Det ska gå om du har 6 inbetalningar också.Hejsan
Jag försökte levla fr 30-50 men avslog pga för många förfrågningar
Jag har 2 ff senaste 3månaderna vilket är 1 för mkt enligt fairlos tabel för levla.
En som togs 6:e dec och en 11:dec , betyder de om jag vänta till 7:e mars så går det att levla ?
tacksam för hjälp
- Meddelanden
- 56
- Mottagna reaktioner
- 29
- Poäng
- 102
Det verkar inte alltid finnas givna svar på när man kan levla trots att man tror att man uppfyller alla kriterier. Jag fick vänta både 4 och 5 månader mellan vissa höjningar trots få bisnodes(som dessutom bara var tagna hos fairlo). Däremot tror jag att KALPen är väldigt viktig på dom högre nivåerna. Jag lyckades komma upp till 100k till slut lyckligtvis men mitt råd är ta inte för givet att det går att höja alla gånger. Sköter du dig bör det dock gå vägen förr eller senare.
Jag har 3 korrekta inbetalning sen senaste höjning. Ska de gå då?Det ska gå om du har 6 inbetalningar också.
Hejsan
Jag försökte levla fr 30-50 men avslog pga för många förfrågningar
Jag har 2 ff senaste 3månaderna vilket är 1 för mkt enligt fairlos tabel för levla.
En som togs 6:e dec och en 11:dec , betyder de om jag vänta till 7:e mars så går det att levla ?
tacksam för
De har ändrat till 6 st inbetalningar.Jag har 3 korrekta inbetalning sen senaste höjning. Ska de gå då?
Jag har över 6st inbetalningar totalt .De har ändrat till 6 st inbetalningar.
Men 3 sen senaste höjning
Det räknas från senaste höjningen.Jag har över 6st inbetalningar totalt .
Men 3 sen senaste höjning
Om man vill levla fr 30-50?Det räknas från senaste höjningen.
Står 3 inbetalningar på hemsidan …
- För var tredje lyckad autogirodragning kan du ansöka om att Levla upp en nivå. Har du sex lyckade i rad kan du Levla upp två nivåer, och så vidare. För att Levla till 100 000 kr och 50 000 kr behöver du ha minst sex lyckade autogirodragningar i rad.
Spelar ingen roll.Ja jag har 6 lyckade dragning irad sen krediterna togs
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Ja det blir lite snurrigt när de ändrar hela tiden. Bäst att inte tro och räkna med något när de gäller demMen för fan så ändrar dom till 6 just när jag skulle levla idag. Pratade med kundtjänst 1 vecka sen då sa de att jag skulle kunna levla 25e februari efter dragningen sen höjer dom till 6 helvete
- Meddelanden
- 844
- Mottagna reaktioner
- 325
- Poäng
- 497
Aktörer justerar ständigt sina riktlinjer för utlåning. Fairlo är inget undantag och de bör givetvis göra allt i sin makt för att minimera onödiga kreditförluster.Ja det blir lite snurrigt när de ändrar hela tiden. Bäst att inte tro och räkna med något när de gäller dem
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Ja visa ändrar hela tiden!Aktörer justerar ständigt sina riktlinjer för utlåning. Fairlo är inget undantag och de bör givetvis göra allt i sin makt för att minimera onödiga kreditförluster.
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
Från i fredags har de ändrat att från 30000 kr till 50000 kr måste det gått 6 månader med lyckade dragningar. Det var 3 st i fredagsNågon mer som inte fått höja nu på senaste trots uppfyllda kriterier typ?
De står som Nordiska KreditmarknadsaktiebolagetHmm fick deklarationen ocu Fairlo står ej med som inbetald ränta!? Jävligt skumt
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Aha dåså tack så mycket hahaDe står som Nordiska Kreditmarknadsaktiebolaget
då står det med- Blev medlem
- 23 augusti 2021
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Hittade nu.Gå in på fairlo och räkna själv hur mycket betalade du under 2021
- Meddelanden
- 1 335
- Mottagna reaktioner
- 883
- Poäng
- 717
Säker? Dem står som Nordic kompani någonting typ. Jag har dem på min.Hmm fick deklarationen ocu Fairlo står ej med som inbetald ränta!? Jävligt skumt
- Meddelanden
- 604
- Mottagna reaktioner
- 141
- Poäng
- 337
Hos mig också står NordiskaSäker? Dem står som Nordic kompani någonting typ. Jag har dem på min.
- Meddelanden
- 2 549
- Mottagna reaktioner
- 2 184
- Poäng
- 1 427
Yes såg nuSäker? Dem står som Nordic kompani någonting typ. Jag har dem på min.
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Missar du en betalning får du påminnelse samt inkasso av deras egna inkasso. Där du har möjlighet att betala ikapp. Sen vet jag inte vad som händer om du missar fler betalningar.Vilket inkassobolag änvänder fairlo sig av?
Sitt egna?
Och om man missat betalning, förfaller hela skulden/beloppet till inkasso?
- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 922
- Poäng
- 787
Jag vet inte men när jag inte kunde betala 1 månad så frågade jag om de kunde flytta faktura till nästa månad och då var det inga problem.Vilket inkassobolag änvänder fairlo sig av?
Sitt egna?
Och om man missat betalning, förfaller hela skulden/beloppet till inkasso?
- Meddelanden
- 844
- Mottagna reaktioner
- 325
- Poäng
- 497
Du har inte Levla sedan tidigare? Jag upplevde samma problem när jag skulle nyttja lansering nummer två av levla och genomförde allt via telefonen. När jag sedan försökte via datorn fungerade det utmärkt.Jag försöker ansöka om att levla men varje gång jag signerar kommer jag bara tillbaka till sidan där jag fyllt i uppgifter om min ekonomi. Någon som upplevt det och som vet vad som felar?
- Meddelanden
- 29
- Mottagna reaktioner
- 6
- Poäng
- 27
Nej precis det är första gången.Du har inte Levla sedan tidigare? Jag upplevde samma problem när jag skulle nyttja lansering nummer två av levla och genomförde allt via telefonen. När jag sedan försökte via datorn fungerade det utmärkt.
Då ska jag prova med datorn! Tack 
- Meddelanden
- 3 399
- Mottagna reaktioner
- 3 463
- Poäng
- 1 957
Ingen upplysning vid uttagNågon som vet fall fairlo tar upplysning vid uttag , isåfall vilken?

- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Ytterligare ett nederlag för fairlo. De har bytt till zimpler.
Spärrad där pga av spel och de kan vad jag vet inte erbjuda endast spärr för spel som trustly.
Så nu kan jag inte betala extra. Jag har betalt upp mellanskilnaden till att jag har 1000 varje månad och tagit ut allt som blivit tillgängligt.
Spärrad där pga av spel och de kan vad jag vet inte erbjuda endast spärr för spel som trustly.
Så nu kan jag inte betala extra. Jag har betalt upp mellanskilnaden till att jag har 1000 varje månad och tagit ut allt som blivit tillgängligt.
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Zimpler är en kopia på trustly, det är väl den enklaste förklaringen men zimpler har varit mer eller mindre bara relaterat till spel mig veterligen.Dum fråga, vad är zimpler och hur påverkar det uttagen?
Är det att de kollar kontot om det finns spel och sånt?
Jag maila zimpler nu om de tänker lösa det så som trustly gjort, att man kan skilja på spärr för soel och annat.
Ok, jag har mitt autogiro kopplat till ett konto som det är bara fairlo som dras från, där finns ingen historik med lön mm påverkar det när man ska levla? Antar att de kommer bli hårdare med kontohistoriken nu. Har inget spel eller sånt på lönekontot, tycker det är enklare och skilja på saker.
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Har du spärrat dig på zimpler?Det var inget problem för mig att sätta in och kunna ut nu som vanligt ? Men jag har ingen spelhistoriik.
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Ni missförstår nog helt.Ok, jag har mitt autogiro kopplat till ett konto som det är bara fairlo som dras från, där finns ingen historik med lön mm påverkar det när man ska levla? Antar att de kommer bli hårdare med kontohistoriken nu. Har inget spel eller sånt på lönekontot, tycker det är enklare och skilja på saker.
Jag har spärrat mig från att använda zimpler hos zimpler för att inte kunna sätta in på spelsidor den vägen. Och då verkar det som de spärrar allt även sånt som inte är spelrelaterat. Trustly kan man välja spärr för allt eller bara soel relaterat .
Fairlo bryr sig inte nu och kommer nog inte göra det, och i så fall måste de ju börja med instnator eller dylikt.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.