• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Familjeliv 2 barnspappa - allt är åt helvete!

  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Alltså undra vad Intrum håller på med? Sen jag fick inledande har det tagit 4st UC på mig under 2 veckor!?! Verkar som de vill se min taxering för 2019. ? Det är ju betydligt högre än 2018... kan det ställa till de för skuldsaneringen mån tro?
Har du varit ärlig med din inkomst i ansökan och vid samtal när du fick inledande så är det inget att oroa sig för.
Däremot bonusen tycker jag att du ska berätta för din handläggare om. En skuldsanering är en ekonomisk rehabilitering och i det ligger att inse vad man kan förlora om man inte sköter den.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Har du varit ärlig med din inkomst i ansökan och vid samtal när du fick inledande så är det inget att oroa sig för.
Däremot bonusen tycker jag att du ska berätta för din handläggare om. En skuldsanering är en ekonomisk rehabilitering och i det ligger att inse vad man kan förlora om man inte sköter den.

Asså, du valde fel yrke... Du borde vara en polis ! :facejoy:
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Har du varit ärlig med din inkomst i ansökan och vid samtal när du fick inledande så är det inget att oroa sig för.
Däremot bonusen tycker jag att du ska berätta för din handläggare om. En skuldsanering är en ekonomisk rehabilitering och i det ligger att inse vad man kan förlora om man inte sköter den.
Hej.
Jag har varit ärlig. Men under 2019 fick jag en bonus på 50.000kr samt att jag var pappaledig mellan dec-Jan 19/20 vilket resultera i att jag fick dubbla löner i december. Så ungefär 100k mer i inkomst än vad min lön säger... så de är ju knappast mitt fel att jag fått mer pengar under 2019. Dock fortfarande lika fattig så.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 822
Mottagna reaktioner
1 836
Poäng
1 277
Hej.
Jag har varit ärlig. Men under 2019 fick jag en bonus på 50.000kr samt att jag var pappaledig mellan dec-Jan 19/20 vilket resultera i att jag fick dubbla löner i december. Så ungefär 100k mer i inkomst än vad min lön säger... så de är ju knappast mitt fel att jag fått mer pengar under 2019. Dock fortfarande lika fattig så.
Men då blir det väl någon månad helt utan lön istället?
 

Gnarlsbarkley

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
26 Juli 2019
Meddelanden
84
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Var det bara 2019 det var så eller blir det så varje år?
Nej. Bara 2019. Kommer ju ha lägre årsinkomst än vad den säger nu 2020. Så hoppas att de inte någon som invänder för att jag inte uppgett ”rätt” lön. Bara kolla min lönespec (?) bonusen är ju inget jag kan räkna med heller.
 

onetwo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
15 Januari 2019
Meddelanden
2 422
Mottagna reaktioner
997
Poäng
817
Bonus är ju en form av rörlig lön men den är ju inte garanterad så du kan inte direkt ta upp den heller.

2020 lär man utan tvekan bli utan bonus också :(
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp