- Meddelanden
- 1 940
- Mottagna reaktioner
- 924
- Poäng
- 787
Ja, nu får man ha bara 1 ff senaste 6 månaderna.Har dom ändrat regler igen ???
- Meddelanden
- 1 940
- Mottagna reaktioner
- 924
- Poäng
- 787
Va? När då? Det har jag missat.Japp dom har tagit bort 100 tusen nu
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Kolla deras sida . Jag frågade med , tydligen 12 lyckade dargingar ju med från 30000Va? När då? Det har jag missat.
- Meddelanden
- 1 940
- Mottagna reaktioner
- 924
- Poäng
- 787
Ja nu ser jag det också. Så det är max 30 000kr nu som kreditutrymme och för att få 30 000 kr i utrymme så måste de ske 12 lyckade dragningar.Dom har ändrat såklart precis innan vissa ska kunna levla till 100 i morgon . Suck kolla deras hur det fungerar att levla. Han i chatten sa att dom tagit bort 100 men väldigt konstigt
Fairlo har nu blivit samma skit som andra dåliga snabblånsbolag.
Tror faktiskt att de kommer ha 100 000 eller högre men med UC.
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Ja tråkigt dom gjort såhär.Ja nu ser jag det också. Så det är max 30 000kr nu som kreditutrymme nu och för att få 30 000 kr i utrymme så måste de ske 12 lyckade dragningar.
Fairlo har nu blivit samma skit som andra dåliga snabblånsbolag.
Tror faktiskt att de kommer ha 100 000 eller högre men med UC.
- Meddelanden
- 216
- Mottagna reaktioner
- 62
- Poäng
- 197
Jag vet inte , jätte märkligt dettaSå om man har 30k och vill levla till 50 går inte?
- Meddelanden
- 2 275
- Mottagna reaktioner
- 753
- Poäng
- 737
Sagt det hela tiden: pengarna är slut 
Fairlo har länge varit dominerande på marknaden när det kommer till snabblån.
Men...snart lär de få se sig omsprungna.
De har levt på ryktet ett längre tag nu och det blir sämre och sämre för varje vecka som går. Samtidigt kan jag faktiskt inte nämna ett enda företag (snabblån) som är bättre, men det är en tidsfråga.
Tror att detta är graven för Fairlo, kraven är orimliga och ändras hela tiden.
Tycker det är orättvist när många är mitt i levlandet. Råkade själv ut för att de ändrade reglerna precis innan jag skulle höja...

Fairlo har länge varit dominerande på marknaden när det kommer till snabblån.
Men...snart lär de få se sig omsprungna.
De har levt på ryktet ett längre tag nu och det blir sämre och sämre för varje vecka som går. Samtidigt kan jag faktiskt inte nämna ett enda företag (snabblån) som är bättre, men det är en tidsfråga.
Tror att detta är graven för Fairlo, kraven är orimliga och ändras hela tiden.
Tycker det är orättvist när många är mitt i levlandet. Råkade själv ut för att de ändrade reglerna precis innan jag skulle höja...
- Meddelanden
- 728
- Mottagna reaktioner
- 102
- Poäng
- 317
Ha ha ha ha vilken fiasko att gå från 100.000 med reklam på Facebook och överallt till att sänka till 30.000 som dom flesta skitbolagen har , finns bara en anledning som går att ”köpa” och de är att dom fått finansinspektionens ögon på sig då dom är de enda bolaget som
Kört med levla och gett folk kredit fast bisnode säger ( kredit avrådes) men dåligt skött hur som helst
Kört med levla och gett folk kredit fast bisnode säger ( kredit avrådes) men dåligt skött hur som helst
- Meddelanden
- 259
- Mottagna reaktioner
- 196
- Poäng
- 367
Men deras hemsida säger fortfarande upp till 100.000:-, vart ser ni att dom har sänkt till 30.000:-? Dock står det också 14% ränta på 100’ men den är väl typ 16% nu så det är ju lite vilseledande.
- Meddelanden
- 246
- Mottagna reaktioner
- 133
- Poäng
- 317
Fan man orkar ju inte med en så opålitlig tjänst! Förra månaden skulle jag levla till 100k så bytte de villkor precis innan ang. antal ff.
Nu siktade jag på att kunna levla om 3 månader och nu är 100k helt borta. Förstör ju hela ens planering och målsättning!
Planerade att betala in mina lånade 30k helt med maj- och junilönen för att ha som en buffert i någon månad, sen ville jag kunna ta ut allt och betala till annat istället. Men känns ju osäkert att man ens ska kunna ta ut beloppet på nytt nu när de verkar ha pengaproblem själva….
Nu siktade jag på att kunna levla om 3 månader och nu är 100k helt borta. Förstör ju hela ens planering och målsättning!

Planerade att betala in mina lånade 30k helt med maj- och junilönen för att ha som en buffert i någon månad, sen ville jag kunna ta ut allt och betala till annat istället. Men känns ju osäkert att man ens ska kunna ta ut beloppet på nytt nu när de verkar ha pengaproblem själva….
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Finns inget försvar, upplever Fairlo som en aningen oseriösa, dom ändrar ju sina villkor en gång i veckan och det gör ju att vi som kunder känner ju oss otrygga, om vad som
ska hända här näst? Vet inget bolag som
ändrar så mycket som dom gör, det är ett tecken på svag ledning.
ska hända här näst? Vet inget bolag som
ändrar så mycket som dom gör, det är ett tecken på svag ledning.
- Meddelanden
- 58
- Mottagna reaktioner
- 13
- Poäng
- 51
Någon här i chatten nämnde att det var Creditsafe som Fairlo använde?? Men hittar inget om det på Fairlos hemsida och sen hittade jag den här listan på google med alla Creditsafe lån och där är dem inte med. https://zmarterwallet.se/creditsafe-lan/Hur länge syns en bisnode ff?
Är det någon som har erfarenhet av Ferratum? Fungerar dem likadant som Fairlo typ?
- Meddelanden
- 1 940
- Mottagna reaktioner
- 924
- Poäng
- 787
Nej de använder sig av Bisnode inte Creditsafe.Någon här i chatten nämnde att det var Creditsafe som Fairlo använde?? Men hittar inget om det på Fairlos hemsida och sen hittade jag den här listan på google med alla Creditsafe lån och där är dem inte med. https://zmarterwallet.se/creditsafe-lan/
Är det någon som har erfarenhet av Ferratum? Fungerar dem likadant som Fairlo typ?
Angående Ferratum så är dem en av de värsta lån. Om du till exempel lånar 35000kr så är minsta månadskostnad 1450kr där ca 1100 kr bara är ränta.
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Det tar alltså bort 100.000 men de som redan har 100.000 kommer de fula sig extremt som de gjorde för andra som troligtvis fick 100.000 för att de hade ett systemfel. De kunde väl inte ta ut sen det utrymmet de återbetalat.
På ett sätt skulle det ju vara bra att tvingas betala ner skulden men för mig just nu finns inte det utrymmet.
På ett sätt skulle det ju vara bra att tvingas betala ner skulden men för mig just nu finns inte det utrymmet.
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
Fairlo har varit lite för bra för att vara sant, dom har lånat ut alldeles för lätt till folk med extremt dålig kreditvärdighet, så jag tycker att det bara är bra att dom stramar åt, men jag förstår att det suger för er som hade förväntat er att kunna levla snart.
hur har dom tänkt det med oss som redan är beviljade 100.000kr? på mina sidor står det fortfarande att jag har 100.000, men nu känns det väldigt osäkert om man kommer kunna plocka ut pengarna igen ifall man har betalat in en slant, exempelvis skatteåterbäringen som förhoppningsvis kommer snart
hur har dom tänkt det med oss som redan är beviljade 100.000kr? på mina sidor står det fortfarande att jag har 100.000, men nu känns det väldigt osäkert om man kommer kunna plocka ut pengarna igen ifall man har betalat in en slant, exempelvis skatteåterbäringen som förhoppningsvis kommer snart
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
Svaret kommer imorgon kväll när jag skall försöka ta ut efter nattens betalning.Fairlo har varit lite för bra för att vara sant, dom har lånat ut alldeles för lätt till folk med extremt dålig kreditvärdighet, så jag tycker att det bara är bra att dom stramar åt, men jag förstår att det suger för er som hade förväntat er att kunna levla snart.
- Meddelanden
- 1 361
- Mottagna reaktioner
- 459
- Poäng
- 557
Riktigt fula fiskarFairlo har varit lite för bra för att vara sant, dom har lånat ut alldeles för lätt till folk med extremt dålig kreditvärdighet, så jag tycker att det bara är bra att dom stramar åt, men jag förstår att det suger för er som hade förväntat er att kunna levla snart.
- Meddelanden
- 1 084
- Mottagna reaktioner
- 482
- Poäng
- 557
Ferratum använder creditsafe men rapporterar in skulden till uc.Någon här i chatten nämnde att det var Creditsafe som Fairlo använde?? Men hittar inget om det på Fairlos hemsida och sen hittade jag den här listan på google med alla Creditsafe lån och där är dem inte med. https://zmarterwallet.se/creditsafe-lan/
- Meddelanden
- 155
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 217
Fick mina i måndags kväll, tappar ju hela grejen med fairlo om man inte får dom direkt längre…Exakt samma för mig. Gjorde ett uttag i fredags kväll/natt. Inga pengar in än. Inget svar från dom via Mail heller.
- Meddelanden
- 1 073
- Mottagna reaktioner
- 465
- Poäng
- 557
vi som inte har storbankerna är vana vid att få pengarna dagen efterFick mina i måndags kväll, tappar ju hela grejen med fairlo om man inte får dom direkt längre…
- Meddelanden
- 35
- Mottagna reaktioner
- 8
- Poäng
- 32
Sökte direkt 30 tusen för en knapp vecka sen. Fick avslag.
Från Bisnode-kopian.
Beräknad kreditrisk: 8 (God kreditvärdighet)
2021: Inkomst beskattningsår: drygt 330' underskott ca 12'
2020: Inkomst beskattningsår: drygt 110' underskott ca 19'
Inga betalningsanmärkningar , inget aktuellt/historiskt skuldsaldo.
1 tidigare förfrågan(som var i höstas, ej långivare).
Från Bisnode-kopian.
Beräknad kreditrisk: 8 (God kreditvärdighet)
2021: Inkomst beskattningsår: drygt 330' underskott ca 12'
2020: Inkomst beskattningsår: drygt 110' underskott ca 19'
Inga betalningsanmärkningar , inget aktuellt/historiskt skuldsaldo.
1 tidigare förfrågan(som var i höstas, ej långivare).
- Meddelanden
- 1 978
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 787
Vilken bank btw?Fick mina i måndags kväll, tappar ju hela grejen med fairlo om man inte får dom direkt längre…
Jag gjorde ett uttag för ett antal dagar sedan, inom en vecka vill jag minnas och som Nordea kund får jag dom direkt. När jag hade LF tog det 1 bankdag vanligtvis.
- Meddelanden
- 155
- Mottagna reaktioner
- 76
- Poäng
- 217
Handelsbanken, har alltid, innan dom bytte utbetalningstjänst fått pengarna inom en minut.Vilken bank btw?
Jag gjorde ett uttag för ett antal dagar sedan, inom en vecka vill jag minnas och som Nordea kund får jag dom direkt. När jag hade LF tog det 1 bankdag vanligtvis.
- Meddelanden
- 1 387
- Mottagna reaktioner
- 995
- Poäng
- 757
Konstigt har Nordea och det då får man pengarna direktHandelsbanken, har alltid, innan dom bytte utbetalningstjänst fått pengarna inom en minut.
- Meddelanden
- 1 384
- Mottagna reaktioner
- 817
- Poäng
- 717
När jag tog ut till handelsbanken i onsdags kom de direkt. Inte helg dock men det borde ju inte påverka.
Men det är nog zimpler som strular tror inte fairlo ändrat nått som skall påverka de har väl ett system som säger till zimpler " betala ut dessa pengar ni får nu till detta konto" lär ju inte vara så att de säger "detta är ett handelsbankskonto så håll på pengarna lite"
Men det är nog zimpler som strular tror inte fairlo ändrat nått som skall påverka de har väl ett system som säger till zimpler " betala ut dessa pengar ni får nu till detta konto" lär ju inte vara så att de säger "detta är ett handelsbankskonto så håll på pengarna lite"
- Meddelanden
- 1 978
- Mottagna reaktioner
- 1 026
- Poäng
- 787
Jo det tror jag nog 😎lär ju inte vara så att de säger "detta är ett handelsbankskonto så håll på pengarna lite"
- Meddelanden
- 22 852
- Mottagna reaktioner
- 16 192
- Poäng
- 10 747
Tar fairlo UC? Är det ok med 1 gammal betalningsanmärkning på 2,5 år tror ni?
Tar Bisnode men anmärkning = avslag oavsett hur gammal eller ny den är.
- Meddelanden
- 190
- Mottagna reaktioner
- 77
- Poäng
- 217
Nja, betalningsanmärkningar försvinner väl efter tre år?Tar Bisnode men anmärkning = avslag oavsett hur gammal eller ny den är.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.