Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Det var så jag förstod det också, bara att man måste betala klart och avsluta sin nuvarande. För att eventuellt få höja.
Jo fick samma svar nu:

”Just nu går det inte att ansöka om höjning men vi kommer att lansera den möjligheten inom två månader.

Fram till dess måste du tyvärr avsluta krediten och sen söka en ny.

Men om du kan vänta i max två månader så kommer du kunna enkelt ansöka om högre”

Fairlo känns som den enda långivaren där dom håller det dom lovar. Till skillnad mot extralånet och divide.

Fairlo är bäst på marknaden enligt mig. Hoppas dom höjer till 100K och byter till Creditsafe igen

Även fast dom använder Bisnode, så är dom väldigt schyssta i sin bedömning ändå. Jag hade 14 förfrågningar på Bisnode, där 6 var gjorda under 1,5 månads tid strax före jag sökte ett lån på 25.000 där och fick det godkänt, för 3 månader sen.

Hade alltså en 1a i betyg på Bisnode.

Även fast dom använder Bisnode, så är dom väldigt schyssta i sin bedömning ändå. Jag hade 14 förfrågningar på Bisnode, där 6 var gjorda under 1,5 månads tid strax före jag sökte ett lån på 25.000 där och fick det godkänt, för 3 månader sen.

Hade alltså en 1a i betyg på Bisnode.

Jag håller inte med, jag får inte låna en krona där för att jag ligger för lågt på Bisnode-betyget... de är stenhårda på just den siffran, vilket känns rätt stelbent. Det var mycket bättre när de körde med CS...

Till mig skrev dem egentligen att betyget spelar mindre roll, alltså om man haft bra betalningsförmåga till dem ligger man bra till.

Till mig skrev dem egentligen att betyget spelar mindre roll, alltså om man haft bra betalningsförmåga till dem ligger man bra till.
Ja, de går mkt på inkomst och den kalkylen

Jag har 1 på bisone och ändrade just mitt lån (4000 av 10000) till vardagskredit. Kunde plocka ut 4000:- som kom på momangen till kontot.

Jag har 1 på bisone och ändrade just mitt lån (4000 av 10000) till vardagskredit. Kunde plocka ut 4000:- som kom på momangen till kontot.
Du hade en aktiv kredit på 10.000kr som du hade betalt av 6000kr på, gjord om till vardagskredit o kunde göra ett uttag på 4000kr? Eller kunde du höja befintligt kredit?

Du hade en aktiv kredit på 10.000kr som du hade betalt av 6000kr på, gjord om till vardagskredit o kunde göra ett uttag på 4000kr? Eller kunde du höja befintligt kredit?

En aktiv på 10.000 hade betalt av 4000 kr, gjorde om till vardagskredit och kunde då plocka ut 4000:-

Jag har Score 559 o det minsta skulle vara 500 men jag blir inte beviljad ändå

Jag har Score 559 o det minsta skulle vara 500 men jag blir inte beviljad ändå
Såhär skrev kundtjänst i maj
"(12:17:59 PM) Jennifer: Det krävs 540 för att bli beviljad ett lån på 2000 kr"

Har du score 559, inga anmärkningar, inkomst över 250k så är det märkligt om du inte blir beviljad..

Senast ändrad:
Jag har 339.000 i inkomst inga anmärkningar ändå inget lån hos fairlo

Står som
Orsak i upplysningen för låg bisnode score

Tappat ca 15 ff, höjt min i konst från 385.000 till 509.000 och ca hälften av underskott av vad jag hade innan. Betyget har stått still på 4 sedan i april. Bra bisnode är :) eller inte

Jag ändrade mitt lån till vardagskredit, ingen ny upplysning. Kunde ta ut de 6000:- jag har betalat in under åren och pengarna kom in på kontot samma sekund jag gjorde uttaget.

Tappat ca 15 ff, höjt min i konst från 385.000 till 509.000 och ca hälften av underskott av vad jag hade innan. Betyget har stått still på 4 sedan i april. Bra bisnode är :) eller inte

Hur många FF har du kvar

Nu orkar jag inte gå tillbaka hur många inlägg som helst (men med risk för att någon redan nämnt det) så har fairlo nu tjänsten ”vardagskredit” som innebär att du kan göra uttag på det som du amorterat in!
För er som varit med ett tag eller som amorterat in minst 1000 kronor och skött återbetalningar och som behöver lite under tider som dessa skulle jag rekommendera att göra ett uttag (ingen kreditupplysning).

Nu orkar jag inte gå tillbaka hur många inlägg som helst (men med risk för att någon redan nämnt det) så har fairlo nu tjänsten ”vardagskredit” som innebär att du kan göra uttag på det som du amorterat in!
För er som varit med ett tag eller som amorterat in minst 1000 kronor och skött återbetalningar och som behöver lite under tider som dessa skulle jag rekommendera att göra ett uttag (ingen kreditupplysning).

Är det säkert att det inte sker någon prövning eller liknande när man begär uttag? Ligger endast på 4100/5000 ammorterat så undrar om det är värt att ammoterta in några hundralappar extra nu för att kunna plocka ut tillfälligt denna månaden. 😛

Är det säkert att det inte sker någon prövning eller liknande när man begär uttag? Ligger endast på 4100/5000 ammorterat så undrar om det är värt att ammoterta in några hundralappar extra nu för att kunna plocka ut tillfälligt denna månaden. 😛
Jag gjorde ett uttag. Ingen upplysning på mig iallafall. Jag hade kontaktat deras kundtjänst annars om jag var du.

Någon som fått lån hos dessa på senaste tiden? Vad hade ni för Bisnodescore?

Fairlo kommer inom några veckor lansera möjligheten att ansöka om att höja sin kredit. Maxbelopp 50K. Upplysning kommer inhämtas från Bisnode men hänsyn tas inte till Bisnode scoren utan enbart till deras interna score. Upplysningen syftar till att undersöka om det tillkommit anmärkningar, skuldsaldo etc. Allt detta enligt Fairlos kundtjänst. Ta allt med en nypa salt :D

Märkligt, den informationen hade dom ju egentligen kunnat "kolla" med Creditsafe också....
Ge oss gärna en update när man kan höja hos dom!

Fairlo kommer inom några veckor lansera möjligheten att ansöka om att höja sin kredit. Maxbelopp 50K. Upplysning kommer inhämtas från Bisnode men hänsyn tas inte till Bisnode scoren utan enbart till deras interna score. Upplysningen syftar till att undersöka om det tillkommit anmärkningar, skuldsaldo etc. Allt detta enligt Fairlos kundtjänst. Ta allt med en nypa salt :D
Jag har också hört det, men vi får se om det stämmer. Hade skrivit med dem på facebook messenger förut. Att det ska gå att höja sin kredit om man har redan en kredit.

Märkligt, den informationen hade dom ju egentligen kunnat "kolla" med Creditsafe också....
Ge oss gärna en update när man kan höja hos dom!
Jo egentligen hade dem kunnat använda creditsafe då. :/
Om score spelar mindre roll.

Vi har lanserat en funktion för att du ska kunna ansöka om högre kreditbelopp. Om du redan är befintlig kund och gör en ny ansökan på vår hemsida så kommer vi automatiskt att göra en prövning för att försöka utöka ditt befintliga låneutrymme till högsta möjliga belopp, baserat på din Fairlo Score. Om din Fairlo score ger dig högre belopp så kommer vi att erbjuda dig det högre beloppet, inklusive eventuell sänkning av ränta. Om vi inte kan erbjuda dig ett högre belopp än det du redan har så behåller du alltid din befintliga kredit. Enkelt, tryggt och transparent. Det tycker vi är fair. Fairlo score är vår interna poängsättning som bygger på den kundrelation vi har tillsammans med dig. För varje månad som du amorterar i tid så ökar din Fairlo Score och vi kan då erbjuda dig bättre villkor.

Vi har lanserat en funktion för att du ska kunna ansöka om högre kreditbelopp. Om du redan är befintlig kund och gör en ny ansökan på vår hemsida så kommer vi automatiskt att göra en prövning för att försöka utöka ditt befintliga låneutrymme till högsta möjliga belopp, baserat på din Fairlo Score. Om din Fairlo score ger dig högre belopp så kommer vi att erbjuda dig det högre beloppet, inklusive eventuell sänkning av ränta. Om vi inte kan erbjuda dig ett högre belopp än det du redan har så behåller du alltid din befintliga kredit. Enkelt, tryggt och transparent. Det tycker vi är fair. Fairlo score är vår interna poängsättning som bygger på den kundrelation vi har tillsammans med dig. För varje månad som du amorterar i tid så ökar din Fairlo Score och vi kan då erbjuda dig bättre villkor.

När kommer denna funktion då?

Synd att de inte lanserade detta för en månad sedan.. Jag betalade av och avslutade min kredit för kanske 3:e gången det här året då jag ville testa en höjning men kunde efter det inte bli beviljad för ens lägsta beloppet pga dåligt bisnode score. Jag samtalade lite med supporten om detta innan vilket de nämnde att det inte var garanterat att man kunde få igen, trots att mitt Bisnode score var lika dåligt vid alla tillfällen. Min poäng är, tills dess att de lanserat nya höjningsprocessen, lita inte på deras påstående att de går efter tidigare betalningshistorik.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp