- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Men det är fortfarande medel!Det är inte så bra, 100 är bäst
Som jag skrev tidigare så läste jag att 31 var gräns till 5000 och minst 35 eller 36?för 10.000. Men kan bero på annat om man inte blivit beviljad...Har för mig att fairlo har en gräns på 30 eller 35
Men det är fortfarande medel!
Som jag skrev tidigare så läste jag att 31 var gräns till 5000 och minst 35 eller 36?för 10.000. Men kan bero på annat om man inte blivit beviljad...
Varför är den just 32? Vad beror det på? Kan man förbättra den?
Och om man ska ha minst 31 varför får jag inte som har 32?
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Kopierade detta via tink, men du kanske läst detta:Varför är den just 32? Vad beror det på? Kan man förbättra den?
Och om man ska ha minst 31 varför får jag inte som har 32?
Creditsafe scoring är ett verktyg för att prognostisera privatpersoners betalningsförmåga. Scoringen beräknas genom ett antal generiska kreditscoremodeller som framförallt baseras på inkomst, tillgångar, ålder, näringsverksamhet, civilstånd och betalningsanmärkningar. Scoringen är en skala från 1 till 100 där 1-19 betyder låg betalningsförmåga, 20-39 medium betalningsförmåga, 40-69 hög betalningsförmåga och 70-100 mycket hög betalningsförmåga.
Jag har tex 31 i scoring. Har inte provat att ansöka dock...
Vad har du för förutsättningar då? Inkomst, underskott?
- Meddelanden
- 1 783
- Mottagna reaktioner
- 416
- Poäng
- 587
Nej 31 eller högre ska man ha för 5000Jag har 30 i scoring cia creditsafe och får inte lån hos Fairlo.
35 eller högre för 10.000
Inte på migHur var det nu, kollade dom föreläggande?
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Hur ser man sin scoring i Creditsafe? På upplysningskopiorna kan jag bara läsa att jag har ”medel”.
Den syns i Tink om man har det. Fast jag vet inte hur ofta den uppdateras. Jag har haft 60 i ett halvår eller nåt. UC har förbättrats rätt mycket under samma tid.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Förstår dock inte, jag har högst möjliga creditsafebetyg.
Fick 5.000 beviljat.
Avbetalade dessa 5. Eller ja betalade av 5.000 dvs. Sen fick jag ändå bara låna 5 andra gången.
Fick 5.000 beviljat.
Avbetalade dessa 5. Eller ja betalade av 5.000 dvs. Sen fick jag ändå bara låna 5 andra gången.
- Meddelanden
- 1 177
- Mottagna reaktioner
- 589
- Poäng
- 597
Tack så mycket Bramserud. 
Laddade ner Tink nu och jag har 38 i kreditscore där. Jag blev beviljad 5000 kr av Fairlo som jag tidigare skrivit.
Ingen synlig uc togs vad jag sett än iaf.

Laddade ner Tink nu och jag har 38 i kreditscore där. Jag blev beviljad 5000 kr av Fairlo som jag tidigare skrivit.
Ingen synlig uc togs vad jag sett än iaf.
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Fairlo kommer förmodligen att höja sin gräns till 20.000, pratat med dom. Det sker i början på nästa år. Målsättningen är det iallafall.
C
Celeste
Gäst
Poäng: 0
Fairlo kommer förmodligen att höja sin gräns till 20.000, pratat med dom. Det sker i början på nästa år. Målsättningen är det iallafall.
Jag skulle ta bort min spärr där men dom hänvisade mig till februari. Då kommer dom erbjuda högre summa och använda något annat system där som kan se kontotransaktioner.
S
Sherlock
Gäst
Låter likt GetDivide
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Låter likt GetDivide
Ja, samma belopp dessutom. Fram tills GetDivide höjer sitt belopp så är dom inte på något sätt mer attraktiva än övriga låneutgivare.
- Meddelanden
- 1 709
- Mottagna reaktioner
- 864
- Poäng
- 747
Jag tog 5000 från Fairlo idag för att bygga på julklappskassan lite. Räntan är väl inte så bra, men på ett så litet belopp känns det som att det kvittar. Jag slipper nalla på kortkrediten och försämra min UC.
Väldigt smidig ansökan, och pengarna kom snabbt. Har fem betalningsanmärkningar, men det gick bra ändå.
Väldigt smidig ansökan, och pengarna kom snabbt. Har fem betalningsanmärkningar, men det gick bra ändå.
G
Groda12345
Gäst
Jag skulle ta bort min spärr där men dom hänvisade mig till februari. Då kommer dom erbjuda högre summa och använda något annat system där som kan se kontotransaktioner.
Tar de alltså bort spärren om man ber om det?
S
Smsaren
Gäst
Undrar om de höjer inkomstkrav o sånt om man vill utöka
D
DN1981
Gäst
Godkänd på 10.000,creditsafe. Pengarna på kontot efter 15 min!
- Meddelanden
- 753
- Mottagna reaktioner
- 195
- Poäng
- 387
Jag hade inga aktiva förelägganden men däremot 3 anmärkningar och säkert 20 Creditsafe förfrågningar
Tror inte dom kollar förelägganden om jag ska vara helt ärlig för jag fick fan pengarna 8 minuter efter min ansökan innan idag.
Dock sökte jag 10.000 & fick 5.000
Finns det olika credit safe förfrågningar?
Förstår inte hur man ser hur man man har?
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Dom kommer utöka under första kvartalet nästa år! Var i kontakt med dom i ett annat ärende och har man skött tidigare lån och ej dragit på sig nya anmärkningar o skulder har man chans att bli beviljad utökning av lånUndrar om de höjer inkomstkrav o sånt om man vill utöka
- Meddelanden
- 2 797
- Mottagna reaktioner
- 1 251
- Poäng
- 1 027
Nya skulder...med creditsafe, vilket de använder nu, syns inte andra skulder. Kan det bli frågan om UC framöver?
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Dom svarade så till mig fatttar inte heller riktigt hur dom kan se det! Men frågade inte om vilken upplysning tog för givet creditsafe men vet inte! Det är väl skuldsaldo dom menar för det syns väl på creditsafe ? O anmärkningar
- Meddelanden
- 4 414
- Mottagna reaktioner
- 2 231
- Poäng
- 1 517
Kan vara så dom menar nog såna skulder tror jagDe kollar väl med kfm innan beviljande antagligen. De kanske menar förelägganden?
D
Denskuldsattepiraten
Gäst
Hej jag är skuldsatt upp över öronen med ca 450 000kr i skuld hos många olika banker och kreditgivare.
Mina förutsättningar för att bli beviljad ett lån var dessa:
21000kr efter skatt i månaden.
3500kr 2 st som delar på hyran.
2 vuxna i hemmet.
1 barn under 18.
Övriga kostnader på andra lån ca 8500kr.
Fick beviljat 10 000 kr över 3 år.
Får se om man får några pengar på kontot eller om det är något fuffens med dessa.
Mina förutsättningar för att bli beviljad ett lån var dessa:
21000kr efter skatt i månaden.
3500kr 2 st som delar på hyran.
2 vuxna i hemmet.
1 barn under 18.
Övriga kostnader på andra lån ca 8500kr.
Fick beviljat 10 000 kr över 3 år.
Får se om man får några pengar på kontot eller om det är något fuffens med dessa.
D
Denskulsattepiraten
Gäst
Fick pengarna idag som utlovat, snabbt gick det också.
Jag har swedbank för dom som undrar så dom betalar ut även på helger
Jag har swedbank för dom som undrar så dom betalar ut även på helger
S
Smsaren
Gäst
Okej hoppas de kommer väl till hands men nu har du ju 9000 o betala ca varje måndad, sök ett samlingslån ?
- Meddelanden
- 2 138
- Mottagna reaktioner
- 1 363
- Poäng
- 997
Jag sökte 10 000 idag, 2 vuxna, 2 barn. Har 290 000 i lån cirka, inga anmärkningar, inkomst 19000+, avslag :l
Ville få bort Vivus på 7400 plus något mer dyrt! Suck. Klart man ska få kämpa och inte få ta genvägar.
Kan ju vara för många förfrågningar eller något med.
När mitt Uc score ser bättre ut och många lån är borta och inkomsten artat sig ska jag söka något samlingslån till att få bort Ellos, Qliro och Klarna. Man vet ju aldrig om det kan gå, det vore skönt.
Ville få bort Vivus på 7400 plus något mer dyrt! Suck. Klart man ska få kämpa och inte få ta genvägar.
Kan ju vara för många förfrågningar eller något med.När mitt Uc score ser bättre ut och många lån är borta och inkomsten artat sig ska jag söka något samlingslån till att få bort Ellos, Qliro och Klarna. Man vet ju aldrig om det kan gå, det vore skönt.
- Meddelanden
- 753
- Mottagna reaktioner
- 195
- Poäng
- 387
Jag fick med nekad och mailade dem:
”
Tack för ditt mail.
Jag ser att det är på din scoring du blir nekad tyvärr. För att ta ett lån hos Fairlo måste man ha minst 31 i scoring.
Vänd dig gärna direkt till Creditsafe”
Jag loggade in på creditsafe och har 30 i scoring. Min tips är kolla vad du har för score
”
Tack för ditt mail.
Jag ser att det är på din scoring du blir nekad tyvärr. För att ta ett lån hos Fairlo måste man ha minst 31 i scoring.
Jag loggade in på creditsafe och har 30 i scoring. Min tips är kolla vad du har för score
- Meddelanden
- 2 138
- Mottagna reaktioner
- 1 363
- Poäng
- 997
Jag fick med nekad och mailade dem:
”
Tack för ditt mail.
Okej, otur att ligga 1 under, jag hade 33 i score, men nekad.
- Meddelanden
- 2 138
- Mottagna reaktioner
- 1 363
- Poäng
- 997
Märkligt jag som trodde det skulle bli ok vid 31
Maila dem och skulle jag säga
Startade chatten och ställde frågan, fick ett "hej, vad kan jag hjälpa till med". Ställde frågan igen och väntade men sen bortkopplades chatten. Får väl hitta en e-postadress men det känns rätt kört om man inte blir erbjuden ett lägre belopp.
G
Glasseee
Gäst
vilken app kan man kolla sin creditscore tink? har laddat ner den men vart ser man scoren xD
Du kan se den om du loggar in på creditsafe
Google ” creditsafe privat”
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.