• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Samma här, jag har dock en förfrågan på Bisnode i november och januari. Har 6st dragningar den 25/5 och tänkte levla 50-100. Bra att ha som budget och ska sedan samla alla mina lån i slutet på maj - början på juni!
Ja precis! Man är bara lite rädd för att dom ska komma med några andra bortförklaringar, eller att pengarna ska vara slut så att man får avslag för det. Håller tummarna för oss båda!
 

Modomio

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
7 Mars 2022
Meddelanden
487
Mottagna reaktioner
203
Poäng
407
Ja precis! Man är bara lite rädd för att dom ska komma med några andra bortförklaringar, eller att pengarna ska vara slut så att man får avslag för det. Håller tummarna för oss båda!
Det tror jag verkligen, att man får avslag för att pengarna inte finns. Har fått avslag hos GF Money pga gamla BETALDA föreläggande hos kf och jag blev bara what the f***
 

wiran

V.I.P
Poäng: 457
Blev medlem
4 Juni 2015
Meddelanden
806
Mottagna reaktioner
285
Poäng
457
Räknas en förfrågan från bisnode om det gäller ett mobilabonnemang? Står Max 1 förfrågan från andra låneföretag..
 

Feskarn

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
4 September 2018
Meddelanden
167
Mottagna reaktioner
56
Poäng
177
Räknas en förfrågan från bisnode om det gäller ett mobilabonnemang? Står Max 1 förfrågan från andra låneföretag..
Kan tyvärr inte svara på det. Antagligen. Men för att vara säker så fråga i Fairlos kundtjänst.
 

Miika

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
20 Februari 2022
Meddelanden
216
Mottagna reaktioner
112
Poäng
297
Någon som vet om ens 6+ lyckade dragningarna fortsätter att gälla om man betalar av hela krediten och tar ut hela summan på nytt några månader senare? Måste det vara 6 nya dragningar då för att kunna höja eller gäller alla dragningar sedan man blev kund?
 

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Någon som vet om ens 6+ lyckade dragningarna fortsätter att gälla om man betalar av hela krediten och tar ut hela summan på nytt några månader senare? Måste det vara 6 nya dragningar då för att kunna höja eller gäller alla dragningar sedan man blev kund?
det är 6 lyckade autogirodragningar som gäller, tidigare löste jag hela krediten i förtid så att något autogiro aldrig drogs, så jag fick vänta lite längre innan min höjning kunde godkännas.
såhär i efterhand så skulle jag ha lämnat en lite mindre del utnyttjat så stt autogiro fortfarande drogs
 

ankikna

Kunnig medlem
Poäng: 157
Blev medlem
20 April 2020
Meddelanden
115
Mottagna reaktioner
48
Poäng
157
Någon annan som har problem med fairlo? Gjorde ett uttag på 1300kr 14:35 och pengarna har fortfarande inte landat på kontot.
Upplever att sedan dom bytte utbetalningsgrej så gick det segare att få utbetalt, men då har det tagit runt 30-40 min men inte flera timmar…
 

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
480
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Tar dom bara bisnode? Inget som påverkar Uc betyget? Vad behöver man för bisnode betyg? Kan man få med 1 2,5 års gammal betalningsanmärkning?

finns det andra bra aktörer som bara tar bisnode eller creditsafe?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp