- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Gråter lite av lycka just nu. Helt missat att man kunde höja, såg denna tråden nu och testade. Fick utökat från 10000 till 50000 kr nu. Därmed kan jag betala bort en del av mina inkassoskulder och andra dåliga krediter.
TACK TACK TACK till detta forum!!!
TACK TACK TACK till detta forum!!!

- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Gråter lite av lycka just nu. Helt missat att man kunde höja, såg denna tråden nu och testade. Fick utökat från 10000 till 50000 kr nu. Därmed kan jag betala bort en del av mina inkassoskulder och andra dåliga krediter.
TACK TACK TACK till detta forum!!!![]()
Var så god

- Meddelanden
- 2 796
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Måste också tacka dig Terry! Även om jag visste att det var på gång hos Fairlo var det bra grävt av dig. Trevlig helg! 

- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Är det någon som kunnat utöka efter att ha varit kund i bara några månader?
- Meddelanden
- 214
- Mottagna reaktioner
- 55
- Poäng
- 177
Är det någon som kunnat utöka efter att ha varit kund i bara några månader?
Hade inte ens betalt en räkning och jag kunde utöka
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Härligt!Hade inte ens betalt en räkning och jag kunde utöka
- Meddelanden
- 864
- Mottagna reaktioner
- 256
- Poäng
- 457
Hur mkt kunde du låna då ?Jag fick med 2
- Meddelanden
- 1 404
- Mottagna reaktioner
- 1 004
- Poäng
- 837
Vilken score ska man ligga på för o bli beviljad hos fairlo ?
Blev beviljad med 1 förut men inte längre, dock betydligt fler ff’s i dagsläget. (Tips, testa inte t.ex först 20k, sen 10k etc etc, de tar en ny FF oavsett om du gör det direkt efter).
Har gett upp på Bisnode.
- Meddelanden
- 864
- Mottagna reaktioner
- 256
- Poäng
- 457
Tack för delad infoBlev beviljad med 1 förut men inte längre, dock betydligt fler ff’s i dagsläget. (Tips, testa inte t.ex först 20k, sen 10k etc etc, de tar en ny FF oavsett om du gör det direkt efter).
Har gett upp på Bisnode.
min bisnode är katastrof har aldrig haft högre än 1 hahahah- Blev medlem
- 27 maj 2020
- Meddelanden
- 122
- Mottagna reaktioner
- 31
- Poäng
- 147
Har sökt typ 2 timmar sen på 2000kr men fick avslagTack för delad infomin bisnode är katastrof har aldrig haft högre än 1 hahahah
har 1 på bisnode! Jag ville behöver inte pengar sökt bara för skoj eftersom jag bryr mig inte om bisnode för mig uc är viktigare eftersom ska samla lån maj 2021 när har jag 6 ff kvar!- Blev medlem
- 11 februari 2020
- Meddelanden
- 864
- Mottagna reaktioner
- 256
- Poäng
- 457
Du tog en för laget hahaha ,,, bra o vetaHar sökt typ 2 timmar sen på 2000kr men fick avslaghar 1 på bisnode! Jag ville behöver inte pengar sökt bara för skoj eftersom jag bryr mig inte om bisnode för mig uc är viktigare eftersom ska samla lån maj 2021 när har jag 6 ff kvar!
Bisnode är skräp i mina ögon ,,, hårdare bedömning än uc ibland känns det som ,,,,
- Meddelanden
- 2 274
- Mottagna reaktioner
- 752
- Poäng
- 737
Man kan väl dra slutsatserna av att de som har störst chans att höja är befintliga kunder (utan förfallna fakturor) oavsett bisnodebetyg, har man då skött sina betalningar ökar chansen naturligtvis.
Helt nya kunder verkar inte kunna höja i samma utsträckning. Gamla kunder som återbetalat och som ansöker på nytt verkar det också vara lite 50/50 med...
Sen finns det ju undantag överallt, någon kunde ju höja som ny kund direkt, medan någon som hade ett befintligt lån, skött sina betalningar och som inte hade sämsta bisnodebetyg inte kunde höja och så vidare ..
Helt nya kunder verkar inte kunna höja i samma utsträckning. Gamla kunder som återbetalat och som ansöker på nytt verkar det också vara lite 50/50 med...
Sen finns det ju undantag överallt, någon kunde ju höja som ny kund direkt, medan någon som hade ett befintligt lån, skött sina betalningar och som inte hade sämsta bisnodebetyg inte kunde höja och så vidare ..
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Förutsättningar? Hur många förfrågningar? Betyg 1 på din egna upplysning?Sökte precis 10k och blev beviljad med 1 i bisnode inte tidigare kund hos fairlo.
- Meddelanden
- 278
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 207
Vet faktiskt inte min anmärkning gick ut idag och jag chansa och det gick igenom. Men står på deras hemsida inget aktivt skuldsaldo hos kronofogden.Kan man även låna med anmärkning?
- Meddelanden
- 278
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 207
Vet ej har inte fått någon kopia än men kollar jag på en 2 månader gammal kopia från bisnode så står det score 1 kredit avrådes. Har 16ff på bisnondeFörutsättningar? Hur många förfrågningar? Betyg 1 på din egna upplysning?
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Ansökte du om 10.000? Eller kan man ansöka om mer och bli beviljad ett lägre belopp?Vet ej har inte fått någon kopia än men kollar jag på en 2 månader gammal kopia från bisnode så står det score 1 kredit avrådes. Har 16ff på bisnonde
- Meddelanden
- 278
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 207
Ansökte först om 10 sen 10 min senare ansökte jag om 30 och blev nekad stod nått i stil med att du har redan vardagskrediten betala och testa igen om någon månad typ nått såntAnsökte du om 10.000? Eller kan man ansöka om mer och bli beviljad ett lägre belopp?
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Ansökte först om 10 sen 10 min senare ansökte jag om 30 och blev nekad stod nått i stil med att du har redan vardagskrediten betala och testa igen om någon månad typ nått sånt
Jag blev precis också beviljad 10.000. Gjorde tyvärr precis som dig och ansökte om 50.000 direkt efter där det stod att jag kunde ansöka om höjning om nån månad igen.. detta resulterade ju tyvärr i en extra förfrågan.
- Meddelanden
- 864
- Mottagna reaktioner
- 256
- Poäng
- 457
Vilket betyg har du ?Jag blev precis också beviljad 10.000. Gjorde tyvärr precis som dig och ansökte om 50.000 direkt efter där det stod att jag kunde ansöka om höjning om nån månad igen.. detta resulterade ju tyvärr i en extra förfrågan.
- Meddelanden
- 278
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 207
Gick in på min upplysning men kan ej se förfrågan från idag från bisnode. Har du den köpes varianten av bisnode??En 6:a står det inne på min upplysning. Men från tidigare förfrågan så har jag en 2:a på den upplysningen som är mer djupgående.
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Ja precis. Dagens upplysningar brukar komma inom några dagar. Jag kan inte heller se dem. Bara att dom har tagits.Gick in på min upplysning men kan ej se förfrågan från idag från bisnode. Har du den köpes varianten av bisnode??
- Meddelanden
- 278
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 207
Har idag en kredit på 10k som jag utnyttjat tror ni att det går o höja till 30-50k innan man betalt klart dom 10k eller måste man vänta med att betala sin nuvarande kredit för att kunna höja? Någon som har provat?
- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Jag kunde höja trots att jag inte hade betalat ner mitt.Har idag en kredit på 10k som jag utnyttjat tror ni att det går o höja till 30-50k innan man betalt klart dom 10k eller måste man vänta med att betala sin nuvarande kredit för att kunna höja? Någon som har provat?

Y
Yolo
Gäst
Poäng: 0
Vart höjer man?. Söker man om på nytt?
- Meddelanden
- 278
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 207
Provade precis att göra ny ansökan men kunde ej höjaJag kunde höja trots att jag inte hade betalat ner mitt.![]()

- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Provade precis att göra ny ansökan men kunde ej höja![]()
Du ansökte ju nån dag innan mig.. vi lär behöva vänta någon månad efter första ansökan innan vi ens kan ansöka om höjning. Vad stod det efter ansökan?
- Meddelanden
- 278
- Mottagna reaktioner
- 64
- Poäng
- 207
Ja jag vet men eftersom hen skrev att hen kunde höja trots att hon ej betalt sin kredit så tänkte jag att jag chansar. Stod nått i stil med att du har en vardagskredit och vi kunde ej bevilja höjning försök om 1 månadDu ansökte ju nån dag innan mig.. vi lär behöva vänta någon månad efter första ansökan innan vi ens kan ansöka om höjning. Vad stod det efter ansökan?
- Meddelanden
- 2 796
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Chattade med Fairlos kundtjänst imorse i ett annat ärende och under chatten berättade kundtjänst att de för en dialog kring att utöka maxbeloppet för lojala och trogna kunder. Fick veta att de behöver se utfallet av utlåningen av 50K först men att det om det ser bra ut, under nästa år ev kan påbörja utlåning av högre belopp än 50K. Fick inte veta någon maxsumma men däremot att det inte finns några planer på att använda UC utan fortsättningsvis Bisnode och deras interna score.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.