Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, max 100000kr

Räkna med maj nästa år då :D

En fråga, Vad är lägsta Bisnode score som Fairlo godkänner ? Det är väl från 1 - 10.

Jag fick 5000 kr med kreditscore 2, sjukt men ändå sant.
Känns som lotteri, har fått 2000 kr de andra gångerna. Systemet säger ju ifrån men tydligen så gör en ny kreditupplysning varje gång
och enligt Fairlo så skulle man undvika detta
Man blir tex beviljad 5000 kr första gången när man återbetalat beloppet ska man automatiskt kunna ansöka om högre kredit genom deras system.
Det kommer bli som en kontokredit istället. Det svaret fick jag

Jag har score på 522 med en kredit risk på 31% på bisnode. Inga anmärkingarn eller skuld saldo. Årsinkomst på cirka 280k
Vart ändå nekad??
Som förra sa, känns som ett lotteri....

Det är så jävla oseriöst och det visar hur oseriösa dessa aktörer och hela branschen egentligen är.

Jag har score på 522 med en kredit risk på 31% på bisnode. Inga anmärkingarn eller skuld saldo. Årsinkomst på cirka 280k
Vart ändå nekad??
Som förra sa, känns som ett lotteri....

31 % risk är ju jättehögt. Det var länge sedan någon tog en Bisnode på mig, men senast det hände hade jag fem betalningsanmärkningar och låg på 3 % risk...

Deras nya sida är fortfarande inte uppe.

Pratade med kundtjänst nu och frågade om hemsidan. Han svarade att han inte har något svar på det just nu när den lanseras utan dom jobbar på det och kommer skicka ut Mail och lägga ut det på sociala medier när det blir akutuellt. Detta går Fruktansvärt trögt och jag börjar Tro att det aldrig kommer bli av heller.

I mitten av förra veckan sa de till mig att den nya hemsidan skulle vara på plats i slutet av förra veckan/början på denna vecka...:/

GetDivide 2.0

Det är möjligt dom lanserar snart men till vilken nytta när Bisnode gäller...

Någon som pratat med dom den här veckan?

Dessa är ett skämt.. haft hyfsat bra betyg hos både creditsafe o bisnode men alltid blivit nekad.. undrar var dom går gå egentligen

Fairlo har uppdaterat sin sida 19 procent effektiv ränta men det viktigaste för oss kunder här är väl höjningen men det står upp till 10000kr haha vilket skämt detta företag varit massa olika bud hela tiden.

Fairlo har uppdaterat sin sida 19 procent effektiv ränta men det viktigaste för oss kunder här är väl höjningen men det står upp till 10000kr haha vilket skämt detta företag varit massa olika bud hela tiden.

Dom har ju haft 10.000 redan Jösses vad pinsamt.

Till Fairlos försvar ska sägas att de själva kommunicerat att de kommer påbörja höjningar ca en månad efter att hemsidan lanseras. De verkar således följa sin tidsplan.

Inga belopp nämnda dock eller?

Fick Mail idag att man får den nya räntan om man recenserar de på trutpilot och följer de på facebook.

Vet inte om det gäller alla, stod ”trogna kunder”

Har dock haft 2 lån där tidigare, men betalat av de inom 30 dagar.

Fick Mail idag att man får den nya räntan om man recenserar de på trutpilot och följer de på facebook.

Vet inte om det gäller alla, stod ”trogna kunder”

Har dock haft 2 lån där tidigare, men betalat av de inom 30 dagar.
Fick samma mail idag och gjorde detta.
Sänkt ränta gäller väl för dig om man ansöker om nytt lån igen.

Får sänkt ränta på mitt nuvarande lån från 1 november efter att jag gjorde som de skrev i mailet, så det gäller även gamla lån.

Får sänkt ränta på mitt nuvarande lån från 1 november efter att jag gjorde som de skrev i mailet, så det gäller även gamla lån.

Jag gjorde likadant. Inte för att det här särskilt mycket, vad kan det röra sig om 30-40 kr i månaden?

Härmed markerar vi starten för en händelserik höst

Idag lanserar vi:

Ny webbsida och plattform.

?? Ny ansökan med utbetalning i realtid alla dagar, alla tider.

Ny effektiv ränta på 19%. Inga decimaler, inga avgifter. Det tycker vi är fair.

Lansering av nya sajten lägger grunden för en händelserik höst med flera uppdateringar som successivt kommer utannonseras. Vi kommer bl.a att få se högre belopp till ännu lägre ränta, kontokredit för löpande in- och uttag samt nya Mina Sidor med finesser som gör livet lite mer fair för våra kunder.

Att göra stora livsval kan kännas befriande och euforiskt men också lite pirrigt. Den positiva känslan av att ta makten och kontrollen över sitt eget liv skall gå ihop med vardagsekonomi och oväntade utgifter. Det kan handla om att jobba som frilans för att samtidigt förverkliga en dröm som kräver studier eller välja ett liv där inkomsten varierar över tid. I en sådan situation kan vi lätt hamna i underläge hos långivare som utnyttjar ett plötsligt pengabehov eller krav från banken på regelbunden fast inkomst. Följden blir dyra eller stela lån där kunden känner sig inlåst.?

Vår idé bygger på en lånetjänst som skapar maktbalans mellan oss som långivare och våra kunder. När vi grundade Fairlo 2016 så var det utifrån insikten att alltfler människor väljer att ta makten och kontrollen över sitt eget liv och sin egen tid. När vi analyserade villkoren så visade det sig marknaden inte var rättvis och det var där idén till Fairlo föddes.

Idag är Fairlo en finansiell tjänst med syfte att skapa rättvisa i samhällets nya ekonomiska struktur. Vi vill vara en finansiell partner på vägen genom livets olika faser, livets olika utgifter och livets olika finansiella behov.

Enligt vår bedömning kan vi i dagsläget inte erbjuda dig en kredit. Här nedan ser du anledningen till det:

Bisnode score under mininivå.

Har du frågor eller funderingar kring detta är du mer än välkommen att höra av dig till vår kundservice. Du är också välkommen att försöka igen längre fram när du tror att ovan anledning har ändrats för dig.

/Team Fairlo

Vad har du för betyg hos Bisnode?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp