• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Långivare med aktiv utlåning

1. Merax - Swish-utbetalning, ingen UC
2. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
3. Credifi - Lån utan UC
4. Brixo - Lån utan UC
5. Zmarta - Jämför lån (ny)
6. Ferratum - Lån utan UC
7. Klaralån - Lån utan UC
8. Binly - Lån utan UC
9. Viaconto - Lån utan UC
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
12. Vivus - Lån utan UC

Faktura från expresslån som jag ej har lån ifrån

Alexaaa

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
25 Oktober 2022
Meddelanden
622
Mottagna reaktioner
275
Poäng
447
I
Jag fick en faktura igår från er angående ett expess lån som jag inte har sökt så varför ska jag betala en avgift på något jag inte har tagit tacksam för snabbt svar Tack Carina Korsgren/Hällefors
Bestrid om du inte ansökt men om du ansökt oavsett beviljat eller ej ska du betala den.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 462
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Så detta scamföretag finns ännu.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 462
Mottagna reaktioner
1 005
Poäng
897
Tröttsamt se iaf, bolaget är nu anmält samt huvudpersonen.
 

herrsnurr

Medlem
Poäng: 6
Blev medlem
19 Februari 2023
Meddelanden
12
Mottagna reaktioner
4
Poäng
6
Jag fick en faktura igår från er angående ett expess lån som jag inte har sökt så varför ska jag betala en avgift på något jag inte har tagit tacksam för snabbt svar Tack Carina Korsgren/Hällefors
Maila bara att du vill använda ångerrätten. Funkade för mig
 

Mysa

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 Juni 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej, jag har fått en faktura idag från Expresslån på 379 kr på en amsökningsavgift, jag har ej sökt något lån från dem. Luktar bluff lång väg!
Jag dubbelkollade även UC och Bisnode för säkerhet skull men inga upplysningar tagna.
Polisanmäla? Konsumentverket? Slänga?
 

Gvf011

Aktiv medlem
Poäng: 26
Blev medlem
8 November 2022
Meddelanden
26
Mottagna reaktioner
7
Poäng
26
Hej, jag har fått en faktura idag från Expresslån på 379 kr på en amsökningsavgift, jag har ej sökt något lån från dem. Luktar bluff lång väg!
Jag dubbelkollade även UC och Bisnode för säkerhet skull men inga upplysningar tagna.
Polisanmäla? Konsumentverket? Slänga?
Jag sökte faktiskt där en gång och mycket riktigt, 1 vecka senare trillar en faktura ner i brevlådan. Sket fullständigt i att betala skiten och blev bombad med brev. Efter 1 månad gav dom sig. Dom hotade även med inkasso, kronofogden och polisanmälan samt att förstöra mitt kreditbetyg :)
 

Mysa

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
21 Juni 2023
Meddelanden
2
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Jag sökte faktiskt där en gång och mycket riktigt, 1 vecka senare trillar en faktura ner i brevlådan. Sket fullständigt i att betala skiten och blev bombad med brev. Efter 1 månad gav dom sig. Dom hotade även med inkasso, kronofogden och polisanmälan samt att förstöra mitt kreditbetyg :)
Tack för ditt svar! Jag har skrivit till dem och bestridigt fakturajag pratade även med polisen, och har jag inte fått något svar från Expresslån nästa vecka, skulle jag återkomma så hjälper de till med en anmälan
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp