Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Du får tro så om du vill. Jag väljer att tro som jag gör

Ja men senaste 40 sidorna har varit tjat om den förbannade höjningen dag ut dag in deras kundtjänst svarar inte på andra frågor än de skärp er. Kommer de så kommer det.

kommer dom kommer erbjuda höjning direkt från 50-100 k tror ni? månadskostanden kommer typ bli 2000 kr.

Det är vilda gissningar låt dom släppa det innan ni spekulerar mer.

kan man höja från 10k till 20k om man har betalat i tid i 3 månader men man har skulder hos Kronofogden

kan man höja från 10k till 20k om man har betalat i tid i 3 månader men man har skulder hos Kronofogden
Dem tar ju ny upplysning just för att se så i ha anmärkningar och sånt kommit så har du nu aktivt skuldsaldo blir det nog ett nej tyvärr

Skulle inte tro det då dom tar en ny bisnode för att kolla så att inga betalningsanmärkningar eller skulder hos kronofogden tillkommit.

Nya svar från Fairlo.

Utökningen av 100K kommer troligtvis att köras igång i samband med autogiro-dragningarna nu i Juli.

De svarade även så här om upplägget kring höjningen:

”100k kommer ingå i Levla. Så det kommer gå att levla dit som befintlig kund om man haft 50k minst tre månader och har betalat i tid.

Så klart kollar vi också att man inte har en ny anmärkning, skuldsaldo och att Kalprn går ihop.”

Ja jag tror de kommer hinna innan augusti faktiskt ☺

Vad betyder levla?

Nya svar från Fairlo.

Utökningen av 100K kommer troligtvis att köras igång i samband med autogiro-dragningarna nu i Juli.

De svarade även så här om upplägget kring höjningen:

”100k kommer ingå i Levla. Så det kommer gå att levla dit som befintlig kund om man haft 50k minst tre månader och har betalat i tid.

Så klart kollar vi också att man inte har en ny anmärkning, skuldsaldo och att Kalprn går ihop.”

Schysst. Stegen blir alltså 5 - 10 - 20 - 30 - 50 - 100. Bra morot för att sköta sig tre månader mellan varje höjning :)

Schysst. Stegen blir alltså 5 - 10 - 20 - 30 - 50 - 100. Bra morot för att sköta sig tre månader mellan varje höjning :)
Svårt att se att stegen blir 50-100 va? Är nog ngt steg där emellan

Har du läst inlägget jag citerade? Där framgår att tre månader med 50k ger möjlighet till 100k…
Det står att det kommer gå att leva ditt ja.
Står inte hur många steg det är för att levla ditt.
Samma sak som nu så kan du levla från 5000-50000 sen är det ju steg emellan

Det står att det kommer gå att leva ditt ja.
Står inte hur många steg det är för att levla ditt.
Samma sak som nu så kan du levla från 5000-50000 sen är det ju steg emellan

”Så det kommer gå att levla dit som befintlig kund om man haft 50k minst tre månader och har betalat i tid.”

”Så det kommer gå att levla dit som befintlig kund om man haft 50k minst tre månader och har betalat i tid.”
Man kan tolka det på olika sätt.
Det går ju att levla ditt ja men du måste kanske ta steg emellan är vad jag tror. Står ju inte att du går från 50-100 så är lite av en tolknings fråga :)!
Tänker lite så här ifall det är från 50-100 tänk hur jävla mkt dem måste betala ut direkt nu då till alla som ligger på 50 just nu. Bara 20 personer är ju 1 miljon därför tror jag att jag att det är minst 1 steg emellan

Sen ska ju sägas att jag tror inte att det kommer höjning denna månad heller. Lärt sig att man får ta allt som sägs med en nypa salt

Man kan tolka det på olika sätt.
Det går ju att levla ditt ja men du måste kanske ta steg emellan är vad jag tror. Står ju inte att du går från 50-100 så är lite av en tolknings fråga :)!
Tänker lite så här ifall det är från 50-100 tänk hur jävla mkt dem måste betala ut direkt nu då till alla som ligger på 50 just nu. Bara 20 personer är ju 1 miljon därför tror jag att jag att det är minst 1 steg emellan
Jag tror som du att Fairlo inte kommer ”tillåta” att öka från 50K direkt till 100K. Samtidigt har kundtjänst sagt att man kommer kunna ansöka om 100K så jag vet inte hur de kommer lägga upp det :D Har varit kund sedan 2018 så förhoppningsvis kan man öka till 100K direkt.

1626352493345.webp

Bilagor

• 1626352473187.webp
    1626352473187.webp
    11.7 KB · Visningar: 233
Man undrar ju lite hur kapitalstarka Fairlo egentligen är.

Säg att dom har 5.000 kunder. Inget överdrivet men en liten kundbas.

5.000 X 100.000 = 500.000.000 alltså en halv miljard....

16 anställda bara.

Eller är det som så att dom har tusen kunder snarare än 5000? Jag vet inte.

16 anställda bara.

Bra fråga, däremot lär ju inte samtliga kunder bli beviljade 100K.

Bra fråga, däremot lär ju inte samtliga kunder bli beviljade 100K.

Tror inte jag heller men tänker samtidigt att många här på forumet har ju 50.000.
Jag tex med forumets sämsta bisnodebetyg och tusen förfrågningar :D
Så misstänker dom är ganska frikostiga.

Men allt handlar nog om hur många kunder dom har.

Tror inte jag heller men tänker samtidigt att många här på forumet har ju 50.000.
Jag tex med forumets sämsta bisnodebetyg och tusen förfrågningar :D
Så misstänker dom är ganska frikostiga.

Men allt handlar nog om hur många kunder dom har.
Hej!
Tror inte ens 1000 kunder. Skulle tippa på att dom Max 500-600aktiva kunder men minst lika många avslutade.

kolla deras årsomsättning så ser man ju att dom kan inte ha såååå många kunder.

De verkar satsa hårt på att få marknadsandelar/kunder och casha in på sikt… resultatet 2019 var inte det bästa, minus 6 miljoner…

16 anställda bara.

5000 aktiva kunder har de garanterat inte. Det hade i sådana fall speglat deras omsättning.
Nu har de förvisso inte släppt sitt nya ännu men skulle väl tippa på att de får in ~ 2000 kunder på årsbasis som förblir aktiva.

Min gissning är att de har runt 12-25 miljoner SEK i kistan av senaste bokslutet att döma.
Skulle tro att deras nya bokslut kommer hamna mellan 10-20 MSEK i omsättning.

De verkar satsa hårt på att få marknadsandelar/kunder och casha in på sikt… resultatet 2019 var inte det bästa, minus 6 miljoner…

Om dom fixar upp 100.000 så får dom kunder, tänka hur många som har sms lån som är skit och dålig uc som vill samla sina lån hos en och samma givare.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp