Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Facit back ändrad uppgift!?

Hej, vaknade till meddelande i Kivra om ändrad uppgift idag (kan ju tro aprilskämt) men det är EXAKT samma uppgift, ska ringa SKV men någon hsft så och fått pengar i april?
Har du fått något besked på kontot än?

Hur har det gått för dig @Lavin ? Har du gått ditt slutskattebesked och eller kan se utbetalningen på ditt skattekonto?
Tyvärr, syns inget på kontot och heller inte fått något från Skatteverket. Ser mörkt ut tyvärr för jag har fortfarande inte hört att någon här var inne och godkände efteråt.

Tyvärr, syns inget på kontot och heller inte fått något från Skatteverket. Ser mörkt ut tyvärr för jag har fortfarande inte hört att någon här var inne och godkände efteråt.
Håller tummarna för dig!

Jag godkände inte på nytt och ändå inte fått något. Snurrigt det här. Ska kontakta dom imorgon

Slutskattebesked kommer väl under veckan sen oftast pengar dagen efter fram till fredag?
Det stämmer, men alla andra år så har utbetalning stått på skatteverket detta datum eller igår. Känns som att något knas bara för facit var inne och körde med röjsågen

Det stämmer, men alla andra år så har utbetalning stått på skatteverket detta datum eller igår. Känns som att något knas bara för facit var inne och körde med röjsågen
Jag ser en bokförd transaktion för utbetalning på SKV hemsida, godkände min 17 mars och gjorde ingenting när Facit tabbade sig! Snark på de liksom

Hur går det för dig @Lavin ? Har något nytt skett? Pratat med skatteverket?

Jag (som också väntar) fick besked att mitt ärende fortfarande är öppet och att slutskattebeskedet kan komma mellan 7-10e april liksom i början av juni. Drygt när man hänger lite på en skör tråd och hade räknat med pengarna denna månad..

Jag (som också väntar) fick besked att mitt ärende fortfarande är öppet och att slutskattebeskedet kan komma mellan 7-10e april liksom i början av juni. Drygt när man hänger lite på en skör tråd och hade räknat med pengarna denna månad..
Men antar då att det inte heller finns någon utbetalning registrerad på ditt skattekonto?

Nej, jag har bara skickat in utan ändringar den 16:e mars
Att inte skatteverket kan ordna detta är ju helt otroligt. Det är ju inte personen som gjort fel. Utan ett företag som ändrat något som desutom var fel gjort ändå. Mycket dåligt

Och för dig står ingen utbetalning heller?

Fan vad konstigt att skatteverket inte kan ordna detta !
Riktigt dåligt, framför allt att folks liknande ärenden behandlas olika. Handläggaren hänvisade till att Skatteverket menar att man ”kan” få pengarna tidigare - ingen garanti. Gött för er som får det dock men för mig har det aldrig varit något problem tidigare år

Riktigt dåligt, framför allt att folks liknande ärenden behandlas olika. Handläggaren hänvisade till att Skatteverket menar att man ”kan” få pengarna tidigare - ingen garanti. Gött för er som får det dock men för mig har det aldrig varit något problem tidigare år
2024 så gjordes en ändring i ränta från 5000 kr till 10 000 kr
Denna ändring gjordes den 3 april tror jag.

Gjorde inget och fick ändå pengarna i april.

Fick i morse bekräftat att jag inte får skatteåterbäringen denna vecka pga ändrat uppgift. Som alltså inte ligger kvar. De verkade generellt väldigt förvirrade i frågan, behövde prata med två personer.

Fick i morse bekräftat att jag inte får skatteåterbäringen denna vecka pga ändrat uppgift. Som alltså inte ligger kvar. De verkade generellt väldigt förvirrade i frågan, behövde prata med två personer.
Fyfan, hur kan Skatteverket tillåta detta ske. Du gjorde ingen ändring, dem gjorde. Lider med dig

Får inte heller något. Nordiska hade rapporterat en schablonintäkt initialt som de tog bort 28/3 utan att jag fick något meddelande. Nåja då kan man peta in reseavdragen och vänta två månader till hahah. Skönt att slippa undra iaf

Jag vet, byråkrati i sitt esse. De var helt iskalla. Jag håller nu tummarna för er som var klokare än mig och inte ändrade något, hoppas det löser sig för er.

Jag vet, byråkrati i sitt esse. De var helt iskalla. Jag håller nu tummarna för er som var klokare än mig och inte ändrade något, hoppas det löser sig för er.
Jag ser insättning imorgon så tacksam med lider med er andra där det strular

Ser mörkt ut för mig 🤣 även fast vi var flera i samma situation som inte gjorde något när facit strula. Bara knega på
Nästa inbetalning till facit så kan ni ju ändra en uppgift i bank girot eller OCR och sen skylla på en felaktig ändring. Men att de får pengarna i sommar istället🤣

Någon med SEB som inte gjorde något när ändringen kom som fått sina skattepengar? 😴

Står det någon utbetalning på ditt skattekonto på skatteverket?
Står 0:- som preliminärt belopp. Står inte heller någon om någon transaktion iår.. Ska få tillbaka en större summa som jag inte gjorde några ändringar på

Står 0:- som preliminärt belopp. Står inte heller någon om någon transaktion iår.. Ska få tillbaka en större summa som jag inte gjorde några ändringar på
Står det ingen utbetalning så får du inget nu i april. Då får du i sommar tyvärr. Kontakta Skatteverket ifall du behöver skicka in din deklaration igen.

Står det ingen utbetalning så får du inget nu i april. Då får du i sommar tyvärr. Kontakta Skatteverket ifall du behöver skicka in din deklaration igen.
Står att deklarationen är inskickad och att det inte finns något att signera eller skicka in. Får väl ringa o kolla imorgon

Står att deklarationen är inskickad och att det inte finns något att signera eller skicka in. Får väl ringa o kolla imorgon
Gör det, men som sagt, syns ingen utbetalning så kommer du inte få några pengar. Det tåget har tyvärr gått för detta år

Gör det, men som sagt, syns ingen utbetalning så kommer du inte få några pengar. Det tåget har tyvärr gått för detta år
Vart skulle utbetalningen synas någonstans menar du, under ”utbetalning från skattekonto”? Den senaste uppdateringen där är från i natt 03.00

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp