Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
5. Klaralån - Lån utan UC
6 Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Lumify - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Brixo - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo månadsavgift

Fick precis ett mail från fairlo, där de informerar om att de förlängt betalningstid för samtliga kunder. Detta Pga många hört av sig till de och varit oroliga över de ökade levnadskostnaderna.

så frågan är, blir inte lånet dyrare då? Betyder inte förlängd betalningstid , en ökad ränteutgift för fairlos kunder även om månadskostnaden blir lägre?

man kan såklart gå in och ändra månadsutgiften som man vill dock…

Fick precis ett mail från fairlo, där de informerar om att de förlängt betalningstid för samtliga kunder. Detta Pga många hört av sig till de och varit oroliga över de ökade levnadskostnaderna.

så frågan är, blir inte lånet dyrare då? Betyder inte förlängd betalningstid , en ökad ränteutgift för fairlos kunder även om månadskostnaden blir lägre?

man kan såklart gå in och ändra månadsutgiften som man vill dock…
Jo, det stämmer att det blir dyrare totalt om man ökar återbetalningstiden. Jag sänkte mitt månadsbelopp ändå eftersom jag inte går runt, så jag tycker det är ett bra alternativ ändå.

Jo, det stämmer att det blir dyrare totalt om man ökar återbetalningstiden. Jag sänkte mitt månadsbelopp ändå eftersom jag inte går runt, så jag tycker det är ett bra alternativ ändå.
Ja det är upp till var och en men tycker det är lite dåligt att de höjer för alla, sänker månadskostnaden och folk blir glada, många inte förstår att de får betala flera tusen kronor mer i ränta Pga detta. Nu har inte jag mycket där , men gick in och höjde månadskostnaden igen

Sorry men anledningen till deras förändring kändes inte ens trovärdigt att ”eftersom så många har hört av sig så sänker vi kostnaden för alla”. Nej men guuu va snällt!! :rolleyes: Hur många har inte hört av sig efter de gjort en försämring efter nästa men inte fick vi då en sådan reaktion tillbaka.
Jag kommer höja mitt månadsbelopp nu eftersom jag vill bli av med dessa. Är så trött på deras fasoner!

Detta är bedrägligt beteende tycker jag.

Det jag reagera på var hur de ”vill hjälp alla i svår tid”, men de tjänar pengar på det. Det rätta sättet hade varit att endast informera att man kan ändra månadskostnaden och förlänga betaltiden, dock kostar det mer ränta i längden

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp