Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Brixo Kontokredit - Lån utan UC
4. Creditstar - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Lån utan UC
6. Loanstep - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Lumify - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Nstart - Godkänner skuld hos KF+bet.anmärkningar

Fairlo, max 100000kr

Kan du inte då ta bort spärren på zimpler då? De har ju inte spela på faktura längre? Och att ha den öppen så väl som trustly spelar väl då ingen roll för ditt spelande, eller?
Ahh såg nu att man kan separera trustly, de visste jag inte :-)

Kan du inte då ta bort spärren på zimpler då? De har ju inte spela på faktura längre? Och att ha den öppen så väl som trustly spelar väl då ingen roll för ditt spelande, eller?
De har spel överföring utan faktura. Alla sätt att sätta in pengar måste tas till för att minimera återfall helt enkelt, spelstop räcker inte långt.

Vet man varför man slutade med Trustly?

Har letat lite i tråden men jag orkar inte bläddra igenom allt . Hur är det nu på fairlo kan man få 20000 kr direkt ?

Har letat lite i tråden men jag orkar inte bläddra igenom allt . Hur är det nu på fairlo kan man få 20000 kr direkt ?
Ja, du kan nog få mer än så också om dom inte har ändrat nåt sen i somras, beroende på dina förutsätt såklart. Jag sökte 20’ men blev erbjuden 50’ direkt vid ansökan.

Någon mer som fått bort levla symbolen , hade den innan men nu när jag loggar in finns den inte mer ”du har nu möjlighet att levla din kredit ”

Någon mer som fått bort levla symbolen , hade den innan men nu när jag loggar in finns den inte mer ”du har nu möjlighet att levla din kredit ”
Min är borta med. Tror det har att göra med att de ändrade till 6 inbetalningar i rad och så kom den upp efter 3 ändå.

Hej,

Angående att levla, kan man ligga på tex 20 tusen-nivån och ha utnyttjad denna lånenivå, och levla sig upp till de högsta nivåerna, men att utan att använda sig mer än tex dessa 20 tusen i lån? (så att det finns beviljat låneutrymme vid framtida eventuella behov)

(Dvs, måste man tagit ut lån på aktuell beviljad nivå för att kunna levla sig mot högre?)

Hej,

Angående att levla, kan man ligga på tex 20 tusen-nivån och ha utnyttjad denna lånenivå, och levla sig upp till de högsta nivåerna, men att utan att använda sig mer än tex dessa 20 tusen i lån? (så att det finns beviljat låneutrymme vid framtida eventuella behov)

(Dvs, måste man tagit ut lån på aktuell beviljad nivå för att kunna levla sig mot högre?)
nej du väljer själv hur mycket du vill nyttja

Nån som vet om de går o betala in via bg o ocr? T.ex om nån annan ska betala in pengar åt en?

det här med bytet till Zimpler verkar ju vara riktigt skit.
jag försökte sätta in 12500kr nu från ICA Banken, men nu möts jag av meddelandet att den dagliga gränsen för banken är nådd.
tidigare har jag gjort insättningar på 46000kr utan problem, det blir ju ett stort projekt att lyckas lösa hela krediten på 100k om jag vill göra det men endast kan sätta in en liten skitsumma varje dag :(

edit: provade med 10000 och 5000 och allt blev nekat, så jag kan inte amortera extra, någon annan som också har problem?

Senast ändrad:
det här med bytet till Zimpler verkar ju vara riktigt skit.
jag försökte sätta in 12500kr nu från ICA Banken, men nu möts jag av meddelandet att den dagliga gränsen för banken är nådd.
tidigare har jag gjort insättningar på 46000kr utan problem, det blir ju ett stort projekt att lyckas lösa hela krediten på 100k om jag vill göra det men endast kan sätta in en liten skitsumma varje dag :(

edit: provade med 10000 och 5000 och allt blev nekat, så jag kan inte amortera extra, någon annan som också har problem?
Ja det fungerar sådär för mig med. Försökte extraamortera igår på Fairlo men sidan stod bara och snurrade när jag var inne på Zimpler. Det är väl det ända som är dåligt med fairlo just nu att man inte har manuella inbetalningsmöjligheter via hemsidan med bg/pg.

Ja det fungerar sådär för mig med. Försökte extraamortera igår på Fairlo men sidan stod bara och snurrade när jag var inne på Zimpler. Det är väl det ända som är dåligt med fairlo just nu att man inte har manuella inbetalningsmöjligheter via hemsidan med bg/pg.
Prova annan webb läsare. Har iPhone haft problem flera gånger med annat på Fairlo men logga in via chrome ist då funka allt..

Någon som vet om man kan ha autogiro till något annat konto än sitt eget? Typ min mans konto.?

Går det att levla från 30.000 till 100.000 eller måste man ta mellansteget på 50.000 först (och sen avvakta ytterligare 6 dragningar?)

Har en till fråga:
Tänker försöka levla till 50 eller helst 100 i slutet på april. Har tre ff, alla i februari, varav en från fairlo och en utan namn på frågeställaren. Kan fairlo ändå se den och kommer min ansökan godkännas? Tror jag har läst på forumet att förfrågningar utan namn inte syns då vissa använder ett gammalt system men blir osäker.

Har en till fråga:
Tänker försöka levla till 50 eller helst 100 i slutet på april. Har tre ff, alla i februari, varav en från fairlo och en utan namn på frågeställaren. Kan fairlo ändå se den och kommer min ansökan godkännas? Tror jag har läst på forumet att förfrågningar utan namn inte syns då vissa använder ett gammalt system men blir osäker.
Du ska ha 1 ff och det ska va gjorda 6 dragningar för att du ska få höja.

Du ska ha 1 ff och det ska va gjorda 6 dragningar för att du ska få höja.
Det har jag förstått. Därför undrar jag om den ena ff som inte har någon frågeställare bakom datumet. Syns den inte blir jag beviljad, annars räknas det som två ff.

Har inga förfrågningar från någon annan senaste 5 månaderna men däremot 7-8 st från fairlo när jag prövat höja , har 30 och kommande betalning är det 6 lyckade i rad , har försökt ändå fast jag inte haft 6st , har mycket dålig bisnode , vad tror ni om chanserna att få levla , haft krediten i över 1 år alltid skött allt , någon som fått höja med dåliga förutsättningar ? Tycker dom man är desperat om man gjort så många försök hos dom och fått avslag ?

Någon som upplever att det dras mer än det månadsbelopp som Fairlo själva anger? Det handlar inte om mycket pengar, de har kanske dragit 700 istället för 500, men undrar mer vad det beror på? Är det någon extra ränta som inte är inräknat i månadsbeloppet?

Ja, det gör jag ibland. Inget den senaste månaden dock. Och vad jag förstår ska uttagen vara kostnadsfria?
Visst är de de, men räntan tickar ju på :) så de månader du tagit ut blir första återbetalningen högre eftersom de räknar räntan :)
Du kan se vad som kommer att dras på dina sidor under betalplan :)

Fairlo höjer räntan nästa månad
SmartSelect_20220422-174441_Gmail.webp

Låter sjukt konstigt att dom kan höja räntan på befintliga lån!? Okej såna som tar nya.... men vi som har varför ska dom höja vårat? Jävligt lustigt.

Jävligt lustigt bara höja från ingenstans!?
"Efter en lång period av låga räntor då vi till och med kunnat sänka räntan för våra kunder vid ett par tillfällen höjs nu räntorna globalt. Utvecklingen på finansmarknaden, med en skenande inflation pådrivet av ett hemskt krig i Ukraina, har lett till ökade kreditkostnader. Det innebär att vi behöver höja räntan för att kunna fortsätta leverera och utveckla en hållbar lånetjänst som kännetecknas av transparens, ärlighet och en schysst ränta utan avgifter.

Med start om en månad kommer vi därför att justera årsräntan med upp till två procentenheter.

Det motsvarar en genomsnittlig ökning av månadsbeloppet för våra kunder med cirka 30 kronor vid fullt nyttjande. En summa som räcker för att ge Fairlo möjlighet att möta det förändrade ränteläget och fortsätta ge människor ett schysst alternativ på lånemarknaden."

Låter sjukt konstigt att dom kan höja räntan på befintliga lån!? Okej såna som tar nya.... men vi som har varför ska dom höja vårat? Jävligt lustigt.
men alla banker gör så, men storbankerna följer reporäntan, så befintliga lån sänks och höjs lika mycket som reporäntan rör sig, men Fairlo får nog sitt kapital från andra källor och måste då antagligen göra såhär

Jag förstår ändå inte skälet. Vilka ökade kostnader? Vad har utvecklingen på finansmarknaden och kriget i Ukraina med fairlos utgifter att göra? Och reporäntan har inte höjts än för i år. De kan väl vänta tills riksbanken faktiskt höjer räntan?
Känns så ologiskt. Vad hindrar dem ifrån att höja 2% till ännu nästa månad.

men alla banker gör så, men storbankerna följer reporäntan, så befintliga lån sänks och höjs lika mycket som reporäntan rör sig, men Fairlo får nog sitt kapital från andra källor och måste då antagligen göra såhär
Kanske från kriminella?

Jag förstår ändå inte skälet. Vilka ökade kostnader? Vad har utvecklingen på finansmarknaden och kriget i Ukraina med fairlos utgifter att göra? Och reporäntan har inte höjts än för i år. De kan väl vänta tills riksbanken faktiskt höjer räntan?
Känns så ologiskt. Vad hindrar dem ifrån att höja 2% till ännu nästa månad.
Dom bluffar ju. Gangsters i styrelsen? Jag ska lösa in lånet nu i Juni.

Senast ändrad:
Men vadå man har ju ingått avtal då kan de väl inte bara höja räntan på befintligt lån?! Då kan de ju höja till 29% likaväl o bara ändra om de vill. De funkar väl inte så?

Eller menar de för de som söker nya lån? För har befintligt får de väl ej höja räntan på?

Men vadå man har ju ingått avtal då kan de väl inte bara höja räntan på befintligt lån?! Då kan de ju höja till 29% likaväl o bara ändra om de vill. De funkar väl inte så?
det är bara bolån med bunden ränta som har en fast avtalad ränta.
kolla på ALLA andra banker som erbjuder blanco, dom skriver att räntan är "för nätvarande" x%, när riksbanken sänkte reporäntan då fick vi sänkt ränta på våra lån, men det var det ingen som klagade över.
som pralini skriver, läs det finstilta

det är bara bolån med bunden ränta som har en fast avtalad ränta.
kolla på ALLA andra banker som erbjuder blanco, dom skriver att räntan är "för nätvarande" x%, när riksbanken sänkte reporäntan då fick vi sänkt ränta på våra lån, men det var det ingen som klagade över.
som pralini skriver, läs det finstilta
Precis står alltid i villkoren. Men dom förlorar kunder på att göra så,

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Tillbaka
Topp