• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Flexkontot - Nu med Swish, ingen UC
5. Brixo - Lån utan UC
6. Klaralån - Lån utan UC
7. Merax - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Nstart - Nystartslån
10. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
11. Binly - Lån utan UC

Familjeliv 2 barnspappa - allt är åt helvete!

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 008
Poäng
4 807
! UPDATE !
Hallå eller!?
Helt sjukt. Jag har nästan exakt 1 år kvar av min betalplan (2 år sanering kvar) Känslan är helt obeskrivlig. Jag har varit på forumet men lite på distans. Mycket fokus har legat på självhjälp och arbetet. Jag har dessutom fått diagnos ADHD och sedan i somras går jag på medicin. Alltså what?! Jag är snart 40år. Är det så här livet skall vara? Rutiner, kärleksfullt, leva i nuet, komma ihåg saker, sitta still, leka med barnen, lyssna på människor, förstå andra, impulskontroll, fokusera på möten etc etc. Listan är helt galen lång. Jag är bara så ledsen över att detta inte kom tidigare i mitt liv. Dessvärre helt övertygad om att mitt liv sett annorlunda ut idag om hjälpen kommit tidigare. Men jag kan bara påverka det som sker (idag). Och det är jag tacksam för.
Jag ska inte sticka under stolen med att de varit tufft ekonomiskt. Herregud. Framförallt nu på slutet när inflationen mm är helt galen. Förstår inte ens själv hur jag får ihop det. Tanken att jag om 1 år kommer ha närmare 16.000kr / månad netto ”extra” i plånkan känns helt overklig. Troligtvis ännu mera, då jag kommer öka min lön runt 20k brutto ytterligare inom kort med en befordran. Planen är dock att investera med långsiktig avkastning och säkerställa mina barns framtid. Jag har redan bränt alla deras pengar, när jag i mitt spelmissbruk TOG ALLT och lite till. Jag har försummat deras start i livet och nu ska jag ge tillbaka ! Så märkligt när jag kollar i backspegeln. Innan ville jag bara köpa saker och investera i mig själv. Jag har inte ens behovet längre. Jag vill bara ge! Den känslan är magisk!
Självklart så går vissa saker upp och ned. Jag funderar en del över livets väg och hur jag kunnat göra annorlunda. Men så fort jag kommer tillbaka till att nuet och det som går att påverka så finner jag ro igen.
Sorry för långt inlägg. Men så galet tacksam just nu och en förhoppning om att mina ord kan ge inspiration till någon annan.
tack så länge. Over n out
Härligt! Ett bra liv är du värt och du har själv kämpat dig till det, tagit emot hjälp etc. Bra jobbat och fortsätt kämpa för dig och familjen!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 807
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 575
Mottagna reaktioner
7 008
Poäng
4 807
Så fint och så underbar läsning.
Min son har odiagnostiserad Adhd och jag önskar så att han tar tag i det så som du gjort för att få ett bra liv.
Önskar dig all lycka. ❤️
Vad hindrar att han utreds och får den hjälp han behöver?
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Han vill inte ta tag i det.
Känner igen de där. Typiskt för personer med ADHD/ADD också. Började gå hos psykolog 2009, har fortsatt på diverse instanser. Men sedan dess har jag alltid blivit ombedd att söka för en utredning. Som sagt. De tog några år för att jag inte var mottaglig eller orkade ta tag i det. Vilket jag ångrar något enormt idag. Man kan behöva hjälp med själva sökandet också. Helst vill man ju att de ska ske samma dag och möjligtvis få diagnosen dagen efter. ‍♂️
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 559
Mottagna reaktioner
6 142
Poäng
4 147
Känner igen de där. Typiskt för personer med ADHD/ADD också. Började gå hos psykolog 2009, har fortsatt på diverse instanser. Men sedan dess har jag alltid blivit ombedd att söka för en utredning. Som sagt. De tog några år för att jag inte var mottaglig eller orkade ta tag i det. Vilket jag ångrar något enormt idag. Man kan behöva hjälp med själva sökandet också. Helst vill man ju att de ska ske samma dag och möjligtvis få diagnosen dagen efter. ‍♂️
Det skickades en remiss till utredning men han struntade i det tyvärr. Är så frustrerande då vi inte kan ha en normal diskussion utan att han blir aggressiv samt att han inte kan hålla kvar något i sitt liv samt självmedicinerar.
 

MissbrukARN

Kunnig medlem
Poäng: 317
Blev medlem
26 November 2021
Meddelanden
170
Mottagna reaktioner
131
Poäng
317
Fick min diagnos förra året och det blev ju ett långt kvitto på varför livet blivit som det är nu. Hoppas han tar tag i det, men samtidigt får man respektera en vuxen människas åsikter. Jag hörsammade inte min pappas varningar om lån för 10 år sedan och nu är han lika nere på botten som jag. Hade jag haft min diagnos färdig redan då hade jag nog aldrig tagit ett lån.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp