• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Ja, jag har betalt via autogiro sen jag skaffade det 2018. Skött samtliga betalningar och det kunde de också se. Men icke hjälpte det.
Tråkigt att höra. Nu blir det kanske lite upprepning här men om jag förstått det rätt så har både du och @abbe blivit nekade höjning från 50 k till 100 k trots tre lyckade dragningar i följd samt att inget nytt hänt i bisnode (inga anmärkningar och skuldsaldo dvs.)?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Tråkigt att höra. Nu blir det kanske lite upprepning här men om jag förstått det rätt så har både du och @abbe blivit nekade höjning från 50 k till 100 k trots tre lyckade dragningar i följd samt att inget nytt hänt i bisnode (inga anmärkningar och skuldsaldo dvs.)?
Exakt.
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Tråkigt att höra. Nu blir det kanske lite upprepning här men om jag förstått det rätt så har både du och @abbe blivit nekade höjning från 50 k till 100 k trots tre lyckade dragningar i följd samt att inget nytt hänt i bisnode (inga anmärkningar och skuldsaldo dvs.)?
Japp!
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Vad var svaret på ej godkänd höjning. ?
Jag har inte fått ett konkret svar. Fick ett svar som var exakt likadant som en annan fått där det stod massa annat.
”Vid lansering av vårt nya låneutrymme på 100K har vi, utöver de vanliga Levla parametrarna så som att betala i tid tre månader i rad, också kompletterat med vårt egna scorebetyg som är en helhetsbedömning av en rad olika parametrar inkl Bisnode data.”
Men ja..
 

Inflames

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
16 December 2020
Meddelanden
927
Mottagna reaktioner
397
Poäng
497
Jag har inte fått ett konkret svar. Fick ett svar som var exakt likadant som en annan fått där det stod massa annat.
”Vid lansering av vårt nya låneutrymme på 100K har vi, utöver de vanliga Levla parametrarna så som att betala i tid tre månader i rad, också kompletterat med vårt egna scorebetyg som är en helhetsbedömning av en rad olika parametrar inkl Bisnode data.”
Men ja..
Låter alltså då stenkört för alla här i fortsättning då. De flesta här sitter på sämsta Bisnode genom tiderna typ. Underskott etc etc
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Låter alltså då stenkört för alla här i fortsättning då. De flesta här sitter på sämsta Bisnode genom tiderna typ. Underskott etc etc
Ja lite så.. men många här har ju fått med både sämre och bättre förutsättningar. Vissa som inte ens betalat 3 månader i rad än har ju fått.
Jag tror inte riktigt de själva har koll faktiskt.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 359
Mottagna reaktioner
797
Poäng
677
Låter alltså då stenkört för alla här i fortsättning då. De flesta här sitter på sämsta Bisnode genom tiderna typ. Underskott etc etc
Samtidigt har ju flertal med sjuka mängder förfrågningar och bisnode 1 fått höja direkt från 10.000 typ så där är grunden till att jag personligen tror att nått ändå är fel.
 

Maddc1ty

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
24 Maj 2021
Meddelanden
57
Mottagna reaktioner
27
Poäng
102
Samtidigt har ju flertal med sjuka mängder förfrågningar och bisnode 1 fått höja direkt från 10.000 typ så där är grunden till att jag personligen tror att nått ändå är fel.
Ja precis, pratade länge i telefon med kundtjänst idag och fick samma förklaring att man tittar på fler parametrar med 100 k, dock har jag bara två dragningar så vi får väl se om det funkar 25 aug. Har 505 k i årsinkomst och 57 k underskott med 30 förfrågningar på bisnode. Hur ser era förutsättningar ut på bisnode (om ni vill svara förstås) @Fina
 

Fina

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 597
Blev medlem
1 Augusti 2018
Meddelanden
1 177
Mottagna reaktioner
589
Poäng
597
Ja precis, pratade länge i telefon med kundtjänst idag och fick samma förklaring att man tittar på fler parametrar med 100 k, dock har jag bara två dragningar så vi får väl se om det funkar 25 aug. Har 505 k i årsinkomst och 57 k underskott med 30 förfrågningar på bisnode. Hur ser era förutsättningar ut på bisnode (om ni vill svara förstås) @Fina
Svarar i PM
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp