Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Jag ska ansöka om utökning av krediten, kan inte göra nu pga för måna ff.
Jag har 2 st. ff som är tagna den 2021-10-18. Det kommer alltså vara 3 månader den 18 januari. Då kommer jag uppfylla krav om antal ff senaste 3 månader.
Det jag undrar är, ska man ansöka om höjning den 18 eller 19 januari?

Jag har 2 st. ff som är tagna den 2021-10-18. Det kommer alltså vara 3 månader den 18 januari. Då kommer jag uppfylla krav om antal ff senaste 3 månader.
Du kan nog söka den 18. De försvinner samma dag. Har du fått knappen om att du kan levla?

Du kan nog söka den 18. De försvinner samma dag. Har du fått knappen om att du kan levla?
Jag har den knappen men blir nekad pga att jag har för många ff. Jag ska försöka levla från 10k till 20k. Den 18 försvinner 2 ff och då kommer jag ha 3 ff senaste 3 månader.

Jag har den knappen men blir nekad pga att jag har för många ff. Jag ska försöka levla från 10k till 20k. Den 18 försvinner 2 ff och då kommer jag ha 3 ff senaste 3 månader.
De sa till mig borde gå samma dag :) du får berätta hur det går. Jag håller verkligen tummen att mitt fungerar i slutet av månaden. Mycket räkningar i januari och sen en el räkning på det

Det kan du ! Gjorde samma själv o det gick igenom med 4 Ff

De sa till mig borde gå samma dag :) du får berätta hur det går. Jag håller verkligen tummen att mitt fungerar i slutet av månaden. Mycket räkningar i januari och sen en el räkning på det
Tack. Jag återkommer den 18 med hur det går.:) Jag förstår, samma här, ska flytta också så skulle verkligen behöva de pengarna.

Är det någon som haft en ff från inkasso och ändå fått höja/ levla?

Är det någon som haft en ff från inkasso och ändå fått höja/ levla?
Ff från inkasso...hur menar du?
Har haft månadsfaktura som hamnat hos inkasso, detta har hänt kanske 4-5 gånger under de 2,5 åren som jag haft Fairlo.
Med mina normala förutsättningar kunde jag ändå höja från 50 till 100 med 4 ff!
Värt att chansa!

Har haft månadsfaktura som hamnat hos inkasso, detta har hänt kanske 4-5 gånger under de 2,5 åren som jag haft Fairlo.
Värt att chansa!

Menar förfrågningar.. Svea inkasso gjorde en förfrågan på bisnode på mig för ett par mån sedan. Undrade om ngn har blivit beviljad med inkasso ff . Har inga anmärkningar alls annars.

Ska vara lugnt, dock påverkar det ditt antal förfrågningar som ju ökade med +1 nu.
Okej, ja jag hoppas bara inte inkasso ff sätter käppar i hjulet.. har väntat ut så har idag totalt 2 ff senaste tre mån, i feb bara 1 ff kvar men då den inkasso ff.

Okej, ja jag hoppas bara inte inkasso ff sätter käppar i hjulet.. har väntat ut så har idag totalt 2 ff senaste tre mån, i feb bara 1 ff kvar men då den inkasso ff.
Någon som inte fått levla upp tex mellan 30 000 - 50 000 om man följt allt som de begär? Om fått nej pga något annat?

Värt att chansa!
Hur länge sedan höjde du till 100 000 kr och har du lösa också?

Är det någon som INTE blivit beviljad att öka från 50-100 med tre lyckade dragningar och 0-1 förfrågningar på bisnode? Jag ska söka i slutet av december men tänker att man kanske får avslag ändå även om man uppfyller de kraven
Hur gick det? Blev du beviljad?

Jag tror helt enkelt att Fairlo saknar pengar när dem inför FF begränsningar osv. Hade varit nog med 3 raka autogiro betalningar.

Jag tror helt enkelt att Fairlo saknar pengar när dem inför FF begränsningar osv. Hade varit nog med 3 raka autogiro betalningar.
Eller så är det pga att folk inte ska bli överbelånade? En med 10 ff på en månad är ganska desperat efter pengar? Eller att flera skiter i att betala? Dom är den bästa av alla snabba lån och hälften så bra räntor så intr så underligt dom skärper villkoren lite. Pengar har dom delfinitvt :)

Där har du fel. Tillgångar finns med råge och att tillämpa sunda utlåningsrutiner likt du nämner ovan är helt i sin ordning.

Det jag däremot inte förstår, Fairlo har ju uppenbarligen hittat ett koncept som fungerar. En modern och teknikanpassad site där man både lånar och betalar tillbaka i realtid. Utöver detta så fungerar deras utlåningsrutiner superbt eftersom man har gått ifrån 10.000 till 20.000 till 50.000 och nu till 100.000. Detta finansieras inte utav att bröderna Hanna ifrån sin egen ficka lånar ut pengar utan man har externa investerare och kapital som dom själva lånar.

Det jag dock inte förstår är hur det kommer sig att ingen annan gör det här?

Det finns uppenbarligen en marknad för det - Det finns pengar att tjäna men dom är ensamma.

Finns mig veterligen ingen annan seriös aktör som lånar ut 100.000 eller mer utan att ta en UC, det närmsta vi kommer är väl Holms som inte ens är ett svenskt företag och Wästgöta då men det är det lite speciellt både vad det gäller vem dom beviljar till och dom är snarare mer lika en "vanlig" bank i sina rutiner.

Det jag däremot inte förstår, Fairlo har ju uppenbarligen hittat ett koncept som fungerar. En modern och teknikanpassad site där man både lånar och betalar tillbaka i realtid. Utöver detta så fungerar deras utlåningsrutiner superbt eftersom man har gått ifrån 10.000 till 20.000 till 50.000 och nu till 100.000. Detta finansieras inte utav att bröderna Hanna ifrån sin egen ficka lånar ut pengar utan man har externa investerare och kapital som dom själva lånar.

Det jag dock inte förstår är hur det kommer sig att ingen annan gör det här?

Det finns uppenbarligen en marknad för det - Det finns pengar att tjäna men dom är ensamma.

Finns mig veterligen ingen annan seriös aktör som lånar ut 100.000 eller mer utan att ta en UC, det närmsta vi kommer är väl Holms som inte ens är ett svenskt företag och Wästgöta då men det är det lite speciellt både vad det gäller vem dom beviljar till och dom är snarare mer lika en "vanlig" bank i sina rutiner.
Inte alla som är benägna att tålmodigt plöja ned kapital över x antal år med kraftiga minusresultat i hopp om att ta tillräckligt med marknadsandelar för att bli vinstdrivande. Tilltalande affärsidé eller inte - huruvida det hela kommer bli livskraftigt för Fairlo eller ej återstår att se. De har kommit en lång väg och har förmodligen möjligheterna att lyckas!

Jag är mest orolig att Fairlo på sikt ska utvecklas till en "vanlig" bank typ som Northmill har gjort. Först lånar man ut hejvilt för att sen dra mer och mer åt hållet att satsa på UC. Än så länge är Fairlo kanon och hoppas Lösa kommer funka bra när det lanseras men jag kommer alltid vara orolig att det blir så populärt att man utvecklar sig till en vanlig bank om man satsar mer framöver. Inte kul å ha 150k som helt plötsligt dyker upp på UC.

Jag är mest orolig att Fairlo på sikt ska utvecklas till en "vanlig" bank typ som Northmill har gjort. Först lånar man ut hejvilt för att sen dra mer och mer åt hållet att satsa på UC. Än så länge är Fairlo kanon och hoppas Lösa kommer funka bra när det lanseras men jag kommer alltid vara orolig att det blir så populärt att man utvecklar sig till en vanlig bank om man satsar mer framöver. Inte kul å ha 150k som helt plötsligt dyker upp på UC.

Fast då tappar dom ju deras USP. Skulle dom dyka upp på UC har ju folk absolut inget som helst incitament att välja deras tjänst och produkt framför t.e.x. Northmill, Rocker, Bra Bank, Remember mfl.

Det är tämligen osannolikt - åtminstone på många år. Northmill är i skrivande stund en miljardbank vilket tog över ett och ett halvt decennium att åstadkomma.

Nej så är det ju. Inte skulle man välja 100k med 12% ränta med UC.
jo det är fortfarande en bra ränta sett till vad det är för tjänst, jämför med storbankerna som tar ut fasta avgifter även om krediten inte nyttjas, denna bild är från Swedbank kolla den effektiva räntan

Bilagor

• SmartSelect_20220116-171846_Chrome.webp
    SmartSelect_20220116-171846_Chrome.webp
    124.7 KB · Visningar: 215
Fick du något svar om varför du fick avslag?
Jag pratade aldrig med dom faktiskt. Jag inväntade en dragning till, sänkte min totala månadskostnad något och försökte igen. I samma veva blev jag erbjuden lösa så tänkte att nu kanske det är dags ändå. Å tamejtusan, fick både höja till 100k samt lösa min 8k skuld hos klarna. Jackpot!

De har aldrig haft ett positivt resultat - och inte heller 2021 som du hävdar. De har däremot satsat stenhårt och fått in en påtaglig investering på externt håll under 2021.
Märkligt ! För någon la upp årsredovisning här någonstans. Hitta den o så får ja se deras förluster,

Märkligt ! För någon la upp årsredovisning här någonstans. Hitta den o så får ja se deras förluster,
De har aldrig haft ett positivt resultat - och inte heller 2021 som du hävdar. De har däremot satsat stenhårt och fått in en påtaglig investering på externt håll under 2021.
Hittade deras årsredovisning. Det Vatt lite rött, så då Vatt det investerare som dök upp här

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp