Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Privatlån - Ingen UC
4. Kredio - Lån utan UC
5. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Brixo Kontokredit - Swish-utbetalning & Ingen UC
8. Tomly - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Klaralån - Lån utan UC

Fairlo, max 100000kr

Nej så är det ju. Inte skulle man välja 100k med 12% ränta med UC.

Går det åt hållet som Terry är inna på och tar UC finns chans att de sänker räntan. Och jag tror ju inte att vi kommer ha bankräntor på 1.5-3% för evigt självklart kommer "vanliga bankers" räntor öka igen. Och då är det mer troligt att man vill komma åt kvantitet och växa genom det som företag. Och för att kunna erbjuda lägre räntor krävs ju nästan UC.

Jag tror helt klart det finns en RISK att Fairlo förändras åt det hållet tyvärr.

Sen om man skall ha handen på hjärtat är ju de flesta här överbelånade jämfört med hur det BORDE vara.

Bäst egenteligen vore förbud mot räntor som överstiger en viss % och att all belåning gick via UC så vi inte kunde dölja skulder och egeteligen lura företagens kalkyler.

Många hade inte suttit där vi gör idag i så fall.

Sen finns det en klick som skulle suttit än värre till då. De som gör vad som helst för att få tag i pengar inklusive olagligheter eller låna av "fel folk"

Jag pratade aldrig med dom faktiskt. Jag inväntade en dragning till, sänkte min totala månadskostnad något och försökte igen. I samma veva blev jag erbjuden lösa så tänkte att nu kanske det är dags ändå. Å tamejtusan, fick både höja till 100k samt lösa min 8k skuld hos klarna. Jackpot!
Kul! Grattis:)

Har en fråga ska ska försöka formulera rätt. Höjde från 10-20k i juli men kunde bara levla från 20-30k förra månaden pga för många ff. Dvs 4 dragningar inte 3. Men undrar om ni tror jag kan höja från 30-50 i slutet av januari? Det har dragits 6ggr sen 20k gränsen men endast 2 ggr på denna nivån. Kundtjänst sa iaf att man ska ha 3 lyckade dragningar på denna nivån men tänkte de kanske inte fattade min fråga.

Har en fråga ska ska försöka formulera rätt. Höjde från 10-20k i juli men kunde bara levla från 20-30k förra månaden pga för många ff. Dvs 4 dragningar inte 3. Men undrar om ni tror jag kan höja från 30-50 i slutet av januari? Det har dragits 6ggr sen 20k gränsen men endast 2 ggr på denna nivån. Kundtjänst sa iaf att man ska ha 3 lyckade dragningar på denna nivån men tänkte de kanske inte fattade min fråga.

Det ska vara 3 inbetalningar sedan du höljde senast. Så du behöver en till dragning på denna nivå.

Eller så är det pga att folk inte ska bli överbelånade? En med 10 ff på en månad är ganska desperat efter pengar? Eller att flera skiter i att betala? Dom är den bästa av alla snabba lån och hälften så bra räntor så intr så underligt dom skärper villkoren lite. Pengar har dom delfinitvt :)
Fairlo badar verkligen inte i pengar. Enligt redovisningen ser man klart och tydligt det. Sen har Fairlo ett bra system men dem förändras för att inte bara behöva pumpa ut pengar. Dem vill ju ha pengar in också. Jag tycker 5FF begränsningen i kreditupplysningen är lite trubbigt. Hade hellre sett att man gått hårt på låg lön och anmärkningar.

Det jag däremot inte förstår, Fairlo har ju uppenbarligen hittat ett koncept som fungerar. En modern och teknikanpassad site där man både lånar och betalar tillbaka i realtid. Utöver detta så fungerar deras utlåningsrutiner superbt eftersom man har gått ifrån 10.000 till 20.000 till 50.000 och nu till 100.000. Detta finansieras inte utav att bröderna Hanna ifrån sin egen ficka lånar ut pengar utan man har externa investerare och kapital som dom själva lånar.

Det jag dock inte förstår är hur det kommer sig att ingen annan gör det här?

Det finns uppenbarligen en marknad för det - Det finns pengar att tjäna men dom är ensamma.

Finns mig veterligen ingen annan seriös aktör som lånar ut 100.000 eller mer utan att ta en UC, det närmsta vi kommer är väl Holms som inte ens är ett svenskt företag och Wästgöta då men det är det lite speciellt både vad det gäller vem dom beviljar till och dom är snarare mer lika en "vanlig" bank i sina rutiner.
Det är klart att det är förenat med vissa risken att ”öppna en bank”. Kanske svårt att få en vettig kapitalanskaffning utöver det.

Har du levla knappen? Tror den måste finnas för att få höja?
Men samtidigt står det att för var tredje inbetalning får vi höja. Och från juni är det ju 6 månader men du har bara höjt ett steg.. Du skriver också att du inte fått höja förrän förra månaden pga förfrågningar? Är det nere i 1 st de senaste tre månaderna

2021-12-02 Folkfinans
2021-11-29 Förskottslön Sverige AB
2021-11-23 8891 Svenska Bostadsfonden Services AB
2021-10-27 Nordax Bank AB (Publ)
2021-10-18 Bliq AB
2021-10-18 Opr-Finance Ab/Everydayplus

Imorron blir det exakt 3 månader jag tog 2 ff. Räknas det som 4 ff senaste 3 månader från imorron eller från 19/1? Jag vill prova och höja från 10 till 20k. Då gäller det 4ff senaste 3 månader?

2021-12-02 Folkfinans
2021-11-29 Förskottslön Sverige AB
2021-11-23 8891 Svenska Bostadsfonden Services AB
2021-10-27 Nordax Bank AB (Publ)
2021-10-18 Bliq AB
2021-10-18 Opr-Finance Ab/Everydayplus

Imorron blir det exakt 3 månader jag tog 2 ff. Räknas det som 4 ff senaste 3 månader från imorron eller från 19/1? Jag vill prova och höja från 10 till 20k. Då gäller det 4ff senaste 3 månader?
Du kan nog testa söka imorgon ska jag tro

Hej på er!

En liten fråga.
Någon som har lösa på 50 000 kr och har fått levla upp till 50 000 kr på vardagslån?
Jag ser inte någonstans på Fairlo om de påverkar varandra.
Kom gärna med input?

Hej på er!

En liten fråga.
Någon som har lösa på 50 000 kr och har fått levla upp till 50 000 kr på vardagslån?
Kom gärna med input?
Jag har lösa och levla till 50k. Men tror jag levla sen fick lösa direkt efter. Mwn inte
Säker låt mig kolla.

Hej på er!

En liten fråga.
Kom gärna med input?
Jo jag fixa lösa 23/11 sen kunde jag levla från 30 till 50 den 25/11 men levlade till 50 den 1/12 så alltså gjorde jag det efter jag haft lösa.

men inte tagit nått levla ba för få ner räntan :)

Sist jag höjde från 20 till 30 hade jag inte levla knappen men de gick bra ändå , så kanske inte alltid den behöver synas

Om man ansöker för höjning hos Fairlo, men får avslag. står det fortfarande för er på startsidan att man kan ansöka om att levla? Hur länge måste man vänta mellan att ansöka? Gäller från 50 till 100K.

Hej!
Fick du svar varför du blev nekad först? För du hade väl inga andra förfrågningar från andra än Fairlo?

I mitten av december levlade jag från 10.000 till 20.000 kr. Hade då gjort 3 inbet i tid. Fick då ny avbet.plan som skulle börja slutet januari. Drog på mig ca 5 förfrågni ngar från Bisnode i dec/jan utöver de många jag redan hade så hade kanske 10 förfrågningar senaste 2 månaderna (Fairlo undantagen). Drog ändå iväg en ansökan att levla i fredags trots att jag än inte hunnit betala in på den nya planen och döm om min förvåning när jag fick levla igen och nu till 30.000 kr! Det enda jag gjorde var att drastiskt minska summan utgifter för övr lån till 800 kr samt som tidigare angav jag min del av hyran till 1250 kr. Förstår inte riktigt deras regler nu...allt för många Bisnode på kort tid och fortfarande bara 3 inbet gjorda....Dessa 10.000 räddar mig från inkasso på 2 ställen där det brann.
Ps; Ja, och för den som undrar om sanningshalten i min summa 800 kr för övr lån och min del av hyra 1250 kr kan sluta fundera. Min man betalar stora delar av våra utgifter så 800 resp 1250 är vad jag betalar/mån.

I mitten av december levlade jag från 10.000 till 20.000 kr. Hade då gjort 3 inbet i tid. Fick då ny avbet.plan som skulle börja slutet januari. Drog på mig ca 5 förfrågni ngar från Bisnode i dec/jan utöver de många jag redan hade så hade kanske 10 förfrågningar senaste 2 månaderna (Fairlo undantagen). Drog ändå iväg en ansökan att levla i fredags trots att jag än inte hunnit betala in på den nya planen och döm om min förvåning när jag fick levla igen och nu till 30.000 kr! Det enda jag gjorde var att drastiskt minska summan utgifter för övr lån till 800 kr samt som tidigare angav jag min del av hyran till 1250 kr. Förstår inte riktigt deras regler nu...allt för många Bisnode på kort tid och fortfarande bara 3 inbet gjorda....Dessa 10.000 räddar mig från inkasso på 2 ställen där det brann.
Ps; Ja, och för den som undrar om sanningshalten i min summa 800 kr för övr lån och min del av hyra 1250 kr kan sluta fundera. Min man betalar stora delar av våra utgifter så 800 resp 1250 är vad jag betalar/mån.
Hur många inbetalningar har du sammanlagt? Var det tre och efter det levla du?

Alltså, man kan låna 100.000 direkt om man uppfyller kraven
Om man INTE gör det får man låna mindre.

Väljer jag att låna 10.000 som är mitt max kanske så kan jag leva för att trots det få låna högre sen.

Lånar jag 10.000 men har förutsättningar för 100.000 kan jag höja direkt utan att behöva leva.

(Så har jag förstått det)

Annars skulle ju 5000 vara max att ansöka om som ny kund om man var tvungen att leva alltid.

Jag ser det som att de säger
Ok du har kanske inte fullt de krav vi ställer för tillexempel 20.000 men du har skött betalningarna 3 Månader på 10.000 och har inte katastrof ekonomi så du får höja nu ändå.

Jag tror du kanske rent av kan höja till 50.000 nu direkt om du försöker.

Alltså, man kan låna 100.000 direkt om man uppfyller kraven
Om man INTE gör det får man låna mindre.

Väljer jag att låna 10.000 som är mitt max kanske så kan jag leva för att trots det få låna högre sen.

Lånar jag 10.000 men har förutsättningar för 100.000 kan jag höja direkt utan att behöva leva.

(Så har jag förstått det)

Annars skulle ju 5000 vara max att ansöka om som ny kund om man var tvungen att leva alltid.

Jag ser det som att de säger
Ok du har kanske inte fullt de krav vi ställer för tillexempel 20.000 men du har skött betalningarna 3 Månader på 10.000 och har inte katastrof ekonomi så du får höja nu ändå.

Jag tror du kanske rent av kan höja till 50.000 nu direkt om du försöker.
Kunde inte höja mer nu

Jag pratade aldrig med dom faktiskt. Jag inväntade en dragning till, sänkte min totala månadskostnad något och försökte igen. I samma veva blev jag erbjuden lösa så tänkte att nu kanske det är dags ändå. Å tamejtusan, fick både höja till 100k samt lösa min 8k skuld hos klarna. Jackpot!
Fick du beviljat 50000 kr även på lösa

Är det någon som fått beviljat 100k direkt vid 1:à ansökan?
menar du om man inte är kund sedan tidigare? (det var nämligen så jag tolkade frågan, Andrea har ju varit kund sedan tidigare och höjt upp)

Ok, ja jag menade direkt alltså från när man gör 1:a ansökan.
men då verkar det inte vara möjligt att få 100 direkt utan man måste börja på 50’.

Någon som fått höja denna månaden? Har 50k. Fick precis mailet om att dragningen var lyckad. Dock ingen knapp om höjning? Testade ändå & fick avslag…. Måste man vänta en stund efter mailet? Eller är jag körd att höja denna månaden?

Jag hade 5000kr först sedan höjde jag direkt till 10000.

Någon som fått höja denna månaden? Har 50k. Fick precis mailet om att dragningen var lyckad. Dock ingen knapp om höjning? Testade ändå & fick avslag…. Måste man vänta en stund efter mailet? Eller är jag körd att höja denna månaden?
Borde funka direkt om du har rätt förutsättningar. Annars provar du igen nästa månad.

Nej jag menar 5000 kr seb till 100000kr. Det var direkt flesta dagen de höjde till det i juli då höjde jag rakt av från femtusen kronor .

Men det var då i nyhetens behag sen ändrades ju allt bara nån månad efter . Dessutom hade jag 25ff hos bisnode vid tillfället och det var inte heller något problem .

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp