- Meddelanden
- 420
- Mottagna reaktioner
- 45
- Poäng
- 167
De hittar på lite nytt hela tiden….Har dom ändrat lite i villkoren vad gäller levla, var det inte max 1 förfrågan på 6 månader ( 50-100) ?
om jag fattar rätt står det max 1 förfrågan på 3 månader?
- Meddelanden
- 97
- Mottagna reaktioner
- 32
- Poäng
- 137
Det låter som de har en produkt som är under ständigt förbättringsarbete, utvecklas dom inte kommer dom på sikt avvecklas, sa en vis man en gång.De hittar på lite nytt hela tiden….
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Hejsan! Jag har en liten fundering över Fairlo som jag hoppas att någon kan hjälpa mig med.
Det är så att jag har kämpat några månader där jag gjort fem stycken autogirodragningar i rad i förhoppning att kunna levla vid nästa dragning i maj. Den senaste dragningen gjorde nu den 25/4 som drogs och samma dag fick jag ett meddelande att betalningen var registrerad. Jag kunde även se det på mina sidor. Men tyvärr så har något i deras system gått fel och det hade skapats en till betalning (dubbel dragning) och idag fick jag en påminnelse att den var obetald där dom lagt på en påminnelseavgift. Så nu blev jag orolig. Betyder detta att min chans att levla börjar om på nytt? Någon med erfarenhet om att kunna levla även om ni fått en påminnelse?
Jag kontaktade Fairlos kundtjänst som kunde se att något blivit fel men bad mig att betala fakturan ändå. Jag fick dessvärre inte klarhet i vad som gäller om det blir med att kunna levla nästa månad nu när jag fick påminnelse.
ska levla från 50-100k
/Feskarn
Det är så att jag har kämpat några månader där jag gjort fem stycken autogirodragningar i rad i förhoppning att kunna levla vid nästa dragning i maj. Den senaste dragningen gjorde nu den 25/4 som drogs och samma dag fick jag ett meddelande att betalningen var registrerad. Jag kunde även se det på mina sidor. Men tyvärr så har något i deras system gått fel och det hade skapats en till betalning (dubbel dragning) och idag fick jag en påminnelse att den var obetald där dom lagt på en påminnelseavgift. Så nu blev jag orolig. Betyder detta att min chans att levla börjar om på nytt? Någon med erfarenhet om att kunna levla även om ni fått en påminnelse?
Jag kontaktade Fairlos kundtjänst som kunde se att något blivit fel men bad mig att betala fakturan ändå. Jag fick dessvärre inte klarhet i vad som gäller om det blir med att kunna levla nästa månad nu när jag fick påminnelse.
ska levla från 50-100k
/Feskarn
Senast ändrad:
- Meddelanden
- 35
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 32
Några Fairlo frågor. 
Är provanställd. Blir förhoppningsvis tillsvidareanställd om några veckor. Anger man nånstans när man söker hos Fairlo vilken anställningsform man har? Bättre att vänta några veckor?
Begär Fairlo in kopior på lönespecar och/eller anställningskontrakt? Kan de ringa arbetsgivaren? (tycker inte denne har med detta att göra)
Har två egna bankkonton hos olika banker, det ena har jag BankID på. Funkar det att bara legitimera sig med detta BankID hos Fairlo, men att få pengarna utbetalda till den andra banken? (vill inte Fairlo ska synas hos min "huvudbank", om jag tex söker bolån(eller annat!) nångång i framtiden och de begär ut bankhistorik, som jag läst här på forumet kan hända, och det då tex visar Fairlo ut/in-betalningar)

Är provanställd. Blir förhoppningsvis tillsvidareanställd om några veckor. Anger man nånstans när man söker hos Fairlo vilken anställningsform man har? Bättre att vänta några veckor?
Begär Fairlo in kopior på lönespecar och/eller anställningskontrakt? Kan de ringa arbetsgivaren? (tycker inte denne har med detta att göra)
Har två egna bankkonton hos olika banker, det ena har jag BankID på. Funkar det att bara legitimera sig med detta BankID hos Fairlo, men att få pengarna utbetalda till den andra banken? (vill inte Fairlo ska synas hos min "huvudbank", om jag tex söker bolån(eller annat!) nångång i framtiden och de begär ut bankhistorik, som jag läst här på forumet kan hända, och det då tex visar Fairlo ut/in-betalningar)
- Meddelanden
- 89
- Mottagna reaktioner
- 75
- Poäng
- 207
Du anger det bankkontot som pengarna ska in på. Har du två banker/konto så spelar ingen roll vilket bara det är i ditt namn, Fairlo drar också från det konto som du anger den 25:e varje månad så se till att ha täckning på kontot.Några Fairlo frågor.
Och nej, spelar ingen roll om du är provanställd, dom går på andra kriterier. Du behöver inte skicka in arbetsgivarintyg osv, fyll bara i dom uppgifter som står när du söker.
- Meddelanden
- 294
- Mottagna reaktioner
- 35
- Poäng
- 157
Bortser Fairlo från bisnode ansökningar som man gjort hos dom ? Vill leva från 20 k och uppåt men fick meddelandet om att jag hade för många bisnode ansökningar senast jag provade för en månad sen . Hur många får man max ha numera ? Senaste 3 månaderna har jag 5 stycken på kivra( 1 är från fairlo) .
- Meddelanden
- 1 978
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 787
För 20k-30k levla gäller:Bortser Fairlo från bisnode ansökningar som man gjort hos dom ? Vill leva från 20 k och uppåt men fick meddelandet om att jag hade för många bisnode ansökningar senast jag provade för en månad sen . Hur många får man max ha numera ? Senaste 3 månaderna har jag 5 stycken på kivra( 1 är från fairlo) .
3 lyckade dragning i rad
Max 1 ff från andra låneaktörer senaste 6 mån
obegränsade ff av fairlo
0 inkasso
Fairlo | Frågor och svar
Genom transparens suddar vi ut maktskillnaderna mellan dig som kund och oss som kreditgivare.
- Meddelanden
- 1 746
- Mottagna reaktioner
- 503
- Poäng
- 627
De ändrar hela tiden sina regler. Nu är det 1 förfrågningar senaste 6 månaderna. Alldeles nyligen var det 1 förfrågan senaste 3 månader. De är svårt att hänga medFör 20k-30k levla gäller:
3 lyckade dragning i rad
Max 1 ff från andra låneaktörer senaste 6 mån
obegränsade ff av fairlo
0 inkasso
![]()
Fairlo | Frågor och svar
Genom transparens suddar vi ut maktskillnaderna mellan dig som kund och oss som kreditgivare.fairlo.se
- Meddelanden
- 1 978
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 787
OkDe ändrar hela tiden sina regler. Nu är det 1 förfrågningar senaste 6 månaderna. Alldeles nyligen var det 1 förfrågan senaste 3 månader. De är svårt att hänga med
- Meddelanden
- 534
- Mottagna reaktioner
- 234
- Poäng
- 417
japp hade planerat att döda en annan kredit i Juni genom höjning. Det sket sig nu eftersom jag har en annan förfrågan i Mars.De ändrar hela tiden sina regler. Nu är det 1 förfrågningar senaste 6 månaderna. Alldeles nyligen var det 1 förfrågan senaste 3 månader. De är svårt att hänga med
Går inte att planera mot Fairlo längre, andra gången dom ändrar sina regler precis innan jag tänkt höja.
- Meddelanden
- 534
- Mottagna reaktioner
- 234
- Poäng
- 417
Vad man än levlar till så får man bara ha en(1) bisnode förfrågan dom senaste 6 månaderna.Kan det vara fortfarande tre månader men med 0 ff? Jag är exakt i samma situation.
Finns det nån här som har försökt nyligen? Alltså 0 f under de senaste 3 månaderna men mer än 1 under 6 månader?
Du behöver alltså vänta så att du endast har en förfrågan hos bisnode dem senaste 6 månaderna.
Inte svårare än så 😛
Står ju tydligt på deras sida!
- Meddelanden
- 487
- Mottagna reaktioner
- 210
- Poäng
- 407
Det vet jag. Vill ändå höra av de som ansökt med 0 ff/3 månader. Man vet aldrigVad man än levlar till så får man bara ha en(1) bisnode förfrågan dom senaste 6 månaderna.
Du behöver alltså vänta så att du endast har en förfrågan hos bisnode dem senaste 6 månaderna.
Inte svårare än så 😛
Står ju tydligt på deras sida!
Typiskt!
Nu är det 1 förfrågningar senaste 6 månaderna. Alldeles nyligen var det 1 förfrågan senaste 3 månader. Känns som det är hala typer nu som dem stirrar sig blinda på vinster.
Varför gör dem inte mer Lösa? jag som vill lösa mina krediter... Kommer byta
Nu är det 1 förfrågningar senaste 6 månaderna. Alldeles nyligen var det 1 förfrågan senaste 3 månader. Känns som det är hala typer nu som dem stirrar sig blinda på vinster.
Varför gör dem inte mer Lösa? jag som vill lösa mina krediter... Kommer byta
- Meddelanden
- 85
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 137
Är det någon som fått beviljat 50-100K nyligen?
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Jag ska prova att levla den 26:e. Min senaste förfrågan på Bisnode är från Fairlo i mitten av Januari. Den 25:e har jag gjort 6 autogiroinbetalningar i rad. Återkommer med svar. Men hade varit skönt att veta att någon har lyckats.Är det någon som fått beviljat 50-100K nyligen?
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Fairlo förfrågningar räknas väl inte eller har de ändrat det med?Jag ska prova att levla den 26:e. Min senaste förfrågan på Bisnode är från Fairlo i mitten av Januari. Den 25:e har jag gjort 6 autogiroinbetalningar i rad. Återkommer med svar. Men hade varit skönt att veta att någon har lyckats.
- Meddelanden
- 85
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 137
Samma här, jag har dock en förfrågan på Bisnode i november och januari. Har 6st dragningar den 25/5 och tänkte levla 50-100. Bra att ha som budget och ska sedan samla alla mina lån i slutet på maj - början på juni!Jag ska prova att levla den 26:e. Min senaste förfrågan på Bisnode är från Fairlo i mitten av Januari. Den 25:e har jag gjort 6 autogiroinbetalningar i rad. Återkommer med svar. Men hade varit skönt att veta att någon har lyckats.
- Meddelanden
- 85
- Mottagna reaktioner
- 40
- Poäng
- 137
Nej, det är desamma!Fairlo förfrågningar räknas väl inte eller har de ändrat det med?
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Ja precis! Man är bara lite rädd för att dom ska komma med några andra bortförklaringar, eller att pengarna ska vara slut så att man får avslag för det. Håller tummarna för oss båda!Samma här, jag har dock en förfrågan på Bisnode i november och januari. Har 6st dragningar den 25/5 och tänkte levla 50-100. Bra att ha som budget och ska sedan samla alla mina lån i slutet på maj - början på juni!
- Meddelanden
- 487
- Mottagna reaktioner
- 210
- Poäng
- 407
Det tror jag verkligen, att man får avslag för att pengarna inte finns. Har fått avslag hos GF Money pga gamla BETALDA föreläggande hos kf och jag blev bara what the f***Ja precis! Man är bara lite rädd för att dom ska komma med några andra bortförklaringar, eller att pengarna ska vara slut så att man får avslag för det. Håller tummarna för oss båda!
- Meddelanden
- 170
- Mottagna reaktioner
- 57
- Poäng
- 177
Kan tyvärr inte svara på det. Antagligen. Men för att vara säker så fråga i Fairlos kundtjänst.Räknas en förfrågan från bisnode om det gäller ett mobilabonnemang? Står Max 1 förfrågan från andra låneföretag..
- Meddelanden
- 246
- Mottagna reaktioner
- 133
- Poäng
- 317
Någon som vet om ens 6+ lyckade dragningarna fortsätter att gälla om man betalar av hela krediten och tar ut hela summan på nytt några månader senare? Måste det vara 6 nya dragningar då för att kunna höja eller gäller alla dragningar sedan man blev kund?
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
det är 6 lyckade autogirodragningar som gäller, tidigare löste jag hela krediten i förtid så att något autogiro aldrig drogs, så jag fick vänta lite längre innan min höjning kunde godkännas.Någon som vet om ens 6+ lyckade dragningarna fortsätter att gälla om man betalar av hela krediten och tar ut hela summan på nytt några månader senare? Måste det vara 6 nya dragningar då för att kunna höja eller gäller alla dragningar sedan man blev kund?
såhär i efterhand så skulle jag ha lämnat en lite mindre del utnyttjat så stt autogiro fortfarande drogs
- Meddelanden
- 1 116
- Mottagna reaktioner
- 512
- Poäng
- 597
Det gör de.Kan tyvärr inte svara på det. Antagligen. Men för att vara säker så fråga i Fairlos kundtjänst.
- Meddelanden
- 155
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 217
Någon annan som har problem med fairlo? Gjorde ett uttag på 1300kr 14:35 och pengarna har fortfarande inte landat på kontot.
Upplever att sedan dom bytte utbetalningsgrej så gick det segare att få utbetalt, men då har det tagit runt 30-40 min men inte flera timmar…
Upplever att sedan dom bytte utbetalningsgrej så gick det segare att få utbetalt, men då har det tagit runt 30-40 min men inte flera timmar…
- Meddelanden
- 608
- Mottagna reaktioner
- 135
- Poäng
- 337
Tar dom bara bisnode? Inget som påverkar Uc betyget? Vad behöver man för bisnode betyg? Kan man få med 1 2,5 års gammal betalningsanmärkning?
finns det andra bra aktörer som bara tar bisnode eller creditsafe?
finns det andra bra aktörer som bara tar bisnode eller creditsafe?
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
12 månaderHur länge syns en bisnode ff?
- Meddelanden
- 296
- Mottagna reaktioner
- 102
- Poäng
- 307
Exakt samma för mig. Gjorde ett uttag i fredags kväll/natt. Inga pengar in än. Inget svar från dom via Mail heller.Någon annan som har problem med fairlo? Gjorde ett uttag på 1300kr 14:35 och pengarna har fortfarande inte landat på kontot.
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Okej, tack för svar! Angående bisnode när jag betalt av 3 produkter som merax kommer dom meddela bisnode detta?12 månader
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
ja bara BisnodeDom tar bara bisnode och inte UC? Vill inte slösa en UC
- Meddelanden
- 608
- Mottagna reaktioner
- 135
- Poäng
- 337
Toppen! Är det någon som fått beviljat med 1 anmärkning? Har en 2,5 år gammal. Eller är det ingen idé ens söka?ja bara Bisnode
- Meddelanden
- 12 089
- Mottagna reaktioner
- 8 508
- Poäng
- 5 497
Tror inte de skulle bevilja med anmärkning.Toppen! Är det någon som fått beviljat med 1 anmärkning? Har en 2,5 år gammal. Eller är det ingen idé ens söka?
- Meddelanden
- 1 939
- Mottagna reaktioner
- 922
- Poäng
- 787
Hade samma problem med de när jag gjorde uttag senast. Väntade på pengarna 1 dag, fick de inte direkt som innan.Exakt samma för mig. Gjorde ett uttag i fredags kväll/natt. Inga pengar in än. Inget svar från dom via Mail heller.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.