datumet den 31/3.

Därav är jag 99% säker på att du inte får nu i april.

Men som jag sa tidigare. Det är upp till handläggare enligt kundtjänst.
Men kundtjänst sa i princip samma att det är efter sista datumet.

Jag fick mit slutskattebesked nu inatt, så återbäringen bör rimligtvis komma inom en vecka för mig

Hur har det gått för dig @Lavin ? Har du gått ditt slutskattebesked och eller kan se utbetalningen på ditt skattekonto?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp